سینما و تئاتر

چرا آلن دلون پس از اتهام قتل به تهران آمد

آلن دلون در سفری به تهران به میان دختران و پسران جوان رفت و گفت که این آخرین دیدار من از تهران نخواهد بود. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، آلن فابین موریس مارسل دلون مشهور به آلن دلون، ستاره سینمای فرانسه امروز در سن ۸۸ سالگی در خانه‌اش درگذشت. این هنرپیشه مشهور فرانسوی نزدیک به ۹۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی در کارنامه خود دارد. این ستاره سینمای فرانسه با فیلم «زن‌ها طاقت ندارند» در ایران به شهرت رسید. دلون برای نمایش فیلم «استخر» در سال ۱۳۴۸ به ایران آمد. وی در فرودگاه مورد استقبال بهروز وثوقی و پوری بنائی دو هنرپیشه مشهور سینمای قبل از انقلاب قرار گرفت.

استقبال از آلن دلون در فرودگاه مهرآباد
استقبال از آلن دلون در فرودگاه مهرآباد

روزنامه اطلاعات در سوم بهمن ماه ۱۳۴۸ گزارشی درباره ورود و حضور وی در تهران منتشر کرد و نوشت:
آلن دلون هنرپیشه معروف فرانسوی که دیشب وارد تهران شد. در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال طرفداران خود که اغلب دختران و پسران جوان بودند، قرار گرفت. صدها دختر و پسر جوان از هنرپیشه معروف در فرودگاه مهرآباد استقبال کردند. دلون گفت: این آخرین دیدار من از تهران نخواهد بود.
دلون هنرپیشه معروف فرانسوی شب گذشته در میان استقبال صدها تن از دختران و پسران جوان تهران وارد تهران شد و پس از پیاده شدن از هواپیمای ملی ایران به میان جمعیت رفت و شروع به دست دادن و حوالپرسی کرد. از هنرپیشه فرانسوی عده ای از تهیه کنندگان و هنرپیشگان فرانسوی که قبلا به تهران آمده بودند و همچنین چند تن از تهیه کنندگان و هنرپیشگان ایرانی از جمله بهروز وثوق و پوری بنائی استقبال کردند. سفر او به منظور شرکت در هفته فیلم فرانسوی و مراسم نمایش فیلم استخر که دلون نقش اول آن را به عهده دارد، است.

پوری بنائی، آلن دلون و بهروز وثوقی
پوری بنائی، آلن دلون و بهروز وثوقی

آلن دلون با نمایش فیلم «زن‌ها طاقت ندارند» که همبازی او در این فیلم «ژاکلین ساسارد» و «میلن دو مونژو» بودند در ایران به شهرت رسید. او گرچه به خاطر زیبائی چهره‌اش به سینما راه یافت، لیکن پس از شرکت در چند فیلم استعداد خود را نشان داد و در فیلم‌های موج نو ظاهر شد، نخستین آن «کسوف» بود که با «مونیکاویتی» همبازی گشت. او مدتی است قدم در راهی گذاشته که می خواهد از خود یک «هامفری بوگارت» بسازد. دلون هم اکنون محبوب‌ترین هنرپیشه اروپائی است.

آلن دلون پای پرواز برای ترک ایران
آلن دلون پای پرواز برای ترک ایران

آلن دلون هم اکنون بر صندلی اتهام دادگستری فرانسه جای دارد. این اتهام پس از قتل بدل سینمائی او استفان مارکوویک به او وارد شد. پیش از کشته شدن «استفان»، محافظ دلون نیز به قتل رسیده بود. مقامات قضائی فرانسه بعید نمی‌دانند که این دو قتل به هم مرتبط باشد. شنبه شب گذشته در فستیوال سینمائی فرانسه در تهران، فیلم «خانواده سیسیلی‌ها» از آلن دلون نمایش داده شد. همبازی او در این فیلم «ژان گابن لینوون» گوریل معروف سینما و «ایردنامیک» بودند لیکن مسئولان فستیوال دلون، را برای نمایش فیلم «استخر» شرکت دادند. دلون در ایران بین جوانان دارای شهرت است. پیش از آنکه زلف هیپی در ایران مد شود، بسیاری از جوانان موهای خود را به صورت آرایش دلون در می‌آوردند.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈پشت پرده عکس تکان دهنده آلن دلون چه بود


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا