ماوراء

قلعه‌ای که روی دروازه‌های دوزخ بنا شد

بادبان– در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر پراگ پایتخت جمهوری چک قلعه‌ای تاریخی وجود دارد که ظاهرا احداث آن با هدف خاصی صورت نپذیرفته است. این قلعه به نام «هوسکا» در قرن چهاردهم میلادی به دستور حاکم بوهمی این منطقه به نام «اتوکار دوم» بنیان نهاده شده است. این قلعه در طول تاریخ خود چندین بار دست به دست شده و پیش از متروکه شدن در قرن هجدهم میلادی، یک دوره از بازطراحی رنسانسی را در قرن شانزدهم تجربه کرده است.

قلعه هوسکا در جمهوری چک که روی دروازه جهنم بنا شده است

در قرن بیستم شهرت کنجکاوی برانگیز این قلعه مورد توجه خاص نازی‌های آلمان قرار گرفت. این قلعه برخلاف آنچه در زمان ساختش معمول بوده به منظور سکونت یک حاکم بنا نشده است. این قلعه به هیچ کدام از مسیرهای بازرگانی نزدیک نبوده و به منابع آبی نیز دسترسی نداشته است. استحکامات دفاعی قلعه هوسکا به جای آن که رو به بیرون باشد رو به داخل قلعه ساخته شده است و چنین تصور می‌شود که سازندگان قلعه قصد داشتند پدیده‌ای در داخل قلعه را محصور کنند و یا به دام بیندازند.

طبق یک افسانه این قلعه بی‌مصرف بر روی دروازه‌های ورود به دوزخ بنا شده است. یک شکاف بی‌پایان قرن‌ها در داخل این قلعه وجود داشته که به صورت یک دروازه برای ورود شیاطین و موجودات خبیث به جهان ما عمل می‌کرده است. ساکنان بومی همواره از نزدیک شدن به این مکان خودداری می‌کردند و حتی امروز نیز بسیاری از مردم به استثنای افراد کنجکاو و متهور از بازدید این قلعه دوری می‌جویند.

قلعه هوسکا در نزدیکی شهر پراگ پایتخت جمهوری چک

با وجود این پیش از برپا شدن تأسیسات محصورکننده، این شکاف شاهد وقایعی وهم‌انگیز و وحشت‌آور بوده است. بارها تلاش شد تا شکاف یادشده به وسیله سنگ و ماسه مسدود شود اما هر چقدر از این مواد داخل شکاف ریخته می‌شد، تأثیری روی پر شدن آن نداشت. حکایت شده است که روزی یک حاکم محلی زندانیان محکوم به مرگ را فراخواند و به آنها وعده داد در صورت پذیرفتن ورود داوطلبانه به درون این شکاف شیطانی از مجازات مرگ معاف خواهند شد. بسیاری از اعدامیان به امید نجات جان خود این پیشنهاد را پذیرفتند. اما آنها اشتباه می‌کردند.

وقتی یک نفر به درون شکاف فرستاده می‌شد ابتدا تنها سکوت برقرار می‌شد. لحظاتی بعد اما این شیون و فریادهای وحشت‌زای آنها بود که به گوش می‌رسید. وقتی آنها بیرون کشیده می‌شدند مشاهده می‌شد که موهایشان سفید شده و گویی ده‌ها سال از عمرشان گذشته است. هرگز آشکار نشد که داخل شکاف چه خبر است. اعدامیانی که به داخل شکاف رفته بودند دچار جنون می‌شدند و پس از چند روز فوت می‌کردند.

قلعه هوسکا و چاه بی_پایان

اسرار قلعه هوسکا به اینجا ختم نمی‌شود. بسیاری از بازدیدکنندگان مدعی هستند که در این مکان پدیده‌های ماورایی را تجربه کرده‌اند که شامل مواردی از قبیل مشاهده قدم زدن روح یک زن در راهروها یا دیدن موجوداتی جانورگونه در اطراف می‌شود. این داستان‌های وهم‌انگیز باعث شد که توجه نازی‌ها به این قلعه جلب شود. بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ قلعه هوسکا محل برگزاری برخی آیین‌های فرقه‌ای توسط نازی‌ها بود. اما اسناد برگزاری این مراسم‌ها همگی نابود شدند و معلوم نیست که دقیقا چه اتفاقاتی در آنجا رخ داده است. هرچند اسکلت برخی افسران نازی هنگام بازسازی قلعه پیدا شد.

ترجمه توسط تیم بادبان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا