خبر

دیدار  با نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن

بادبانعلیرضا نیاکان

در نشست دیدار با نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) که در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، بر لزوم عزم ملی در پشتیبانی از نامزدهای ایرانی در جوایز بین‌المللی تأکید شد. به گزارش بادبان در این نشست پیشنهاد شد که نهادهای معرفی‌کننده‌ نامزد به جوایز بین‌المللی، به‌ جای معرفی نامزدهای متعدد، ‌بر یک نامزد در هر رشته اجماع و توافق کنند.

دیدار  با نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن
نشست دیدار با نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) عصر سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در دفتر این انجمن و با حضور شماری از نویسندگان، مترجمان و فعالان حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد. در آغاز این مراسم شهلا انتظاریان، عضو هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و دبیر نشست، ضمن معرفی جایگاه و پیشینه‌ جایزه‌ ادبی آسترید لیندگرن (آلما) گفت: در ایران چهار نهاد شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و نوجوان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان می‌توانند نامزدهایی برای دریافت این جایزه‌ جهانی معرفی کنند.
این مترجم تاکید کرد: برای سال ۲۰۲۴ کمیته‌ انتخاب نامزدهای جایزه‌ آلما در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اکثریت آرا، آقای عباس جهانگیریان را در حوزه‌ نویسندگی و خانم فرمهر منجزی را در حوزه ترویج کتابخوانی برای دریافت این جایزه جهانی انتخاب کرد.
در این نشست عباس جهانگیریان و فرمهر منجزی دقایقی با حاضران سخن گفتند، قطعاتی از کلیپ‌هایی که در معرفی فعالیت‌های آنان تهیه شده بود پخش شد و نمایندگان «بنیاد نمایش کودک» و «کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان ایران» لوح‌های تقدیر خود را به جهانگیریان اهدا کردند.

دیدار  با نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈رصد سینمای بحران در خاورمیانه


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا