مد و زیباییهنرهای تجسمی

۱۵ ترند آرایشی از گذشته که دوباره مد شده‌اند

بادبان: در دنیای زیبایی و مد، آرایش‌های صورت مرتب تغییر می‌کنند و سبک‌های تاریخ‌گذشته پس از مدتی هر چند طولانی دوباره رو می‌آیند. آرایشی که یک روز از مد افتاده تلقی می‌شود ناگهان به مد روز تبدیل می‌شود و ثابت می‌کند که سبک و سلیقه آدمی روندی چرخشی دارد. آن دسته از آرایش‌های پرطرفدار که دوباره مد روز می‌شوند گواه محبوبیت همیشگی برخی آرایش‌های خاص هستند و نشان می‌دهند که صنعت آرایش و زیبایی می‌تواند چهره‌های کلاسیک را با رنگ و بویی مدرن به بازار برگرداند. در ادامه با ۱۵ ترند آرایشی آشنا می‌شوید که از دهه ۲۰ تا ۸۰ میلادی محبوبیت داشتند و امروز بار دیگر زنده شده‌اند.

15 ترند آرایشی از گذشته که دوباره مد شده‌اند

۱- ابروهای ضخیم

ابروی ضخیم بازگشتی مقتدرانه داشته‌ و شمایل فراموش‌نشدنی زنان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی را بار دیگر زنده کرده‌ است. ابروهای چشمگیر بروک شیلدز را به خاطر می‌آورید؟ این ابروها برگشته و ضخیم‌تر از قبل نیز شده‌اند. این ترند قرار است شمایل طبیعی ابروهای شما را برجسته کند. البته ظرافت نوع مدرن این ابرو در تکنیک‌های گرومینگ و محصولات جدیدی است که در بازار عرضه شده‌اند تا ابروهای شما نمایشی کاملا طبیعی و شمایلی بی‌نقص داشته باشند. ابروی ضخیم نمایانگر اعتماد به نفس و توانمندی است و رنگی از توازن و جوانی را به چهره شما برمی‌گرداند.

ابروهای ضخیم بروک شیلدز

۲- لب‌های قرمز

لب‌های قرمز برای مدت‌های مدید نماد قدرت و فریبندگی بوده‌ و اغلب یادآور برخی چهره‌های نامدار هالیوود مانند مریلین مونرو و الیزابت تیلور است. این ترند کلاسیک زیبایی با شیوه‌ای مدرن یعنی با استفاده از رژهای مایع با فرمول‌های پایدار دوباره زنده شده است. با سرخ کردن لب‌ها می‌توانید فوری از حال و هوای کاری بیرون بیایید و تفریحات شبانه را آغاز کنید. البته کمی هم برازندگی و جذابیت را به خود افزوده‌اید. رژهای قرمز امروزی تنها به رنگ اهمیت نمی‌دهند بلکه حاوی موادی مغذی مانند ویتامین ای یا کره شی نیز هستند که سبب می‌شود لب‌های شما نرم و مرطوب بماند.

آرایش لب‌های قرمز

۳- خط چشم بالدار

خط چشم بالدار که بازیگرانی مانند آدری هپبورن و بریجیت باردو آن را مد کردند بازگشتی شکوهمند داشته است. این آرایش چشم‌های شما را لیفت می‌کند و سبب می‌شود بزرگ‌تر و نافذتر به نظر برسند. این آرایش برای کسانی که می‌خواهند تأثیرگذار، شیک و حساس به نظر برسند عالی است.

خط چشم بالدار

۴- سایه چشم پاستل

سایه‌های رنگارنگ که در دهه ۶۰ میلادی مد شدند بازگشتی رنگین‌کمانی داشته‌اند. این سایه‌های نرم و کمرنگ شادابی را به روتین صورت شما می‌افزایند و هم برای شب و هم روز مناسب هستند. از سبز نعنایی گرفته تا آبی نوزادی و صورتی کمرنگ و بنفش، سایه‌های پاستل امکان خلاقیت نامحدود در آرایش را پدید آورده‌اند. نکته کلیدی ترفند مخلوط کردن این رنگ‌ها برای نمایش موجی از رنگ‌های آرامش‌بخش بالای پلک‌هاست. به این ترتیب جلوه‌ای تازه از جوانی را به صورت خود می‌افزایید. فرمولاسیون‌های امروزی پیگمنت بالایی دارند و به راحتی قابل مخلوط کردن هستند.

سایه چشم پاستل

۵- لب‌های شیشه‌ای

ترند لب‌های مات و شیشه‌ای دوباره فراگیر شده است. این آرایش در ده‌های ۹۰ و ۲۰۰۰ محبوبیت پیدا کرد و هدفش تنها افزودن درخشش و اغواگیری به چهره‌ها بود. لب‌های شیشه‌ای حس ابعاد داشتن و پر بودن را به چهره می‌افزاید و به همین دلیل میان مشتاقان هنر زیبایی محبویت دارد. لب‌های شیشه‌ای امروزی سبک و غیرچسبناک هستند و با مواد مغذی مانند روغن جوجوبا غنی شده‌اند. به این ترتیب لب‌های شما مطمئنا برجسته و مرطوب باقی می‌مانند. این لب‌ها صورت را جوان و سرحال نشان می‌دهند.

آرایش لب‌های شیشه‌ای

۶- بلاش دراپینگ

بلاش دراپینگ یا رژگونه مالیدن تکنیکی است که در دهه ۷۰ میلادی توسط یک میک‌آپ آرتیست به نام Way Bandy مد شد و اکنون دوباره رواج یافته است. در این ترند آرایشی روی گونه‌ها رژی پریده‌رنگ مالیده می‌شود که تا شقیقه‌ها بالا می‌رود تا جلوه‌ای از لیفت‌ شدن را نمایش دهد. این تکنیک به چهره شما گرمی، رنگ و لعاب می‌افزاید. فرمولاسیون بلاش‌های امروزی راحت‌تر مخلوط می‌شوند و پایدارتر هستند.

رژگونه یا بلاش دراپینگ

۷- زرق و برق‌دار کردن همه‌جا

گلیتر زدن که زمانی تنها برای میهمانی‌های خاص استفاده می‌شد اکنون بخشی جدانشدنی از روتین‌های آرایشی قلمداد می‌شود. رد پای این نوع آرایش به دیسکوهای دهه ۷۰ میلادی بازمی‌گردد که برای افزودن جذابیت استفاده می‌شد. امروز اما گلیتر در سایه زدن چشم، هایلاتینگ و محصولات لب به کار می‌رود. رویکرد امروزی به گلیتر کمی پالایش‌شده‌تر است و ذرات ریز آن برای افزودن جلوه‌ای ظریف از سو سو زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلیتر حس شوخ‌طبعی و اجتماعی بودن به چهره می‌دهد.

گلیتر زدن در آرایش

۸- پوست طبیعی

ترند پوست طبیعی به دنبال ایجاد شمایلی تر و تازه و شبنمی است تا زیبایی طبیعی پوست شما را به رخ بکشد. این ترند یادآور میک‌آپ‌های مینیمالیستی دهه ۹۰ میلادی است. در این آرایش محصولات سبک و مناسب برای تنفس پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند که به جای پوشاندن پوست تنها آن را تقویت می‌کنند. فونداسیون‌های محافظ پوست امروزی و مرطوب‌کننده‌های تینتی پوششی مغذی برای پوست فراهم می‌آورند.

پوست طبیعی

۹- فر دادن مو

فر دادن موها که یادآور حال و هوای دهه ۸۰ میلادی است بازهم محبوبیت یافته است. این ترند بافت طبیعی مو را پاس می‌دارد و افراد را تشویق می‌کند که فرخوردگی و پیچش طبیعی موهای خود را دوست بدارند. این سبک آرایش حجم و جنب‌وجوش را به چهره می‌افزاید و شمایلی مصمم و زیبا را به نمایش می‌گذارد. پیشرفت‌ها در مراقبت از مو حفظ آرایش موهای فردار را آسان کرده است.

موهای فردار

۱۰- آرایش تک‌رنگ

آرایش تک‌رنگ یا میک‌آپ مونوکروماتیک ترندی است که در دهه ۷۰ میلادی طرفدار پیدا کرد. در این ترند آرایشی از یک رنگ در چشم‌ها، گونه‌ها و لب‌ها استفاده می‌شود. این سبب می‌شود که چهره جلوه‌ای هماهنگ و منسجم پیدا کند که هم شیک است و هم خاص. آرایش تک‌رنگ برای کسانی که می‌خواهند با کمترین تلاش چهره‌ای براق و جذاب داشته باشند عالی است. این آرایش در حال و هوای امروزی خود ساده‌تر بوده و بیشتر روی مخلوط کردن و لایه‌گذاری متمرکز است. در کل آرایشی ساده و شیک قلمداد می‌شود.

آرایش تک‌رنگ یا مونوکروماتیک

۱۱- خط چشم گرافیک

الهام‌گرفته از آرایش‌های برجسته دهه ۶۰ میلادی، خط چشم گرافیکی بازگشتی دلیرانه داشته است. این ترند مشتمل بر استفاده از خط چشم برای ایجاد اشکال و الگوهای هندسی است تا جلوه‌ای آینده‌نگرانه به چهره ببخشد. آرایش خط چشم گرافیکی تنها بر مدار خوداظهاری و خلاقیت می‌چرخد. خط چشم‌های امروزی در رنگ‌ها و فینیش‌های متنوع دیده می‌شوند و گزینه‌های نامحدودی در اختیار شما می‌گذارند. این خط چشم روشی جالب و متهورانه باری بازی با آرایش صورت است. این آرایش برای اظهار وجود کردن و متمایز بودن بسیار مناسب است.

خط چشم گرافیکی

۱۲- مژه‌های بلند

مژه‌های بلند و حجم‌دار همواره یکی از عوامل زیبایی به شمار رفته‌اند و چهره‌های مطرحی مانند سوفیا لورن به خاطر آن شهرت دارند. این نوع آرایش بازگشت پرشکوهی به دنیای زیبایی داشته است و تمرکزش روی داشتن مژه‌های ضخیم و بال‌مانند است که چشم‌ها را بازتر نشان می‌دهد. ریمل‌ها و اکستنشن‌های امروزی کار آرایش مژه‌ها به این سبک را آسان‌تر کرده‌اند.

مژه بلند و بالدار

۱۳- هایلایت شبنمی

آرایش هایلایت شبنمی که به چهره‌های درخشان سال‌های آغازین دهه ۲۰۰۰ بازمی‌گردد به دنبال افزودن درخششی تابناک و نورانی به صورت شماست. این ترند برجستگی‌های طبیعی چهره شما را با درخشندگی به رخ می‌کشد. هایلایترهای مدرن در اشکال گوناگون از کرم گرفته تا پودر عرضه می‌شوند و طیف گسترده‌ای از فینیش‎‌ها را فراهم می‌سازند. یک هایلایت شبنمی می‌تواند جوانی را به پوست برگرداند.

آرایش هایلایت شبنمی

۱۴- خط دور لب

لب‌های خط دار که در دهه ۹۰ میلادی توسط سوپرمدل‌هایی مانند سیندی کرافورد مد شد بازهم ترند شده است. در این آرایش از خط لب برای کمی بزرگ‌تر جلوه دادن لب‌ها استفاده می‌شود. خط لب‌های امروزی دقیق‌تر و ماناتر هستند و سبب می‌شوند خط لب طبیعی‌تر به نظر برسد. این آرایش شکل طبیعی لب‌ها را برجسته‌تر کرده و لب‌ها را پُرتر نشان می‌دهد. خط لب‌های امروزی با داشتن طیفی از بافت و سایه‌ها، گزینه‌های نامحدودی برای آرایش دلخواه شما هستند.

خط دور لب

۱۵- سایه چشم متالیک

سایه چشم متالیک الهام گرفته از دوره پرشکوه راک دهه ۷۰ مشتمل بر کاربرد خط چشم‌هایی با فینیش متالیک است تا چشم‌ها را برجسته‌تر و دراماتیک‌تر نمایش دهد. این سایه‌های چشم عمق و بعد را به چشم می‌افزایند و آن را به نقطه تمرکز مخاطب تبدیل می‌کنند. سایه‌های متالیک امروزی پیگمنت بالاتری دارند و راحت‌تر میکس می‌شوند. این سایه‌ها به هر آرایشی رنگی از شکوه می‌دهند و برای داشتن چشمی که توجه‌ها را به خود جلب کند عالی است.

سایه چشم متالیک

منبع: msn.com


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈۲۰ فیلم‌ که عاشقان مد باید ببینند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا