فرهنگستان

بادبان از هنرمندان طرفدار پزشکیان رونمایی کرد

تنها فهرست دقیق از اهالی سینما و موسیقی که پشت مسعود پزشکیان ایستادند - ۱

بادبان: مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم روز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ در حالی برگزار می‌شود که شاهد کمرنگ شدن حمایت علنی هنرمندان از کاندیداهای حاضر هستیم. نکته مهم آنکه حمایت بسیاری از چهره‌های هنری، ورزشی و اجتماعی از نامزدهای انتخابات یا با حمله نیروهای تندرو در فضای مجازی مواجه می‌شود و یا نگرانی این چهره‌ها از پیروزی احتمالی رقیب را در پی دارد. یک دوراهی سخت برای هنرمندان محافظه‌کاری که از ترس از دست دادن طرفداران و دنبال کنندگان‌ و حتی جایگاه‌شان میان نیروهای دولتی، این روزها کمتر آفتابی می‌شوند و ترجیح می‌دهند در سکوت رسانه‌ای به نامزد موردعلاقه‌شان رای بدهند. اما رسانه بادبان با رصد دقیق فضای مجازی، ارتباط با ستادهای انتخاباتی و تماس با برخی از هنرمندان موفق شده است تا تنها فهرست دقیق از اهالی سینما و موسیقی که تاکنون از مسعود پزشکیان به صورت علنی حمایت کرده‌اند را به صورت رسمی منتشر کند. فهرست هنرمندان طرفدار پزشکیان به مرور و در پست‌های بعدی به‌روزرسانی می‌شود.

بادبان از هنرمندان طرفدار پزشکیان رونمایی کرد

▪️پرویز پرستویی که از جمله هنرمندان دغدغه‌مند در امور اجتماعی و سیاسی به‌شمار می‌رود از پیشترها همکاری خود را با ستاد پزشکیان سامان داد و حتی مستند تلویزیونی این کاندیدا را ساخت و روایت کرد. مستندی با عنوان «نگرانم» به روایت پرویز پرستویی

▪️عبدالجبار کاکائی شاعر، ترانه‌سرا و ادیب بنام، علاوه بر حضور در جلسات حامیان پزشکیان، یک گام پیشتر گذاشت و ترانه‌ای با عنوان «انتخاب کن» در حمایت از این کاندیدا سرود که با صدای امیرحسین استیری شنیدنی شد‌.

▪️رضا کیانیان هم به جمع حامیان پزشکیان پیوست. او برای تبلیغات انتخاباتی، ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که‌ در آن، پزشکیان از حامی خود که در تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود دلجویی می‌کند.

▪️مرضیه برومند کارگردان، صداپیشه و فیلمساز سینمای کودک در صفحه اینستاگرام خود، حمایتش از پزشکیان را علنی کرد و با انتشار استوری با عکسی از این کاندیدا اعلام کرد که به پزشکیان رای مشروط می‌دهم.

▪️شهرام شکوهی خواننده خوش‌آوای موسیقی پاپ که عکس‌های او در جلسه هم‌اندیشی هنرمندان با پزشکیان با آن ایرپاد سفید در گوش بسیار دیده شد، به شایعات پایان داد و با حضور در این نشست، حمایتش از پزشکیان را علنی کرد.

▪️علی یاسینی خواننده پاپ، از جمله حامیان پزشکیان به حساب می‌آید که حتی برای کنسرت چهارشنبه خود از آذری جهرمی دعوت کرد تا لحظاتی را برای تماشاچیان پیرامون اهمیت رای دادن صحبت کند. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد.

▪️رحیم شهریاری خواننده پاپ که از سوی اهالی موسیقی به عنوان پرطرفدارترین خواننده ترک‌زبان در ایران شناخته می‌شود با انتشار یک قطعه موسیقی به زبان تُرکی، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام کرد.

▪️هومن حاجی‌عبداللهی دوبلور و بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار متنی در توییتر نوشت: «واقعا امیدوارم گزینه ۴۷ درصدی که می‌گویند «فرقی ندارد» نظرشون عوض شه، واقعا فرق میکنه کی رییس جمهور بشه. هممون با گوشت و خونمون درک کردیم»

▪️سعید سهیلی فیلمساز مطرح که برای مخاطب عام با سه‌گانه «گشت ارشاد» شناخته می‌شود از جمله کارگردانان حامی پزشکیان بود که در نشست‌های این کاندیدا همواره حضور داشته و به موفقیت وی، امید بسیاری دارد.

▪️کمال تبریزی چهره بین‌المللی سینمای ایران جزو هنرمندانی بود که از همان روزهای نخست از پزشکیان حمایت کرد و برای پیروزی وی تبلیغ هم می‌کرد. او جمعه پیش، عکسی از خود پای صندوق رای منتشر کرد و نوشت: برای ایران

▪️مسعود فراستی منتقد مشهور سینما، در صفحه اینستاگرامش با انتشار متنی از پزشکیان حمایت کرد و نوشت: برای ایران و ایرانیان احساس خطر کرده‌ام. در دور اول انتخابات شرکت نکردم، اما اکنون وظیفه عاجل ملی خود می‌دانم که برای برون‌رفت از این وضعیت اسفبار اضطراری به پزشکیان رای دهم

▪️احمد ایراندوست بازیگر سینما نیز با اعلام حمایت از مسعود پزشکیان در استوری اینستاگرام خود نوشت: «اومدم از پزشکیان حمایت کنم که رقیبمون رای نیاره»


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈این انجمن‌های مخفی جهان را تغییر دادند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا