خبر

کتاب واژگان عکاسی به بازار نشر آمد

بادبانعلیرضا نیاکان کتاب «واژگان عکاسی» اثر محمود معصومی توسط نشر سیه، روانه بازار کتاب شد. به گزارش بادبان، این کتاب که در قطع پالتویی به زیور طبع آراسته شده، به صورت تخصصی به واژگان عکاسی و تعاریف و توضیحات آن اختصاص دارد. در کتاب واژگان عکاسی،  اصطلاحات فارسی به انگلیسی و بالعکس در هفت بخش تدوین شده است که شامل مباحثی همچون اصطلاحات نور و نورپردازی، اصطلاحات رنگی، بررسی اجزای داخلی و خارجی دوربین، اصطلاحات مربوط به لنزها، اصطلاحات منوی دوربین‌های کنون و نیکون و سونی، اصطلاحات سبک‌ها، ژانرها و تکنیک‌ها و در آخر اصطلاحات مرتبط با کادربندی و ترکیب‌بندی است.
کتاب واژگان عکاسی به بازار نشر آمد
نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بادبان، هدف و انگیزه خود از تألیف این کتاب را آشنایی و شناخت اصولی اصطلاحات عکاسی توسط عکاسان و دانشجویان این رشته هنری عنوان کرد و گفت که این کتاب به یادگیری سریع‌تر عکاسی کمک شایانی می‌کند چرا که در آن منوی دوربین‌های عکاسی به صورت کامل بررسی شده و مباحث مربوط به لنزها، تکنیک‌ها و … را شامل می‌شود.
محمود معصومی، عکاس و فیلمساز متولد ۱۳۶۳ در شیراز است که هم اکنون مدیر گروه رشته عکاسی در دانشگاه هنر شیراز و عضو شورای علمی و پژوهشی این دانشگاه است. وی کتاب واژگان عکاسی را لغت‌نامه مناسبی برای یادگیری این فن و هنر در همه سطوح آموزشی از هنرستان تا دانشگاه و موسسات آزاد دانست. معصومی قبل از انتشار این کتاب، آثاری نظیر «نقد و نشانه‌شناسی در هنر»، «مبانی و اصول نورپردازی» و «شبح پوچ» را به رشته تحریر درآورده بود.

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈افق‌های نو در طراحی جلد کتاب


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا