خبر

عکس عجیبی که تاریخ عکاسی آلمان را جابجا کرد

اخیراً عکسی در آلمان یافت شده که تاریخ عکاسی این کشور را ۲ سال به عقب یعنی به سال ۱۸۳۷ میلادی می‌برد. به گزارش مجله خبری نگار، تاریخ دقیقی برای هنر عکاسی نمی‌توان عنوان کرد اما مشخصاً می‌توان تاریخ اختراع دستگاه داگرئوتیپ را سال ۱۸۳۹ دانست؛ دستگاهی که توسط لوئی داگر (نقاش و فیزیکدان فرانسوی) اختراع شد و عکاسی را برای عموم امکان‌پذیر کرد.

عکس عجیبی که تاریخ عکاسی آلمان را جابجا کرد
با این حال، به تازگی عکسی در مونیخ پیدا شده که نشان می‌دهد فرانتس فون کوبل (۱۸۰۳ – ۱۸۸۲) اولین عکس خود را ۲ سال زودتر از چیزی که تصور می‌شد، یعنی در سال ۱۸۳۷ ثبت کرده است. از این نویسنده و کانی‌شناس آلمانی، عکسی از سال ۱۸۳۹ موجود بود که با کمک کلرید نقره روی کاغذ چاپ شده بود اما اکنون «کورنلیا کمپ» دانشمند موزه علوم و فناوری آلمان، عکسی از او یافته که نشان می‌دهد در «مارس ۱۸۳۷» ثبت شده است. این عکس که اندازه آن تنها ۴ در ۴ سانتی متر است، منظره کلیسای بانوان مونیخ را ثبت کرده. این عکس روی کاغذ نمکی ثبت شده و عملاً تکثیر آن به صورت سنتی غیرممکن است.
مسلم این است که عکس‌هایی وجود دارند که قبلاً ثبت شده‌اند؛ مثلاً هنری تالبوت در اوایل سال ۱۸۳۵ عکسی از پنجره محل اقامتش گرفته است. قدیمی‌ترین عکس باقیمانده هم متعلق به ژوزف نیپس به سال ۱۸۲۶ باز می‌گردد. اما چرا سال ۱۸۳۹ هنوز سال تولد عکاسی محسوب می‌شود؟ کورنلیا کمپ توضیح می‌دهد: لوئی داگر یک تاجر بسیار زیرک بود. او برادر همسرش را مأمور ساخت دوربین کرد. بنابراین از لحظه‌ای که این اختراع در آکادمی علوم پاریس اعلام شد مردم می‌توانستند به فروشگاه بروند و یک دوربین و همه تجهیزات دیگر بخرند!


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈عکاسی که شبیه شاملو بود


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا