خبر

فیلم‌های مورد علاقه مارتین اسکورسیزی کدامند

بادبانسپیده کلارستاقی مارتین اسکورسیزی از شناخته‌شده‌ترین کارگردان‌های زنده هالیوود است که پنج فیلم او از سوی کتابخانه کنگره آمریکا که از دید «فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی» قابل توجه‌است در فهرست ملی ثبت فیلم ثبت شده‌است. اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ سازمان غیرانتفاعی بنیاد فیلم، در ۲۰۰۷ بنیاد جهانی سینما و در ۲۰۱۷ پروژه میراث فیلم آفریقا را تأسیس کرده‌است.

فیلم‌های مورد علاقه مارتین اسکورسیزی کدامند
در کارنامه او آثاری همچون «راننده تاکسی»، «رفتگان» و «گرگ وال استریت» دیده می‌شود. اسکورسیزی در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. در همان سال، جایزه‌ای از سوی مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی به‌دلیل نفوذش در فرهنگ آمریکایی به او اهدا و در سال ۲۰۰۳ ستاره‌ای با نام او در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت شد. اسکورسیزی برای مشارکت خود در سینما، جایزهٔ یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا را دریافت کرد و علاوه بر این برندهٔ جوایز نخل طلا، بهترین کارگردان جشنواره کن، شیر نقره‌ای، یک جایزهٔ گرمی، سه جایزهٔ امی ساعات پربیننده، سه جایزهٔ گلدن گلوب، سه جایزهٔ بفتا و دو جایزهٔ انجمن کارگردانان آمریکا شده‌است.
در این گزارش کوتاه به فهرست شماری از فیلم‌های مورد علاقه مارتین اسکورسیزی کارگردان بنام سینما اشاره می‌کنیم و آثاری که وی تماشای‌شان را به دیگران توصیه می‌کرده را فهرست کرده‌ایم. گفتنی است که فهرست فیلم‌های مورد علاقه این کارگردان ۸۱ ساله در بین سینمادوستان شناخته شده است و بر اساس سال تولید فیلم‌های مزبور مرتب شده‌اند و نه بر اساس رتبه‌بندی اسکورسیزی.

رودخانه سرخ اثر هاوارد هاکس- ۱۹۴۶
اروپای ۵۱ ساخته روبرتو روسلینی- ۱۹۵۱
در بارانداز اثر الیا کازان- ۱۹۵۳
جویندگان ساخته جان فورد- ۱۹۵۵
مهر هفتم اثر اینگمار برگمان- ۱۹۵۶
فراتر از واقع اثر نیکلاس ری- ۱۹۵۶
سرگیجه ساخته آلفرد هیچکاک- ۱۹۵۷
نشانی از شر اثر اورسن ولز- ۱۹۵۷
سایه‌ها ساخته جان کاساویتس- ۱۹۵۹
ماجرا ساخته میکل‌آنجلو آنتونیونی- ۱۹۶۰
لولیتا اثر استنلی کوبریک- ۱۹۶۱
ژول و ژیم ساخته فرانسوا تروفو- ۱۹۶۱
یوزپلنگ ساخته لوکینو ویسکونتی- ۱۹۶۳
انجیل به روایت متی اثر پیر پائولو پازولینی- ۱۹۶۴
۲۰۰۱: ادیسه فضایی اثر استنلی کوبریک- ۱۹۶۶


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈فیلم‌های مورد علاقه فرانسوا تروفو کدامند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا