خبر

نقشی بر تاروپود زمان در گالری ایده

بادبانعلیرضا نیاکان

«نقشی بر تاروپود زمان» عنوان نمایشگاه نقاشی و چیدمان دلارام قائمی است که از ۲۰ تا ۲۵ امرداد ماه در گالری ایده میزبان علاقمندان است. دلارام قائمی درباره چگونگی شکل‌گیری مجموعه اخیرش گفت: فرش‌های قدیمی که از پدرم برایم به یادگار مانده، سبب شد تا در سرم جرقه‌ای بزند و  در آثارم تاروپود قالی‌ها را با تار و پود بوم نقاشی گره بزنم که حاصلش شد قرار گرفتن تکه‌هایی از قالی در کنار نقش صورت خورشیدوش زنان و جقه‌های میان تهی از ساسانی تا قاجار.

نقشی بر تاروپود زمان در گالری ایده، دلارام قائمی

او در مورد سبک و تکنیک آثارش گفت: این آثار هنر سنتی در دیدگاه نو و ترکیب نقاشی و فرش‌های قدیمی به سبک وینتیج بوده که با تکنیک ترکیب مواد خلق شده است. این هنرمند نقاش درباره تصاویر زنان نوازنده از دوره ساسانی تا قاجار در مجموعه «نقشی بر تاروپود» گفت: زنان ارتباط تنگاتنگی با تاریخ و فرش دارند. گویی این زنان هستند که با گره پود بر تارهای فرش تاریخ را می‌نویسند. قائمی ادامه داد: این مجموعه شامل ۲۰ نقاشی و دو کار چیدمان است که در ابعادی چون ۷۰ در ۱۶۵ و ۱۲۰ در ۱۲۰ خلق شده‌اند.

نقشی بر تاروپود زمان در گالری ایده

دلارام قائمی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۷۶ طراحی و نقاشی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان را تدریس می‌کند. در کارنامه وی، ۷ نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران و حضور در دو آرت‌فر ایتالیا و آرت اکسپو در ایران و مالزی به چشم می‌خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا