خبر

نشست مهندسی افکار در عصر دیجیتال برگزار شد

بادبان علیرضا نیاکان – نشست مهندسی افکار در عصر دیجیتال در کنار نقد و بررسی کتاب «دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» عصر یکشنبه ۹ دی‌ ۱۴۰۳ در سالن شهدای رسانه‌ای دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.
به گزارش بادبان در این نشست با حضور دکتر هادی خانیکی، دکتر حسین انتظامی، دکتر رضا نوروزپور، بشیر معتمدی و مترجمان کتاب مزبور یعنی عباس رضایی ثمرین و رسول صدرآهنگ برگزار گردید نسبت به نقد و بررسی کتاب مطالبی ارائه شد. در این برنامه حسین انتظامی طی سخنانی اظهار داشت هر فصل از این کتاب می‌تواند از سه زاویه مورد توجه و بررسی قرار بگیرد اما مهمترین مسئله این کتاب که می‌شود به آن اشاره نمود در این است که چگونه دموکراسی‌ها در ضمن حفاظت از حریم خصوصی، امنیت جامعه را نیز تامین می‌کنند.
نشست مهندسی افکار در عصر دیجیتال برگزار شد
دکتر نوروزپور معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت پروپاگاندای محاسباتی مهندسی افکار را از طریق دستکاری محاسباتی صورت می‌دهد یکی از آفت‌های این فضا ایجاد دوقطبی در جامعه است که باعث می‌شود انسجام ملی در این فضا از بین برود. عباس رضایی ثمرین مترجم این کتاب نیز طی سخنانی عنوان نمود این اثر یک پروژه دموکراسی و تکنولوژی است که می‌گوید نوعی آلودگی اطلاعاتی دارد اتفاق می‌افتد و ادراک ما از واقعیت را هدف قرار داده‌اند. دکتر هادی خانیکی عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات  دانشگاه علامه طباطبایی نیز طی سخنانی در خصوص شفافیت اطلاعات و اخبار بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: الان کجا هستیم و تاچه اندازه توانسته‌ایم این قانون را به مرحله اجرا برسانیم و منظورمان از سواد رسانه‌ای چیست؟ اینها مباحث مهمی هستند.
این نشست به بهانه‌ چاپ سوم کتاب «دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» نوشته‌ فیلیپ هاوارد و ساموئل وولی، که با همکاری موسسه همشهری و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به چاپ سوم رسیده است برگزار گردید. شایان ذکر است دکتر نیکنام حسین‌پور مشاور وزیر و ریاست مرکز روابط عمومی و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر سید علی محسنیان مدیر گروه رسانه و فضای مجازی مرکز پژوهش‌های مجلس  شورای اسلامی و دکتر حمید ضیایی پرور عضو هیات علمی دانشگاه از دیگر حاضران در این نشست بودند.

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈رازهای پنهان در لوگوی برند‌های معروف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا