ماوراء

معروف‌ترین زوج جن‌گیر آمریکایی که بودند؟

درباره اِد و لورین وارن، خالقان عروسک آنابل

در تاریخ شناسایی ماورالطبیعه، زوجی وجود دارند که با دیگران قابل مقایسه نیستند. این دو نفر تمام عمر و انرژی خود را وقف شناسایی و بررسی مسائل مربوط به روح، جن و مسائل کردند و نام آنها «اِد و لورین وارن» است. بسیاری از موضوعات فیلم‌های امروزی همگی حاصل کارهای این دو نفر است. هرچند تا به امروز آنطور که باید به کارهای انها ارزش داده نشده اما به نظر می‌رسد قسمت بزرگی از تئوری‌ها  و داستان‌های این زوج واقعیت دارند.

اِد لورین متولد ۷ سپتامبر ۱۹۲۷ بود که سال ۲۰۰۶ و در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. لورین اما همچنان در قید حیات هست و در حال گذران ۸۸ سالگی خود است. این زوج در اواسط دهه ۶۰ میلادی مدعی شدند که می‌توانند مسائلی که علم قادر به پاسخگویی به آنها نیست و به نحوی ماورالطببیعه هستند را حل کنند. در آن زمان چند مورد از پرونده‌هایی که آن دو در حل‌شان شرکت داشتند به دیدگاه انظار عمومی رسید و به حدی مردم به آنها علاقمند شدند که این زوج بسیار مشهور شدند.

اِد و لورین وارن، زوج جنگیر

اِد که بازنشسته نیروی دریایی امریکا بود یک پدیده‌شناس خودآموخته بود که همسرش را نیز در این راه یاری می‌داد. هر دو آنها نویسندگانی ماهر بودند و مطالب بسیار جالبی از پرونده های خود ثبت کردند که تعدادی از آنها به شکل کتاب نیز به چاپ رسید. معروف‌ترین پرونده‌های این زوج شامل ویلای وحشت امیتیلی، عروسک آنابل و احضار روح مخوف ویلی می‌شود. این زوج در کل چیزی نزدیک به ۱۰ هزار پرونده از این دست را مورد بررسی قرار دادند که بسیاری از آنها امروزه نیز توضیح منطقی ندارند.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈مخوف‌ترین خون‌آشام تاریخ


عروسک آنابل و ویلای وحشت امیتیلی معروف‌ترین و ترسناک‌ترین پرونده‌های این زوج هستند که به نظر می‌رسد آنها واقعا در تماس با نوعی نیروی فراطبیعی قرار داشتند. خانه این زوج امروزه تبدیل به موزه‌ای پر از وسائل نفرین شده است که بسیاری از آنها دارای علامت «هرگز دست نزنید» هستند. برای مثال در سال ۱۹۸۵ پسری ۲۰ ساله تماس کوچکی با عروسک آنابل داشت و بدون اطلاع دادن به اِد وارن از موزه خارج شد بر اساس سخنان و توضیحات این پسر که بابی فرمونت نام دارد «پس از رسیدن به خانه اولین چیزی که توجهم را جلب کرد این بود که سگم به طرف من نمی‌آمد و این واقعا عجیب بود. نکته دیگر این بود که برای چندین روز موقع خوابیدن احساس می‌کردم کسی در حال راه رفتن در خانه است و حتی وسائل را جابجا می‌کند، تا اینکه یک هفته بعد در برابر چشمانم و در برابر آیینه عروسک آنابل را دیدم».

عروسک آنابل واقعی

در نهایت فرمونت، وارن‌ها را در جریان گذاشت و آنها هم او را از این مشکل رها کردند. پس از این حادثه بود که عروسک آنابل به درون قابی شیشه‌ای و محکم منتقل شد و تا امروز نیز درون این قاب است. براساس مدارکی که این زوج ارائه داده‌اند این عروسک وسیله‌ای برای اتصال بُعد فیزیکی با بُعد غیرفیزیکی است و نباید با آن تماس داشت.

وارن ها در کل ۶ کتاب در مورد پرونده‌های خود منتشر کردند که تعدادی از آنها بسیار معروف شدند و هستند و تاحدودی به عنوان مرجع از آنها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات وارن‌ها استفاده از علوم مدرن برای حل پرونده‌های‌شان بود. مثلا در حل پرونده ویلای وحشت امیتیلی چیزی بیش از ۱۵۰ عکس با کیفیت مناسب وجود دارد که البته به علت جلب شدن توسط پلیس، تعداد کمی از آنها منتشر و دیده شده است.

با وجود تمام مدارک و شواهدی که این زوج ارائه دادند بسیاری نیز آنها را دروغگو و داستان‌سرا می‌دانند که تنها قصد داشتند پولی به دست بیاورند. سال‌ها است میان طرفداران این دو نوع تفکر، بحث‌های فراوانی وجود دارد اما حقیقت هرچه که باشد اِد و لورین وارن موفق شدند افرادی را از مرگ نجات دهند.

منبع : اینفو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا