دیدگاه مردم

شهرداری نوشهر صدای کسبه بازار را بشنود

نوشهرشهروز مومنیاین روزها به بهانه روز اصناف وارد بازار شدم تا با بازاریان هم‌کلام شوم. همه جا صحبت از گدابهار کاسبی بود خاصه کسبه مجتمع بازار روز نوشهر به مالکیت شهرداری؛ فریاد نارضایتی اکثریت کسبه مجتمع بازار روز به‌خاطر افزایش اجاره بهای سرقفلی مغازه‌ها توسط شهرداری بهانه‌ای بود برای دورهم بودن صاحبان صنفی در گدابهار کاسبی‌. چراکه اخیرا لایحه‌ای تحت عنوان قرارداد فی‌مابین شهرداری نوشهر و کسبه بازار روز توسط شهرداری تهیه و تنظیم گردیده با مضمون اجاره‌نامه که در نگاه اول خواننده بی‌اختیار به یاد عهدنامه ترکمنچای می‌افتد که یقینا در آینده به عنوان برگی از ندانم‌کاری مسئولین شهرداری ثبت می‌شود.
شهرداری نوشهر صدای کسبه بازار را بشنود
به عنوان مثال در ماده ۵ اجاره‌نامه قید شده، رقم اجاره سرقفلی از دفترچه محاسبه عوارض مصوب سال ۱۴۰۳ شورای محترم نوشهر اعلام شده اما گویا مسئولین محترم شهرداری نوشهر فراموش کار شده‌اند و یادشان رفته شورای شهر نوشهر در سال ۱۴۰۲ بنابر دلایلی منحل گردید و اساسا شورایی وجود ندارد که بخواهد عوارض اینچنینی را محاسبه و تصویب و ابلاغ کند.
یا در ماده ۵۵ قانون شهرداری بر اساس تبصره یک ذیل بند ۲، اشاره نمودند هرگونه اشغال پیاده‌رو جرم است در حالی که خود شهرداری به عنوان مسئول جمع‌آوری دستفروشان در سطح شهر، همه ساله پیاده‌روها را به افراد دستفروش و دوره‌گرد از سایر شهرها با اخذ بها اجاره می‌دهد.
همچنین در ماده واحده دیگری اشاره داشتند که اشتغال اتباع خارجی در واحد‌های صنفی ممنوع است در حالی‌که خود شهرداری بعضی از بخش‌های خدماتی خود را به پیمانکارانی واگذار نموده که در آنها اتباع خارجی افغانی مشغول به کار هستند. به هرحال موضوع اصلی این نوشته در رابطه با افزایش اجاره بها سرقفلی مغازه‌ها توسط شهرداری است که لازم است عنوان کنم دیگر واحدهای صنفی در اطراف همین مجتمع و سایر خیابان‌های نوشهر، اجاره‌بهایی به مراتب کمتر از نرخ اعلامی شهرداری پرداخت می‌کنند و قراردادهای ارزانتری بین کسبه و مالکان واحدهای تجاری منعقد شده است.
لذا از شهردار جوان نوشهر در خصوص قرارداد مورد اشاره انتظار می‌رود که در این طرح تجدید نظر به عمل آورند و با این کار رضایت واحدهای صنفی را هم لحاظ کنند تا هم برای بازاریان، مایه دلگرمی شود و هم این فرصت به آنان داده شود تا در پرداخت دیون خانواده و سایر دیون مربوطه از جمله مالیات، عوارض، حق عضویت اتحادیه، آب و برق و گاز و غیره هم دچار مشکل مالی نشوند. آرزوی سعادت و پایداری برای همه اهالی بازار و اهالی شهرداری نوشهر را از خداوند منان خواستارم.
نمونه قرارداد اجاره مغازه در بازار روز نوشهر از سوی شهرداری نوشهر
نمونه قرارداد اجاره مغازه در بازار روز نوشهر از سوی شهرداری نوشهر

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈سفر بادبان به نوشهر و بازار نوروزش



🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈در نوشهر کسی پاسخگو نیست


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا