خبر

موضع‌گیری جی کی رولینگ علیه حزب کارگر و جامعه تراجنسیتی

بادبان: در آستانه برگزاری انتخابات عمومی در انگلستان هشتگ «من مقابل جی ‌کی رولینگ می‌ایستم» در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. دلیل محبوبیت یافتن این هشتگ مواضع خانم رولینگ علیه حزب کارگر و سیاست‌های اتخاذی این حزب در دفاع از دگرباشان جنسی است. به گزارش بادبان نویسنده مجموعه داستان‌های هری پاتر با انتقاد از موضع حزب کارگر در خصوص جامعه تراجنسیتی این حزب را به نادیده گرفتن حقوق زنان متهم کرده است. جی‌ کی رولینگ که از حامیان مالی پیشین حزب کارگر قلمداد می‌شود، در یادداشتی برای روزنامه تایمز نوشته است که علاقه‌ای به رأی دادن به نفع کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلستان ندارد.

موضع‌گیری جی کی رولینگ علیه حزب کارگر انگلیس و جامعه تراجنسیتی
خانم رولینگ به طور خاص منتقد وعده حزب کارگر در مورد مدرن‌سازی روال قانونی تغییر جنسیت در انگلستان است. این حزب در بیانیه انتخاباتی خود متعهد شده است که فرایند قانونی تغییر جنسیت در بریتانیا را تسهیل کند. در قوانین فعلی شهروندان انگلیسی برای تغییر جنسیت ملزم هستند شواهدی ارائه کنند که نشان دهد دست‌کم دو سال در قالب جنسیت تازه خود زندگی کرده‌اند و به اندازه همان زمان یک دوره بازخورد را نیز بگذارند. حزب کارگر قصد دارد هیئتی از پزشکان و وکلا نیز تشکیل دهد که دارای مدرک آگاهی از امور جنسیتی باشند.
استارمر رهبر حزب کارگر اخیرا مواضع خود نسبت به حقوق اقلیت‌های جنسی را تغییر داده است و تلاش می‌کند به مواضع تونی بلر در حمایت از جامعه دگرباشان نزدیک شود. اما با وجود این تغییر موضع، جی کی رولینگ درباره او گفته است که به شخصیت او اعتماد چندانی ندارد. رولینگ مدعی است که استارمر نسبت به زنان و نگرانی‌های آنان در خصوص حقوقشان بی‌تفاوت و حتی تندخو است. وی مدعی است که مخالفتی با اعطای آزادی‌های بیشتر به تراجنسیتی‌ها ندارد اما معتقد است که حقوق زنان و دختران برای تعیین مرزهای تفکیک جنسی و آزادی بیان عقاید خود باید حفظ شود.
قرار است به زودی نشستی میان اعضای حزب کارگر و این نویسنده نامدار درباره سیاست جنسیتی این حزب برگزار شود. اما تحولات اخیر موجب شده است در فضای مجازی واکنش‌هایی علیه جی کی رولینگ شکل بگیرد. هشتگ IStandAgainstJKRowling# به معنای «من مقابل جی کی رولینگ می‌ایستم» در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. در مقابل برخی نیز به طرفداری از او برخاسته‌اند. مواضع خانم رولینگ نسبت به ترنس‌جندرها در سال‌های اخیر بحث‌برانگیز شده است. او معتقد است که زنان ترنس، زن واقعی نیستند. او گفته بود به جای خطاب قرار دادن ترنس‌ها با ضمایر مورد قبول آنها ترجیح می‌دهد به زندان برود.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈ناگفته‌های جی. کی. رولینگ از تجربه نویسندگی‌


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا