خبر

همایش شعر خدمت تا شهادت با جوایز میلیونی

بادبانعلیرضا نیاکانهمایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» در ۷ محور و ۳ بخش طراحی شده و تا امروز ۵۰۰ اثر به ثبت رسیده که شامل آثار شاخص از شاعران ملی، بین‌المللی و شاعران شهرستان رباط کریم است.
حمیدرضا الله یاری شهردار رباط کریم در نشست رسانه‌ای همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از برنامه‌ریزی برای این همایش می‌خواستیم جشنواره شعر وعده صادق را پیش ببریم اما به دلیل شهادت رئیس جمهور و همراهانشان، همایش شعر «خدمت تا شهادت» را در اولویت قرار دادیم.
همایش شعر خدمت تا شهادت با جوایز میلیونی
به گزارش بادبان در ادامه میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز عنوان کرد: افتخار داریم در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از جهت کیفیت‌بخشی برنامه‌های ادبی از نهادها و ارگان‌ها استفاده کنیم. در این کار همت اصلی با شهرداری رباط کریم است و ما هم در حوزه هنری به کمک دوستان تلاش کردیم تا نقش یاری‌گر و ناظر فنی و تخصصی را داشته باشیم.
عرفان پور در ادامه افزود: همایش شعر «خدمت تا شهادت»، اولین رویداد مهمی است که در حوزه ادبی در حال برگزاری است و روایت شهیدان خدمت و شهید جمهور را به زبان شعر  پیگیری می کند.
وی در خصوص معایب و مزایای رویدادهای ادبی اظهار داشت: از مزایای رویدادها انگیزه‌بخشی برای خلق اثر در موضوعات مغفول مانده، رونق‌دهی به شعر، تجلیل از شعرهای شایسته و شناسایی استعدادها است و از معایب این همایش‌ها، این است که از دل چنین رویدادهایی شعری که اثرگذار باشد و در دل جامعه نفوذ کند کمتر می‌بینیم.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به اینکه در این همایش دو رویکرد دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین رویکرد، جوایز همایش است که در بخش ملی سه جایزه ۲۰ میلیون تومانی، سه جایزه ۱۵ میلیون تومانی و  سه جایزه ۱۰ میلیون تومانی خواهیم داشت. در بخش بین‌المللی هم سه جایزه ۸۰۰ دلاری، سه جایزه ۵۰۰ دلاری و سه جایزه ۳۰۰ دلاری در نظر گرفته‌ایم. همچنین در بخش شاعران رباط کریم ۵ جایزه ۵ میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: در همایش «خدمت تا شهادت» از برجسته‌ترین داوران شعر انقلاب استفاده و بهره‌ خواهیم برد، داورانی که توانمند هستند و از شاعران شاخص به شمار می‌روند.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در پایان اذعان داشت: اختتامیه همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» در نیمه تیرماه و پیش از ماه محرم در شهرستان رباط کریم برگزار خواهد شد.

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈چرا کافه‌ ها پاتوق ادبی نیستند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا