فرهنگستان

بادبان از فعالان سیاسی زندانی حامی پزشکیان رونمایی کرد

بادبان: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از زمانی که به مرحله دوم رسید اتفاقات شگرف بسیاری را در پی داشت. فارغ از همه رخدادهای خوب و بد  شاید این میزان از مشارکت فعالان سیاسی- زندانی در دهه‌های اخیر در نوع خودش جالب توجه باشد.
از این منظر رسانه بادبان با بررسی همه جوانب از جمله رصد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، گفت‌گو با فعالان سیاسی و و صحت‌سنجی اعلامیه‌های ستادهای انتخاباتی، فهرست دقیق و درستی تهیه کرده از معروفترین فعالان سیاسی حامی مسعود پزشکیان که طی سال‌های پس از انقلاب به اتهامات مختلف، عمرشان را پشت میله‌های زندان سپری کردند. گفتنی است این فهرست فقط جمع کوچک و نمونه‌ای از صدها فعال سیاسی شناخته شده‌ و زندانی است که رور جمعه پانزدهم تیرماه به این کاندیدای انتخابات رای می‌دهند.
بادبان از فعالان سیاسی زندانی حامی پزشکیان رونمایی کرد
  • کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و یکی از معروفترین زندانیان سیاسی تاریخ، با انتشار ویدیویی اعلام کرد: «با آنکه در دور اول رأی نداده‌ام ولی در دور دوم به پزشکیان رأی خواهم داد». او که در بین زندانیان معروف به عمو کیوان است در مصاحبه تلویزیونی با بی‌بی‌سی نیز بر این مهم تاکید کرد. صمیمی که در سال‌های پیش از انقلاب، ۳ بار و پس از انقلاب نیز ۴ بار به زندان افتاده، گفت: «من پایان‌نامه آقای جلیلی را که مطالعه کردم، انقدر خطرناک بود که وحشت کردم و به یاد طالبان افتادم».
  • علیرضا رجایی زندانی سیاسی و روزنامه‌نگار بنام که طی سال‌های اخیر در فضای مجازی کمپین‌های بسیاری برای آزادی وی از زندان و درمانش راه افتاد، در پیامی از دکتر پزشکیان حمایت کرد. رجایی ۳ مرتبه طی دو دهه گذشته بازداشت و در مجموع به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او بیماری سرطانش در زندان پیشرفت کرد، در نهایت مجبور به تخلیه یک چشم و قسمتی از صورتش شد تا زنده بماند. این پژوهشگر علوم سیاسی، با حمایت از پزشکیان گفت: «به کمپین رای برای نجات ایران بپیوندیم».
  • فخرالسادات محتشمی‌پور فعال سیاسی و زندانی سال‌های اخیر که همسر مصطفی تاجزاده است اعلام کرد رای خود را به نفع پزشکیان به صندوق می‌اندازد. فخری خانم که هم در کوران اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و هم در دهه ۹۰ به ۴ سال زندان محکوم شد، در دوران بازداشتش دست به اعتصاب غذا زده بود که در نهایت پس از بیهوشی به بیمارستان منتقل شد. در خبری که روزنامه هم‌میهن با اجازه وی منتشر کرده، او گفته «در تأملاتی که داشته به این نتیجه رسیده که به عنوان عضو جبهه اصلاحات […] در انتخابات فردا شرکت و به آقای پزشکیان رأی خواهد داد».
  • مسعود سپهر زندانی سیاسی سابق و استاد اخراجی دانشگاه شیراز با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از پزشکیان گفت: «جلو انتخاب زندانبانی برای تبدیل ایران به یک زندان ۸۵ میلیونی مانند افغانستان را بگیرید.» این استاد علوم سیاسی افزود: «رأی باشکوه روز جمعه، نه محکم به طالبان شیعی، انزوای جهانی ایران، تحریم‌های گسترده‌تر و بسته شدن آخرین روزنه‌های هوای تازه است.»
  • صبا آذرپیک روزنامه‌نگاری که گزارش‌هایش تحت عنوان «فسادیاب» در افشای بسیاری از فسادها از جمله فساد شهرداری در دوران قالیباف و فساد وزارت صمت در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم، خبرساز شد از پشت میله‌های زندان حمایتش از پزشکیان را اعلام کرد. عطالله حافظی همسر صبا خانم در توییتی نوشت: «صبا در زندان چون کارت ملی و شناسنامه ندارد نمی‌تواند رای دهد اما از پشت درهای بسته از همه خواهش و دعوت کرد که امروز رای دهید و سرنوشت‌تان را تعیین کنید».
  • سعید رضوی فقیه از رهبران جنبش دانشجویی و زندانی سیاسی که دارای مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس تهران است حمایت خود از پزشکیان را اعلام کرد. این روزنامه‌نگار بنام که سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۴ سال زندان و اوایل دهه ۹۰ نیز با اتهامات سیاسی دیگر به زندان افتاد و در پی اعتصاب غذای خشک و بیماری قلبی، کارش به جراحی در زندان کشید اعلام کرده روز جمعه رای به مسعود پزشکیان رای می‌دهد.

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈بادبان از هنرمندان طرفدار پزشکیان رونمایی کرد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا