خبر

تعطیلی میزگرد تلویزیون با دوئل فاضلی و اسفندیاری + فیلم

دستور حمله به پزشکیان را چه کسی صادر کرد؟!

بادبان: میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم که امشب ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ از شبکه دو سیما پخش می‌شد به جدال کشیده شد و نیمه‌کاره ماند. به گزارش بادبان این برنامه تلویزیونی که از ساعت نوزده تا بیست و سی دقیقه به بررسی نظرات و برنامه‌های فرهنگی مسعود پزشکیان و مشاوران او اختصاص داشت به محل بحث و جدل میان دو کارشناس برنامه یعنی محمد فاضلی از مجموعه دکتر پزشکیان و شهاب اسفندیاری از مجموعه صداوسیما  بدل شد. این جدال کلامی که به تهمت‌زنی طرفین هم رسیده بود تا آنجا پیش رفت که مسئولان تلویزیون را مجبور کرد تا میکروفون آنها را قطع کنند و بدین ترتیب اجازه پاسخگویی به دکتر فاضلی داده نشد.
⏰ زمان تماشا: ۲ دقیقه
اما ماجرا چه بود؟
به گزارش بادبان، محل اختلاف این مجادله کلامی آنجا بود که شهاب اسفندیاری کارشناس فرهنگی تلویزیون که خود از نزدیکان سعید جلیلی است در جریان این میزگرد فرهنگی به دکتر محمد فاضلی تاخت و این جامعه‌شناس و استادیار بنام دانشگاهی را به عنوان یک استاد خاطی و متخلف مورد خطاب قرار داد که از دانشگاه اخراج شده است. این گفته‌های وی با واکنش فاضلی مواجه شد که در مقام پاسخگویی، اسفندیاری را دروغگو خطاب کرد.
این بحث و جدل‌ها تا آنجا پیش رفت که مدیران رسانه ملی در همان لحظات دستور قطع صدای میکروفون هردو کارشناس را صادر کردند. در پی این اتفاق، محمد فاضلی به نشانه اعتراض با برخاستن از صندلی خود و پرت کردن میکروفون و ادوات ضبط صدا، برنامه زنده تلویزیونی را ترک کرد. در همین حین و با اعلام مجری، این برنامه نیمه‌کاره به پایان رسید.
تعطیلی میزگرد تلویزیون با درگیری محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری
محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری کیستند؟
گفتنی است محمد فاضلی که با مدرک دکتری جامعه‌شناسی از جمله اساتید منتقد و صاحب‌نظر علمی کشور است کتاب‌ها و مقالات متعددی با موضوع معضلات اجتماعی ایران به رشته تحریر درآورده که از آن جمله می‌توان به کتاب «ایران بر لبه تیغ» اشاره کرد. او در زمستان سال ۱۴۰۰ و در دولت شهید رئیسی از تدریس در دانشگاه شهید بهشتی تهران منع و به گفته خودش اخراج شد که این تصمیم در آن زمان با انتقادات فراوانی از سوی جامعه دانشگاهی کشور مواجه شد.

همچنین شهاب اسفندیاری که امشب به عنوان کارشناس و منتقد سیاست‌های فرهنگی پزشکیان و فاضلی و همکاران آنان در این میزگرد حاضر بود چند سالی است که ریاست دانشکده صداوسیما را بر عهده دارد و مدرک دکتری خود در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» را از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است. ناگفته نماند که اسفندیاری از نزدیکان به سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈چرا فیلم مهرجویی فریاد شاه را درآورد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا