ماوراء

آیا به نیروی مرموز حس ششم باور دارید

گزارش مجله Psychic Powers درباره روشن‌بینی و 5 فیلمی که برای کشف آن باید ببینید

بادباننعیم نوربخش

برای انسان‌های کنجکاو و علاقه‌مندان به درک اسرار حیات، پدیده روشن‌بینی همواره موضوعی جذاب و مرموز بوده است. به نظر می‌رسد افراد روشن‌بین از یک توانایی‌ فراطبیعی برخوردارند که به واسطه آن می‌توانند اطلاعات را از سایر ابعاد هستی که برای ما مخفی مانده‌اند کسب کنند. آنها قادرند که ذهن‌خوانی کنند و حتی پیشاپیش از وقوع وقایع در آینده باخبر می‌شوند. بنابراین جای شگفتی ندارد که افراد روشن‌بین و بهره‌مند از این نعمت خدادادی همواره سوژه جالبی برای مردم عادی باشند.

روشن‌بینی چیست؟

روشن‌بینی که گاهی با عناوین حس ششم یا چشم سوم نیز از آن یاد می‌شود یک توانمندی روحی است که هزاران سال است کنجکاوی بشر را برانگیخته است. به بیان ساده روشن‌بینی به معنای قدرت آگاه شدن از وقایع و رویدادها به واسطه حسی فراتر از حواس پنجگانه بشری است. افراد بهره‌مند از این موهبت مدعی هستند که با اتکا به حسی ماورایی می‌توانند اخبار مربوط به مردم، اشیا یا اماکن بیرونی را دریافت کنند. برای نمونه می‌توان به نوستراداموس و ادگار کِیس اشاره کرد. این دو روشن‌بین توانسته‌اند با پیش‌بینی‌های خود اثر عمیقی روی تاریخ بشریت برجا بگذارند. «کِیس» که گاهی با لقب پیامبر خفته از او یاد می‌کنند اطلاعاتی جزئی از حیات افراد ارائه می‌کرد و از بیماری‌های پنهان آنان خبر می‌داد. گفته می‌شود او برخی رویدادهای تحول‌آفرین در جهان را پیش‌گویی کرده است. نوستراداموس نیز در قرن شانزدهم متونی رمزآمیز از خود برجا گذاشت که گفته می‌شود در آنها به موضوعاتی مثل مرگ افراد نامدار یا انفجار تسلیحات اتمی و فجایع طبیعی در آینده اشاره شده است.

ادگار کیس و نوستراداموس، روشن‌بین

چه کسانی روشن‌بین هستند؟

کسانی که در ذهن خود پنجره‌ای گشوده به روی عالم غیب دارند را می‌توان روشن‌بین قلمداد کرد. نباید روشن‌بین را با واسطه یا مدیوم یکی دانست. افراد مدیوم می‌توانند با ارواح و یا گاهی شیاطین ارتباط برقرار کنند اما همه مدیوم‌ها روشن‌بین نیستند. قدرت افراد روشن‌بین به اشکال مختلف بروز می‌یابد. یک عامل متمایزکننده وجود ندارد که نشان دهد چه کسانی می‌توانند روشن‌بین شوند. برخی باور دارند که عواملی مانند ژنتیک، محیط اطراف و خصایص روحی نقش دارند. برخی روشن‌بینان معتقدند که همه انسان‌ها تا حدی از توانایی‌های ماورایی برخوردارند اما یا از آن بی‌خبرند یا یاد نگرفته‌اند که چگونه با اراده خود از آن استفاده کنند.

روشن‌بینی را می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد: روشن‌بینی فطری و روشن‌بینی اکتسابی. روشن‌بینان مادرزاد از سن کودکی توانمندی‌های خود را بدون دریافت آموزش‌های خاص بروز می‌دهند. ممکن است این ویژگی را از والدین خود به ارث برده باشند یا به طور ناگهانی از آن برخوردار شده باشند. از طرف دیگر روشن‌بینان آموزش‌دیده در پی سال‌ها ممارست و راهنمایی یک مربی و راهنما به قدرت روشن‌بینی دست می‌یابند.

روشن‌بینی چگونه کار می‌کند؟

روشن‌بینان یعنی کسانی که قادرند جهانی فراتر از جهان ماده را ببینند اطلاعات را از طریق تصویرسازی ذهنی مانند مشاهده فیلم و عکس درک می‌کنند. بینش و بصیرت آنها در قالب مواردی مانند رویای صادقه، پیش‌بینی و توصیف رویدادهای آینده یا یادآوری خاطراتی درباره مکان اشیای گمشده ظهور می‌یابد. آنها به صورت تصویری می‌اندیشند. تصاویر را با چشم ذهن خود می‌بینند. حتی ممکن است برخی پیش‌گویانِ به کمال رسیده علاوه بر روشن‌بینی تصویری الهاماتی را به واسطه حس شنوایی یا لامسه دریافت کنند.

علم درباره روشن‌بینی چه می‌گوید؟

کمیته تحقیق PSI-Energy مجموعه‌‍ای از آزمایش‌ها را روی یک جوان ۱۷ ساله به نام «یاماشیتا هیروهیتو» انجام داده است که ادعا می‌کند مهارت بالایی در حوزه قدرت‌های ماورایی دارد. این جوان با چشمان بسته در اتاقی تاریک نشانده شد و از او خواشته شد تصاویر و رنگ کارت‌هایی که به او داده شده بود را تشخیص دهد. در کمال شگفتی او با دقت ۱۰۰ درصدی پاسخ‌های درستی ارائه کرد. همچنین حروف و اعدادی در پاکت‌های بسته به او داده شد که هیروهیتو توانست با دقت تقریبا کامل آنها را تشخیص دهد. نتایج این تحقیقات در ژورنال پژوهشی PSI ژاپن منتشر شده است. البته نتایج این مطالعه هنوز باید بارها تکرار شود تا بتوان آن را مستند دانست. علم، ایده ارتباط ذهنی از راه دور را کاملا بی‌ربط نمی‌داند. تئوری درهم‌تنیدگی کوانتوم می‌گوید که ذرات بنیادی می‌توانند در لحظه صرف‌نظر از فاصله‌ای که با هم دارند بر همدیگر تأثیر بگذارند. این تئوری می‌تواند مبنایی برای توجیه نحوه عملکرد مغز انسان در برقراری ارتباط ذهنی از راه دور باشد.

روشن‌بینی در فیلم‌های سینمایی

On a Clear Day You Can See Forever (1970)

در آغاز فیلم Daisy Gamble توانایی بی‌نظیر خود در پیش‌بینی آینده و یافتن اشیای گمشده را به نمایش می‌گذارد. او وقتی توسط دکتر Mark Bruckner تحت درمان با هیپنوتیزم قرار می‌گیرد بینشی پیدا می‌کند که واقعیت را برای او به چالش کشیده و او را با زندگی گذشته کسی مرتبط می‌کند.

On a Clear Day You Can See Forever (1970)

The Exorcist (1973)

این فیلم ترسناک داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که توسط روحی شیطانی تسخیر شده است و از این طریق قدرت‌های ماورایی شرورانه‌ای نیز اخذ کرده است. مهارت روشن‌بینی و آگاهی از مخفی‌‎ترین اسرار خصوصی دیگران از جمله توانایی‌های او هستند.

The Exorcist (1973)

Family Plot (1976)

یک هنرمند قلابی که خودش را غیب‌گو نشان می‌دهد مشتریانش را به بازی می‌گیرد. اما او توانایی روشن‌بینی تازه‌ای در خود کشف می‌کند که به نظر واقعی می‌رسد. این توانایی او را وارد یک نقشه خطرناک آدم‌ربایی می‌کند که داستانی پر از تعلیق و پایانی مخصوص فیلم‌های هیچکاک دارد.

Family Plot (1976)

The Shining (1980)

دنی کوچولو که توانایی دیدن گذشته و آینده را دارد در یک هتل دورافتاده به همراه والدینش با دنباله‌ای از حوادث وحشتناک مواجه می‌شود. توانایی روشن‌بینی به او قدرت می‌دهد تا با موجودات ماورایی ارتباط برقرار کرده و از خطرهای پیش رو آگاه شود. اما این موهبت همیشه قابل اتکا نیست.

The Shining (1980)

The gift (2000)

یک بیوه روشن‌بین به نام Anny Wilson در شهری کوچک مملو از اسرار مخفی مانده از  بینش خود استفاده می‌کند تا کمک‌رسان پلیس در حل معمای جنایتی شرارت‌بار باشد. با پیشرفت تحقیقات رویاهای پیشگویانه او تیره‌تر می‌شوند و حقایقی آزاردهنده درباره ناپدید شدن افرادی در شهر را برملا می‌کنند.

The gift (2000)

منبع: مجله Psychic Powers


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈تصور رویت روح از کجا می‌آید


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا