ماوراء

عمارتی که برای سکونت ارواح ساخته شد

بادبان– غول اسلحه‌سازی آمریکا «ویلیام ویرت وینچستر» مالک کارخانه تسلیحات‌سازی وینچستر پس مرگ به خاطر ابتلا به نارسایی کبد در سال ۱۸۸۱ میلادی، نیمی از سهام کارخانه و سرمایه‌ای معادل ۲۰ میلیون دلار برای همسرش «سارا» باقی گذاشت که درآمد روزانه ۱۰۰۰ دلاری معادل با ۲۷ هزار دلار امروز برای این بیوه به دنبال داشت. نقل شده است که سارا همواره به دیدار یک رمال می‌رفت و به واسطه او با روح همسر فوت‌شده‌اش دیدار می‌کرد.

تصویر ویلیام ویرت وینچستر و همسرش سارا

در یکی از جلسات احضار روح، همسرش به او گفت که تمام اعضای خانواده وینچستر به خاطر کسب درآمدهای هنگفتی که آلوده به خون‌های ریخته شده از فروش اسلحه است، گرفتار نفرین شده‌اند. به منظور باطل کردن این نفرین نیز وی از سارا درخواست کرد که خانه‌ای برای اعضای خانواده بسازد. احضارکننده روح به سارا هشدار داد که به محض تمام کردن کار ساخت منزل، ارواح او را تسخیر کرده و به حیات او پایان خواهند داد.

اگرچه خانواده وینچستر مقیم ایالت کانکتیکت بودند، سارا در سال ۱۸۸۴ تصمیم گرفت که ملکی در سن‌خوزه از ایالت کالیفرنیا خریداری کرده و خانه‌ای که روح شوهرش خواسته بود در آنجا بنا کند. سارا ۳۸ سال از باقی عمر خود را بی‌وقفه صرف تکمیل این پروژه کرد و صدها کارگر محلی را استخدام کرد که با دریافت دستورات وی، ساختمانی پر از زوایای مخفی مانند یک لابیرنت احداث کنند. این ساختمان دارای اتاق‌های مخفی، راهروهای هزارپیج، پلکان و درهایی بود که به هیچ مقصد مشخصی ختم نمی‌شدند. این عمارت دارای برخی ویژگی‌های معماری با اهداف نامعلوم بود و همین باعث شد که برخی تصور کنند سارا با احداث پروژه‌ای که ناتمام به نظر می‌رسید قصد داشته ارواح را مشغول نگه دارد.

تصویر عمارت اسرارآمیز وینچستر

علاوه بر معماری نامعقول، سارا تأکید داشت که ساختمان طراحی دکوراسیونی به مثابه تار عنکبوت با انعکاسی از عدد مورد علاقه وی یعنی شماره ۱۳ داشته باشد. شاید دلیل این طراحی داخلی خاص دور کردن ارواح خبیثی بود که به باور سارا در تعقیب او بودند. در زمان وفات سارا که سپتامبر سال ۱۹۲۲ بود، این خانه اسرارآمیز  هفت طبقه داشت و متشکل از ۴۷ راه‌پله و شومینه، ۲۰۰۰ در، ۱۰۰۰۰ پنجره و شش آشپزخانه بود.

نمایی از پلکان داخل عمارت وینچستر

تنها چند ماه پس از مرگ سارا، درهای این عمارت برای بازدید به روی عموم گشوده شد. اگرچه تاکنون رویداد معتبری از مشاهده ارواح در این عمارت به ثبت نرسیده است اما بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام عبور از راهروهای پیچ‌درپیچ و اتاق‌های این عمارت مدعی شده‌اند که دچار احساسات و عواطف عجیب و حتی ترسناک و وحشت‌آفرین شده‌اند. به طور خاص در طبقه سوم این عمارت که زمانی محل اقامت خدمتکاران خانم وینچستر بوده است، برخی از بازدیدکنندگان از تجربه شنیدن صدای گام برداشتن و پچ‌پچ خبر داده‌اند. از روی داستان ساخت این عمارت یک فیلم ترسناک سینمایی در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است.

پوستر فیلم سینمایی وینچستر 2018

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا