موسیقی

حمله انتحاری رپ فارسی به وزارت ارشاد

نقل قول رسمی سالاری (معاونت هنری وزارت ارشاد) دست به دست می‌شود و یک تیتر باورنکردنی دارد: «خوانندگان رپ برای دریافت مجوز باید پاپ بخوانند!». این حجم از ساده لوحی و بی‌خبری از سوی یک مقام رسمی در وزارت ارشاد، باور کردنی نیست. حالا از دو روز پیش سیل واکنش‌هایی ست که با طعنه و ادبیاتی تند به سمت «رپ مجاز» در حال سرازیر شدن است. بزرگان رپ فارسی با ادبیاتی تند و هجومی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و یک جمله مشترک: «حالا کی مجوز خواست؟!» حجم واکنش‌ها عجیب، تکان دهنده و تهاجمی ست. وبسایت بیلبورد در این ده بخش و اسلاید همه این واکنش‌ها را بررسی کرده است.

 حمله انتحاری رپ فارسی به وزارت ارشاد

پوتک: آشتی با دولت توسط رپرها!

شاید نخستین اظهارنظر درباره موضوع مجاز شدن رپ فارسی را «پوتک» رپر و یوتیوبر سرشناس منتشر کرد. او از طرحی درباره آشتی با دولت توسط رپرها خبر داد. موضوعی که شروع یک جریان بزرگ را رقم زد و حالا به نظر می‌رسد این ماجرا به مرور در حال بزرگ و بزرگتر شدن است.
سجاد ترابی: رپ مجاز با پول پاشی!
سجاد ترابی منیجر «یاس» از مشاهیر رپ فارسی هم جزو نخستین کسانی بود که درباره رپ مجاز و این تعریف غیرعادی حرف زد. او به مرور با انتشار استوری‌هایی، بیشتر و بیشتر درباره این ماجرا سخن گفت تا واکنش به این موضوع از سوی اهالی رپ فارسی جدی‌تر شود. این روند به مرور به واکنش‌های تند و تیزی از سوی دیگر چهره‌ها و رپرهای نسل جدید نیز رسید.

تایید و تکذیب وزیر ارشاد!

محمدمهدی اسماعیلی در حضور خبرنگاران به فاصله سه روز، در ابتدا ماجرای رپ فارسی و صدور مجوز برای آن را تایید و سپس این جریان را به کل تکذیب کرد! رفتاری متناقض و عجیب که به نظر می‌رسد یک سردرگمی و بلاتکلیفی بزرگ را در بین مدیران فرهنگی ایران نمایان کرد. این موضوع زمانی بیشتر به چشم آمد که ماجرای رپ فارسی به کمیسیون فرهنگی مجلس هم رسید و این کمیسیون در نامه‌ای محرمانه خواستار توضیح مشخص وزارت ارشاد درباره آن شد.

اپیکور: میخواید رپ رو نابود کنید؟ بهش مجوز بدید…

سینا ساعی: من فکر می‌کنم این اتفاق خواهد افتاد و دوست دارم و اگر شرایط مهیا باشد دوست دارم با تیک تاک تور کنسرت برگزار کنم.
حمید صفت: این یارو کیه عکس ما رو گذاشتن حرف زده باید پاپ بخونن. أصلا کی با تو حرف زده؟ أصلا کی گفته بیا مجوز بده؟ چی میگید؟ ما رم تو جریان بذارید.
جیدال: چه رپرهای ناناسی بشن اونا. قیافشو ببین ذره‌ای فرهنگ ، هنر، شعور. فحش به شما از شیر مادر حلال تره.
سامان ویلسون: کی مجوز خواست اصلا؟
مرژاک: وقتی اصالت نداشته باشی واسه پول و شهرت هر کاری می‌کنی. زنده باد هیپ هاپ واقعی.
امیر ویوا: شماها یا معنی رپ رو نمیدونید یا شوخ طبع هستید. انگار بگید راننده خودرو برای دریافت گواهینامه رانندگی باید تست موتور سواری بده.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈جنگ رپرهای ایرانی پشت نقاب سیاست


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا