گزارش تصویریهنرهنرهای تجسمی

نگاهی به کمد لباس هانیه توسلی

یک شیک‌پوش ساده‌پسند

مُـد و لـباس

هانیه توسلی نیاز به معرفی ندارد. سالیان طولانی است که در دنیای سینما نفش‌آفرینی کرده و در آثار متنوعی حضور داشته است. گاهی به درک بسیار خوبی از شخصیت‌ها رسیده و نقش‌هایش ماندگار شده‌اند و گاهی هم حضور منفعلانه‌ای داشته است. این موضوع درباره استایل او هم صادق است. یعنی گاهی حضوری بسیار خوب و درخشان دارد و در برخی از مواقع هم استایل‌هایش آنچنان موردتوجه قرار نمی‌گیرند و اصولی انتخاب نمی‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به تیپ و استایل‌ پوششی او داشته باشیم.

+ علاقه به صندل

توسلی در بسیاری از مواقع از صندل‌هایی با پاشنه تخت استفاده می‌کند. هرکس علاقه‌مندی‌هایی در طراحی استایل خود دارد. این علاقه‌مندی‌ها ریشه در مسائل مختلفی دارند. گاهی اوقات علت اصرار فرد برای انتخاب مدل خاصی از کفش و لباس راحتی است. توسلی هم ترجیح می‌دهد که از کفش‌هایی با طراحی راحت استفاده کند و زیاد به‌سراغ مدل‌های پاشنه‌دار هم نمی‌رود. او در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی مختلف از صندل‌ها استفاده می‌کند. صندل‌ها ساختار راحتی دارند و به‌واسطه پهنایی که در بخش‌های نوک و نقاط مختلف‌شان وجود دارد امکان راه‌رفتن راحت را فراهم می‌کنند.

صندل پوشیدن هانیه توسلی

+ استفاده از لباس‌های راحت

با نگاهی به استایل‌های مختلف هانیه توسلی متوجه می‌شویم که زیاد در قید انتخاب‌های رسمی نیست و بیشتر ترجیح می‌دهد که به‌سراغ لباس‌هایی برود که در آنها احساس راحتی می‌کند. برای همین است که استایل‌هایش معمولا با لباس‌هایی از جنس‌های راحت و مدل‌های آزاد و کاربردی طراحی می‌شوند. توسلی در بسیاری از مواقع با استایل‌های مشابهی هم دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که تکرار استایلی که برایش راحت بوده از تنوع و مسائل دیگر مهم‌تر هستند.

هانیه توسلی در لباسی راحت

+ بی‌توجه به کدهای پوششی

یکی از ایرادات اساسی استایل توسلی در این است که به کدهای پوششی دقت ندارد. یعنی برایش مهم نیست که در جشنواره‌ای رسمی شرکت دارد یا اکران فیلم و نمایشگاه نقاشی. در هر حال، فقط چیزی را می‌پوشد که برایش راحت‌تر است و احساس بهتری به او می‌دهد. در واقع، زیاد در قید این نیست که متناسب با موقعیت‌ها استایل خود را طراحی کند. در بسیاری از مواقع او را در موقعیتی رسمی با تیپی اسپرت دیده‌ایم. هرکس سلیقه‌ای دارد اما باید دقت کنید که تناسب پوشش و مراسمی که به آن می‌روید باعث می‌شود که شیک‌تر و موجه‌تر به‌نظر برسید.

هانیه توسلی بی‌توجه به کدهای پوششی

+ آرایش کلاسیک

چهره هانیه بسیار زیبا است. او از هنرپیشه‌های خوش‌چهره سینما و تلویزیون است و به آرایش زیادی نیاز ندارد. با علم به همین نکته است که او را معمولا با آرایش‌های غلیظ و عجیب نمی‌بینیم. توسلی زیاد در قید استفاده از ترندهای آرایشی روز نیست و به‌نظر می‌رسد که به عمل‌های جراحی زیبایی و تکنیک‌های آرایشی پیچیده‌ای هم اعتقاد ندارد که این روزها از سوی بانوان با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. او در بسیاری از مواقع با آرایشی کلاسیک یعنی رژی قرمز، آرایش مشکی‌رنگ چشم‌ها و پوستی دیده می‌شود که با کرم‌پودر سفیدتر شده است.

هانیه توسلی بی‌علاقه به آرایش سنگین

+ انتخاب رنگ‌های بژ و خنثی

با نگاهی به تیپ پوششی هرکس می‌توانید متوجه رنگ‌های موردعلاقه‌اش شوید. بعضی از افراد طرفدار تنوع هستند و بعضی‌ها هم به رنگ خاصی تعلق خاطر بیشتری دارند. هانیه توسلی از رنگ‌های خنثی، بژ و طیف خاکی خوشش می‌آید. تکرار این رنگ‌ها در استایل او است که باعث شده به چنین نتیجه‌ای برسیم. او پوست خوش‌رنگی دارد و می‌تواند از رنگ‌های متنوعی برای استایل‌هایش استفاده کند. در هر حال هرکس حق دارد چیزی بپوشد که در آن احساس بهتری دارد. قبول دارید؟

سلیقه هانیه توسلی در انتخاب رنگ لباس

+ شناخت تناسب رنگ‌ها

به‌طور کلی، استایل هانیه توسلی بسیار ساده است اما در کنار هم قراردادن رنگ‌های مناسب و زیبا سلیقه خوبی دارد. او می‌داند که چطور استایلش را از سادگی بیرون بیاورد. برای همین به‌سراغ رنگ‌های خاص می‌رود و از کنار هم‌گذاشتن رنگ‌هایی که در هارمونی بصری با هم هستند به نتیجه خوبی می‌رسد. در تصویر بالا هم او را با شلوار و کفش قرمزی می بینیم که ظریف و خوش‌رنگ هستند و با اندامش در تناسب قرار دارند. این دو رنگ زیبا با تونیک و شالی طوسی سِت شده‌اند و خروجی خوبی به‌وجود آورده‌اند. استفاده از کیفی ظریف و اکسسوری‌ شاخص هم به زیباترشدن این استایل کمک کرده است.

هانیه توسلی ساده‌پوش و باسلیقه

+ علاقه به سادگی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، هانیه توسلی از آن هنرپیشه‌هایی نیست که به استایلشان اهمیت خیلی زیادی می‌دهند. او بیشتر در چارچوب ساده‌پوشی حرکت می‌کند و دوست دارد که با انتخاب‌هایی راحت و نه‌ چندان چشم‌گیر در موقعیت‌های مختلف ظاهر شود. به این ایده نقدهایی وارد است. کسی که در دنیای دوربین‌ها و رسانه‌ها قرار دارد با انتخاب‌های دقیق‌تر در زمینه استایل می‌تواند حضور حرفه‌ای‌تری داشته باشد. در هر حال، تصمیم هرکس برای خودش قابل‌احترام است. قبول دارید؟

هانیه توسلی با استایلی ساده

+ استفاده از کیف‌های چرم و کوچک

کیف‌های چرم و کوچک در استایل هانیه زیاد دیده می‌شوند. این انتخاب نمره خوبی می‌گیرد. کیف‌های کوچک برای حفظ سلامت گردن و دست‌ها گزینه‌های خوبی هستند و برای شرکت در موقعیت‌های رسمی هم باید از آنها استفاده شود. کیف‌های ظریف می‌توانند مکمل جذابی برای استایل رسمی باشند و در ضمن بخش‌های دیگر را هم تحت‌الشعاع حضورشان قرار نمی‌دهند. در تصویر بالا هم هانیه را با کیفی چرمی و کوچک می‌بینیم. بهتر است که برای استایل‌های رسمی از کیف‌های کوچک بدون بند استفاده شود. به این کیف‌ها در اصطلاح، کلاچ می‌گویند اما کیف‌های کوچکی که بندی ظریف دارند هم می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند؛ مانند آنچه بر شانه هانیه توسلی می‌بینید.

علاقه هانیه توسلی به کیف چرم

+ در آخر

توسلی از هنرپیشه‌های مطرح سینمای ایران است و آثار خوبی از خود به‌جای گذاشته اما شاید نمی‌توانیم او را درمیان ۱۰ بازیگر برتر قرار بدهیم. یکی از دلایل این موضوع، ریشه در انتخاب‌های آشفته او برای بازی در بعضی از آثار دارد. این آشفتگی و پذیرش نقش‌هایی نه‌چندان مهم در آثاری معمولی روند مشابهی است که در استایلش هم دیده می‌شود. او در بسیاری از مواقع با استایلی ظاهر می‌شود که برایش آنچنان فکر نشده و آشفته به‌نظر می‌رسد. هانیه زیبا است و اندام خوبی دارد. همه این‌ها یعنی برای رسیدن به استایلی جذاب کار دشواری پیش رو ندارد. با این حال، به‌نظر می‌رسد که طراحی استایل‌های بی‌نقص دغدغه‌ای جدی برای او نیست. اگر بخواهیم استایل و شخصیت پوششی‌اش را در یک کلام توصیف کنیم به این می‌رسیم، علاقه به راحتی. او از پیرایه و زرق‌وبرق رایج در دنیای شهرت دور است و به نظر می‌رسد که به قضاوت‌ها اهمیت زیادی نمی‌دهد و سادگی را ترجیح می‌دهد.

منبع : وبسایت چی بپوشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا