خبر

انتشار شعرهای یک شاعر عراقی در تهران

مجموعه شعر «و خدا فکرهای دیگری داشت» اثر شاعر جوان عراقی، عباس ثائر توسط اصغر علی کرمی ترجمه و در انتشارات شب چله به چاپ رسید. این مجموعه شعر به زبان عربی در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از برگزیده شدن در مسابقه ادبی اتحادیه نویسندگان عراق به عنوان مجموعه برتر توسط این اتحادیه به چاپ رسیده و هم اکنون ترجمه فارسی آن در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.
شاعر جوان عراقی، عباس ثائر
عباس ثائر شاعر و نویسنده عراقی و فارغ‌التحصیل قانون از دانشگاه روسیه در مقطع فوق لیسانس است. وی هم اکنون دانشجوی دکترای قانون در عراق و عضو اتحادیه ادبا و نویسندگان این کشور و همچنین عضو اتحادیه دانشگاهیان است. از این شاعر تاکنون شعرهایی به زبان‌های فرانسوی و روسی ترجمه شده و مقالات نقدی و تحلیلی بسیاری در رسانه‌ها و روزنامه‌های جهان عرب به چاپ رسانده است.
  اصغر علی کرمی مترجم این مجموعه دلایل انتخاب این مجموعه را درگیری کمتر با زبان مبدا و پرهیز از بازی‌های زبانی و نیز پرداختن به ذهن و زبان انسان معاصر بر می‌شمارد.
مطابق باور مترجم، شعر معاصر عراق در مرحله‌ای از تجربه‌های ماندگار زیستی و زبانی به سر می‌برد که تحت تاثیر جریان ساده نویسی و شعر رسانه‌ای و ظهور شاعران بزرگی مانند عدنان صائغ و مظفر نواب و احمد مطر همچنین بازگشت به سنت‌های زبانی کلاسیک و ارتباط شاعران با توده‌های جامعه شکل گرفته است. سروده‌های عباس ثائر، حسین هلیل، علی ابراهیم الیاسری، احمد رافع، زین العزیز و مالک البطلی از نمونه‌های درخشان و متنوع این تجارب شعری است.
انتشار شعرهای یک شاعر عراقی در تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا