خبر

اردشیر کاظمی جلوی دوربین علی رستگار رفت

بادباننسرین بابایی – مستند «گیله پیرمرد» که به زندگی شخصی و هنری اردشیر کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون می‌پردازد به کارگردانی علی رستگار در تهران کلید خورد.
به گزارش بادبان، فیلم گیله (گیلِ) پیرمرد که عنوان آن به معنی پیرمرد اهل گیلان است با محوریت شخصیت بامزه، صریح‌اللهجه و در عین حال در برخی مواقع ناخشنود و گلایه‌مند اردشیر کاظمی روایت می‌شود و گروه سازنده مستند در سفری چند روزه به گیلان (زادگاه این بازیگر) او را همراهی می‌کنند.

اردشیر کاظمی جلوی دوربین علی رستگار رفت
اگرچه اردشیر کاظمی را معمولا در نقش‌های کوتاه و با دیالوگ‌هایی مختصر و کم و بیش شبیه کاراکتر واقعی خودش در فیلم‌ها و سریال‌ها به یاد می‌آوریم اما او شخصیتی فرهیخته، کتابخوان و اهل مطالعه است که مدام در حال خواندن روزنامه‌ها و مجلات است و تحلیل‌های بی‌پرده‌ای درباره شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخ معاصر دارد.
برخلاف شایعه‌ای که درباره کاظمی به عنوان مسن‌ترین بازیگر ایران مطرح است، او سال ۱۳۱۷ به دنیا آمده و اکنون ۸۶ ساله است و از سال ۱۳۸۰ با نقش‌آفرینی در سریال «یادداشت‌های کودکی» به کارگردانی پریسا بخت‌آور و نویسندگی اصغر فرهادی پا به دنیای حرفه‌ای بازیگری گذاشت. نکته عجیب دیگر اینکه او طی بیش از دو دهه بازیگری موفق شده در یکصد سریال، تله‌فیلم، تئاتر و فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کند.
فیلم‌های «دایره زنگی» به کارگردانی پریسا بخت‌آور و «در دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان و سریال‌های «پژمان»، «لیسانسه‌ها» و «مگه تموم عمر چند تا بهاره» هرسه به کارگردانی سروش صحت از مهم‌ترین آثار کاظمی به شمار می‌روند.
گفتنی است تهیه‌کنندگی مستند «گیله پیرمرد» را میلاد باقری برعهده دارد و آرش داوری توفیق و محمدعلی طهرانی هم تصویربرداران این فیلم هستند. گیله پیرمرد برای حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت آماده می‌شود.

سینـمــا


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈مصاحبه کمیاب گری کوپر در تهران


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا