خبر

عربستان هزینه حج را برای شهروندانش قسطی کرد

بادبان– با گرانی هزینه حج تمتع، عربستان هم از زائران این کشور هزینه حج را به صورت قسطی دریافت می‌کند. به گزارش بازار، با افزایش هزینه حج تمتع توسط سعودی‌ها، عربستان اعلام کرده که امسال متقاضیان زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع می‌توانند هزینه این سفر را به صورت قسطی بپردازند.

نام‌نویسی حج تمتع برای زائران سعودی در حالی آغاز می‌شود که با درخواست‌های انجام شده برای قسطی کردن این هزینه، مسئولان حج عربستان علاوه بر پیش‌بینی کاروان‌های متنوع با قیمت‌های مختلف، اقدام به تقسیط هزینه این سفر برای زائران کرده‌اند؛ به طوری که قرار است امسال هزینه حج در سه قسط از زائران دریافت شود.

سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار تن از ایران به حج تمتع مشرف شدند که با توجه به سهمیه کشورمان در سال ۹۹، مسئولان در تلاش هستند تا تعداد زائران ایرانی در حج آینده به ۹۰ هزار تن افزایش یابد.

در این میان نکته‌ای که در ذهن متبادر می شود این است که با وجود سال‌ها تبلیغات رسانه‌ای، اگر شهروندان این کشور (آنقدری که ایرانی ها معتقدند) ثروتمند هستند پس چرا توانایی مالی برای انجام مناسک حج در شهر و کشور خودشان را ندارند و از دولت تقاضای تقسیط دارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا