کتاب و ادبیات

نخستین مصاحبه با برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴

هان کانگ یک نویسنده اهل کره جنوبی و زاده سال ۱۹۷۰ است. وی در سال ۲۰۱۶ به دلیل خلق رمان «گیاهخوار» برنده جایزه ادبی بوکر بین‌المللی شد. این اولین رمان کره‌ای بود که برنده جایزه داستان بوکر می‌شد. همچنین از طرف آکادمی سلطنتی سوئد روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر ۱۴۰۳) بخاطر نثر به شدت شاعرانه‌ای که به آسیب‌های تاریخی می‌پردازد و شکنندگی زندگی بشری را آشکار می‌کند برنده‌ جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۴ گردید. هان کانگ در سال ۱۹۷۰ در گوانگجو متولد شد. پدرش هان سئونگ وون هم یک نویسنده بود. هان در ۱۰ سالگی به همراه خانواده‌اش به سئول نقل مکان کرد. کانگ در دانشگاه در رشته ادبیات کره‌ای تحصیل کرده و برادرش نیز به نویسندگی اشتغال دارد. وی از سال ۲۰۱۳ در موسسه هنر سئول به تدریس ادبیات خلاقه مشغول است.
نخستین مصاحبه با برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴، هانگ کانگ
هان کانگ در اولین مصاحبه تلفنی پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۴، احساسات و دیدگاه‌هایش درباره این موفقیت و آثارش را با نماینده نوبل به اشتراک گذاشت. او که سال‌ها با دغدغه‌های عمیق انسانی در آثارش به کاوش پرداخته، با آرامش و فروتنی از این موفقیت بزرگ صحبت می‌کند و همچنان بی‌سروصدا و با تمرکز، راه خود را در دنیای ادبیات ادامه می‌دهد. بخش‌هایی از این گفت‌وگو به انتخاب کانال باشگاه روزنامه‌نگاران را در ادامه می‌خوانید.
چگونه از برنده شدن خود باخبر شدید؟
در خانه‌ام در سئول بودیم و تازه شامم را با پسرم تمام کرده بودیم که یکی به من زنگ زد و خبر داد. خیلی غافلگیر شدیم!
چه احساسی نسبت به دریافت جایزه نوبل دارید؟
من واقعاً مفتخرم و از حمایت این جایزه قدردان هستم. امیدوارم این خبر برای نویسندگان و خوانندگان کره‌ای خوشحال‌کننده باشد.
از چه نویسندگانی الهام گرفته‌اید؟
از دوران کودکی، تمام نویسندگان برایم الهام‌بخش بوده‌اند. آن‌ها در جستجوی معنای زندگی‌اند و قدرت و تلاش‌شان همیشه من را تحت تأثیر قرار داده است.
اگر کسی بخواهد با آثار شما آشنا شود کدام کتاب را پیشنهاد می‌کنید؟
کتاب اخیرم «ما از هم جدا نمی‌شویم» را پیشنهاد می‌کنم. همچنین «اعمال انسانی» که با آن مرتبط است و «کتاب سفید» که برایم بسیار شخصی است. البته «گیاه‌خوار» هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.
نوشتن رمان گیاه‌خوار چه تجربه‌ای برای شما داشت؟
من سه سال برای نوشتن گیاه‌خوار وقت گذاشتم. آن سال‌ها برایم بسیار سخت بودند و در تلاش بودم تصاویر شخصیت‌ها و محیط داستان را در ذهنم بسازم.
چگونه این موفقیت را جشن خواهید گرفت؟
بعد از این تماس، با پسرم چای می‌نوشم. من اهل نوشیدنی نیستم، پس یک جشن ساده و آرام با چای خواهیم داشت.

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈رموز نوشتن یک کتاب خاطرات خوب


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا