خبر

تغییر موضع واتیکان نسبت به پدیده‌های فراطبیعی

بادبان– واتیکان به تازگی در شیوه برخورد با پدیده‌های فراطبیعی تجدیدنظر کرده و مقررات تازه‌ای را برای رسیدگی به رویدادهای خارق‌العاده و فرازمینی تدوین کرده است. به گزارش رویترز در سندی که اخیرا منتشر شده و قرار است جایگزین رهنمودهای تدوین‌شده در سال ۱۹۷۸ میلادی شود، اداره تبلیغات و عقاید نظری (دکترینال) واتیکان از اسقف‌ها خواسته است که از این پس در صورت دریافت گزارشی از وقوع این قبیل رویدادها، به طور مستقل دست به هیچ اقدامی نزده و پیش از برسی موضوع نظر مشورتی واتیکان را جویا شوند. همچنین صلاحیت تشخیص ماهیت ماورایی ظهورات و سایر رویدادهای ظاهراً الهی از اسقف‌ها سلب و به پاپ و دفاتر مرکزی واتیکان واگذار شده است.

تغییر موضع واتیکان نسبت به پدیده‌های فراطبیعی

ادعای وقوع پدیده‌های فراطبیعی مانند سرازیر شدن اشک از تمثال حضرت مریم و تراوش خون از صلیب‌ها قرن‌هاست که کلیسای کاتولیک را مشغول خود کرده است. اما به نظر می‌رسد اعتقاد واتیکان به واقعی بودن این‌گونه گزارش‌ها متزلزل شده باشد. سال گذشته پاپ فرانسیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TV RAI ایتالیا گفته بود که به نظرش اخبار مربوط به ظهورات مریم باکره همیشه ریشه در واقعیت ندارند. به اعتقاد او حضرت مریم بیشتر باید راهنمای پیروان به سوی مسیح باشد تا این که بخواهد توجهات را به سوی خودش جلب کند.

ادعای مشاهده زخم‌های مسیح پس از به صلیب کشیده شدن روی پیکر مجسمه‌های قدیسان مسیحیت به امری رایج در معابد و صومعه‌های مسیحیان کاتولیک تبدیل شده است. اما کاردینال ویکتور مانوئل فرناندز رییس اداره تبلیغات واتیکان درباره این پدیده‌های فراطبیعی می‌گوید «گزارش‌ وقوع این پدیده‌های ماورایی را باید با دقت زیادی بررسی کرد چرا که ممکن است انگیزه اعلام آنها چیزی غیر از سودجویی، قدرت یا شهرت‌طلبی نباشد».

براساس سند اداره تبلیغات واتیکان از این پس اسقف‌ها در مواجهه با پدیده‌های فراطبیعی باید اجازه ادامه پرستش در محل یادشده را صادر کرده و منتظر بمانند تا مشخص شود موضع واتیکان نسبت به رخداد گزارش‌شده چیست. علاوه بر این اسقف‌ها می‌توانند شخصا پدیده‌های ماورایی خاص را جعلی، ممنوع، محدود یا مردود اعلام کنند. پذیرش اصالت پدیده‌های ماوراءالطبیعی از سوی واتیکان بسیار دشوار است. به طور مثال می‌توان به ادعای ظهورات مریم باکره در هلند مربوط به دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی در آمستردام اشاره کرد که پس از صدور چندین و چند حکم متعارض سرانجام در سال ۲۰۲۰ نامعتبر شناخته شد. به این ترتیب تصمیم نهایی درباره این گزارش‌ها هفتاد سال به طول انجامیده است.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈اسرار عدد ۴۰ که از آنها بی‌خبریم


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا