پشت پرده

این پنج خانواده دنیا را روی انگشت می‌چرخانند

بادباننعیم نوربخش– جمله معروفی در فیلم سینمایی «آنها زنده‌اند» ساخته «جان کارپنتر» کارگردان آمریکایی وجود دارد با این مضمون: «آنها بیدارند، ما خوابیم». این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها درباره تئوری‌های توطئه است. قرن‌هاست که مردم جهان به این باور رسیده‌اند که تمام قدرت جهان در دستان پنج خانواده بانفوذ در آمریکا متمرکز شده است. در ادامه با این پنج خانواده مرموز و ثروتمند آشنا می‌شویم.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: صنعت جهانی جاسوس‌افزارها چگونه از کنترل خارج شد

۵- خاندان روچیلد
قرن‌هاست که روچیلدها، ثروتمندترین خانواده در جهان قلمداد می‌شوند. اکنون میزان ثروت این خانواده تا ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و برخی نیز مدعی هستند که این خانواده مدیریت دارایی‌هایی به ارزش صدها تریلیون دلار را نیز بر عهده دارند. در اواسط قرن هجدم میلادی، «مایر امچل روچیلد» پنج فرزند پسر خود را به پنج هاب مالی در سرتاسر جهان اعزام کرد تا آنها در مهم‌ترین مراکز مالی جهان حضور داشته باشند. قرن نوزدهم اهمیتی حیاتی برای این خانوده داشت چرا که آنها توانستند با کمک‌های مالی به قدرتمندترین خاندان‌های سلطنتی و حاکمان کشورهای متخاصم، به موقعیت مالی خود استحکام بدهند. امروزه نظریه‌پردازان توطئه مدعی هستند که خانواده روچیلد به واسطه سیطره بر بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، دنیا را روی انگشت خود می‌چرخانند. برخی می‌گویند که بنیانگذار بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) یعنی «پائول واربورگ» در واقع گماشته و دست‌نشانده خانواده روچیلد بوده است.

خانواده روچیلد

۴- خاندان راکفلر
در دهه هفتاد قرن نوزدهم میلادی «جان دی راکفلر» شرکت «استاندارد اویل» را در آمریکا تأسیس کرد. این شرکت در زمان خودش بزرگترین شرکت نفتی جهان بود و ارزش دارایی راکفلر بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد. «تئودور روزولت» رئیس‌جمهوری ایالات متحده هشدار داده بود که راکفلر در حال تأسیس یک حکومت پنهان است. خانواده راکفلر به برپایی ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک کمک مالی کرده و اجلاس بیلدربرگ را به راه انداختند که محل گردهمایی سالانه قدرتمندترین افراد جهان است. نظریه‌پردازان توطئه بر این باورند که اکنون نیز خانواده راکفلر در پشت پرده شرکت‌های نفتی مانند اکسون موبیل و بی‌پی و بانک‌هایی مانند چِیس منهتن بانک به فعالیت‌های مرموزانه خود ادامه می‌دهند.

خانواده راکفلر

۳- خاندان مورگان
این خانواده روابط نزدیکی با خانواده راکفلر دارد. «جان پیرپونت مورگان» در پی وقوع بحران بانکی سال ۱۸۹۳ در آمریکا، صدها تن طلا را در اختیار مقامات این کشور گذاشت. این گونه بود که این خانواده بر بازار طلا در ایالات متحده سیطره یافت و سپس تأمین مالی شرکت‌هایی مانند AT&T، جنرال الکتریک و غیره را بر عهده گرفت. این خانواده برای مدتی تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی «نیکولا تسلا» را نیز بر عهده گرفت. اعضای این خانواده همواره روابط خوبی با وزارت مالیه آمریکا داشته‌اند و بسیاری از مردم باور دارند که به منظور حفاظت از وام‌های پرداختی به حکومت‌های روسیه و فرانسه، این خانواده با فشار بر دولت ایالات متحده، این کشور را وارد جنگ جهانی اول کرد. «پی مورگان جونیور» به شرط دریافت یک درصد از تمام فروش شرکت‌های زیرمجموعه‌اش به ارتش آمریکا، وامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار دولت گذاشت. به باور نظریه‌پردازان توطئه، این خانواده با هدف کسب سود، در حمله ژاپن به بندر پرل‌هابر آمریکا نیز نقش داشته است. امروزه این خانواده هنوز بزرگترین ذخایر خانوادگی طلا در جهان را در اختیار دارند و گفته می‌شود این طلاها از طریق تونلی زیر شهر نیویورک به بانک مرکزی آمریکا متصل هستند.

خانواده مورگان

۲- خاندان دوپونت
«ایلوتر ایرنی دوپونت» پسر یک مهاجر فرانسوی در آمریکا بود. او از طریق تأسیس یک کارخانه تولید باروت در ایالت دلاوِر به ثروت کلانی دست یافت. خانواده او پس از تضمین خریده شدن ایالت لوییزیانا توسط دولت ایالات متحده آمریکا از حکومت ناپلئون در سال ۱۸۰۳، موفق شد به مدارج بالایی در صحنه سیاست این کشور ارتقا یابد. در آغاز نخستین جنگ جهانی، شرکت دوپونت تولید ۴۰ درصد از باروت جهان را بر عهده داشت و طی دوران جنگ جهانی دوم در پروژه تولید نخستین بمب هسته‌ای نیز همکاری کرد. برخی معتقدند که خانواده دوپونت چنان نفوذی میان مقامات دولتی آمریکا داشت که کاشت و مصرف گیاه ماریجوانا در ایالات متحده تنها به خاطر پافشاری آنها ممنوع شد. دلیل آن نیز حمایت از تولید نایلون بود که یکی از مهم‌ترین محصولات کارخانجات دوپونت قلمداد می‌شد. امروزه این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده بذرهای تراریخته در جهان است. این خانوده بنیانگذار بنیاد «خزانه روز رستاخیز» نیز هست که در آن نمونه‌هایی از تمام گیاهان جهان نگهداری می‌شود تا بشر پس از برپایی روز رستاخیز نیز بتواند کاشت گیاهان را ادامه دهد.

خانواده دوپونت

۱- خاندان بوش
خانواده بوش دودمانی سیاسی دارد که دو رئیس‌جمهور آمریکا از آن برآمده‌اند. آغازگر مسیر سیاسی در این خانواده «شلدون بوش» در سال ۱۸۹۵ بود. او به عضویت فرقه اسرارآمیز جمجمه و استخوان در دانشگاه «ییل» درآمد و ادعا می‌شود که وی در طراحی کودتای شکست‌خورده در سال ۱۹۳۳ برای برکناری «فرانکلین روزولت» نیز دست داشته است. در طول جنگ جهانی دوم، بوش ریاست شرکت بانکداری یونیون را بر عهده داشت که به علت روابط غیرقانونی با نازی‌های آلمان منحل شد. «جورج اچ. دبلیو. بوش» نیز از این خانوده در دهه ۸۰ میلادی به ریاست‌جمهوری آمریکا رسید و نوه او نیز به نام «جورج دبلیو. بوش » دو دوره پشت سرهم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بود. هر دو رئیس‌جمهور در طول دوران خدمت، جنگی علیه عراق به راه انداختند که طی آنها شرکت‌هایی مانند هالیبرتون و KBR که روابطی با خانواده بوش داشتند، به سودهای کلانی رسیدند. خانواده بوش قدرتمندترین خانواده در صحنه سیاسی ایالات متحده به حساب می‌آید و مبالغ هنگفتی نیز در صنایع نفتی و بانکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خانواده بوش

 


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈رازهای ثروت هنگفت راکفلر


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا