یادداشت

کفر فراگیر و مبارزه کمیک ما با حجاب

یوسفعلی میرشکاک

آیا شعار و سخنرانی و تبلیغات می‌تواند واقعیت را تغییر بدهد؟ آیا اگر بگوییم دلار امریکا شکست خورده است افتضاح ریال تدارک می‌شود؟

سال‌هاست که چشم خود را به فقر و گرانی و بیکاری و دیگر فجایع فراگیر بسته‌ایم و گمان می بریم اگر بدحجابی را چاره کنیم تمام مشکلات کشور رفع می‌شوند. این موضع کمیک نشان می‌دهد که ما سراپا در ژرفای جهل و جور فرو رفته‌ایم و متعمدانه می‌خواهیم نبینیم ، بیدار نشویم، نفهمیم . اما بحران‌های ویرانگر روز به روز فراگیرتر می‌شوند چندان که تتمه هویت قومی و دینی از هرگونه کارایی بیفتد و به نیست انگاری جای بسپارد.

اگر یک صدم اهتمام به حجاب ، عدالت برای قدرت پرستان اهمیت داشت و اگر یک صدم تبلیغات سیاسی علیه امریکا، مبارزه با رانت‌خواری و اختلاس جدی گرفته می‌شد امروز بسیاری از مصائب و فجایع دامنگیر کشور نبود و حجاب هم چنان بود که مورد رضایت خاطر قدرت و حواشی آن باشد. کسانی که تمام اصول و فروع دیانت را فراموش کرده‌اند و چنان جلوه می‌دهند که گویی خدا و پیامبران و اوصیای آنان علیهم السلام از دین جز پوشش زنان غایتی در نظر نداشته‌اند، فردای قیامت …‌ صریح می‌گویم کسانی که نمی‌اندیشند یک زن معاش خود را زیر بار بحران اقتصادی روزافزون چگونه تامین می‌کند و به همین دلخوشند که پوشش مطلوب آنها را رعایت کند یا هیچ باوری به خدا و معاد ندارند یا مصادیق اولئک کالانعام بل هم اضل‌اند. امیر مومنان فرمود: «کادالفقر ان یکون کفرا.»

ما سال‌هاست متعمدانه به فقر دامن می زنیم که کفر فراگیر شود پس این چه وجهی از ریا و نفاق است که بر کفر چشم ببندیم و حجاب را دائر مدار دین جلوه بدهیم. خاتم انبیا صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرماید: «الانسان حریص علی مامنع». آیا تعمد ما در این منع توام با سرکوب جز برای این است که بی حجابی فراگیر شود؟

این حرف‌ها نه برای آن است که اهل قدرت بفهمند. دیر شده است و راه فهم مسدود است و تفکر ناممکن . می‌خواهم بگویم مرده‌های زمان اخنوخ هم فهمیده‌اند که از همان اول بنابراین بوده است که در عصر رسانه‌های فراگیر دیداری چهره‌ای مشوه و بیدادگرانه و سطحی و عوامانه و فاقد فکر و ذکر از تشیع در ایران و از تسنن در کشورهای همسایه نشان داده شود. اگر اینکه بام تا شام حرف‌ها و کارهای‌مان مایه ریشخند جهانیان باشد توفیق و توانمندی است خجسته باد این پیروزی بر آنان که به شترمرغ اقتدا می‌کنند.

سالهاست که به کلام سیدنا اباجعفر محمدابن علی الباقر می‌اندیشم که این روزگار را پیشگویی فرموده و گفته است در چنین عهدی در دل خاک بودن بهتر از بر خاک به سربردن است . سالهاست که دعای اصلی من اللهم انی اسئلک الموت است اما بیچاره را چه چاره که فرمان نمی‌رسد. من نیک می‌دانم که گرفتاران استدراج نمی‌توانند بفهمند و نمی‌خواهند بفهمند که توابع جهل و جور آنان چه صدمه‌ای به دین و دنیای بندگان خدا می‌زند اما می‌گویم که علیرغم انف اهل جهل و جور، قیامت راست است و رجال علی الاعراف راست است و صراط و میزان راست است و بدا به حال کسانی که حق‌الناس را پایمال می‌کنند و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

منبع : خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا