گزارش تصویریهنرهنرهای تجسمی

۵ بازیگر دامن‌پوش و شیک ایرانی

مُـد و لـباس

بادبان– پوشش دامن برای زنان یکی از قدیمی‌ترین و البته دوست داشتنی‌ترین پوشش‌ها است. دامن‌ها مدل‌های بیشماری دارند؛ از کوتاه گرفته تا بلند، دنباله‌دار، راسته و غیره. این قسمت از پوشش سخاوتمندانه به هر اندامی اجازه می‌دهد که در یکی از مدل‌هایش جا شود و زیبایی‌اش را به رخ بکشد. بازیگران زن ایرانی هم در این سال‌ها نشان داده‌اند با این پوشش می‌توانند حسابی جلب توجه کنند خصوصا در جشنواره‌های خارج از کشور که آزادی پوشش وجود دارد. در ادامه نگاهی داریم به چند بازیگری که در تیپ‌شان، دامن را جای داده‌اند.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈نگاهی به کمد لباس هانیه توسلی


لیلایِ دامن‌کشان در جشنواره‌های خارجی

لیلا حاتمی که به عنوان بازیگر، مهمان و داور به جشنواره‌های زیادی در خارج از ایران دعوت می‌شود دامن‌های زیادی را در این سال‌ها در استایل خود داشته است. او که خلاقیت زیادی در لباس پوشیدن نشان داده حتی به قیمت اینکه مورد پسند خیلی‌ها نباشد به دلیل قد بلندش دامن‌های کلوش و ماکسی زیادی را امتحان کرده است. البته که انتخاب اول او همیشه پیراهن‌های درخشان بوده اما لیلای سینمای ایران با کمک استایلیست‌هایی که دارد می‌تواند یک دامن بسیار کلاسیک نوک مدادی را در یک استایل منوکروم با کتی طوسی و بلند ست کند و با اینکه همان سبک مینیمالیستی‌اش را دارد اما به اندازه کافی درخشنده و جذاب باشد.

لیلا حاتمی

دامن عروس سینمای ایران

نیکی کریمی که دهه شصتی‌ها او را با بازی در فیلم «عروس» به یاد می‌آورند و جدیدتر‌ها او را در نقش خانم کارگردان میانسال، بیش از دیگران، لباس‌های رسمی و زنانه می‌پوشد. نیکی کریمی هم بارها در جشنواره‌های خارجی با کت و دامن روی فرش قرمز رفته است. دامن بلند و آهاردار رنگی و حتی دامن بسیار کوتاه مشکی. یکی از ترفندهای پوشیدن کت و دامن و یا بلوز دامن اگر با همدیگر ست نباشند و یا نخواهیم یکدستی رنگ را رعایت کنیم این است که یا پوشش بالاتنه با طرح‌های زیاد و شلوغ داشته باشیم و یا دامن‌مان را این طور انتخاب کنیم. پوشیدن بلوز / کت و دامنی که هر دو طرح دارند خصوصا طرح‌های بزرگ و شلوغ ما را درشت اندام‌تر نشان می‌دهند. دامن‌های طرح‌دار و رنگی و کوتاه و همچنین پفی هم می‌توانند قد را از آنچه هست کوتاه‌تر نشان دهند.

نیکی کریمی

پانته‌آ و تیپ‌های شاد و متفاوت

پانته‌آ بهرام بازیگری نیست که استایل‌های مورد توجهی در این سال‌ها از خودش به نمایش گذاشته باشد. او که در دنیای بازیگری یکی از موفق‌ترین‌هاست روی فرش قرمز‌ها یکی از بازیگرانی است که استایل شخصی خودش را دارد. پانته‌آ هم با دامن طرح هندی و شلوغ خود همان ترفند نیمه‌ای خلوت و نیمه‌ای پر نقش را رعایت کرده است. او شاید اگر از کیف شانه‌ای با بند بلند که البته با یکی از رنگ‌های دامنش هماهنگی دارد صرفنظر می‌کرد و کیف مشکی کوچک و بدون ‌بند را انتخاب می‌کرد حالا می‌شد درباره استایلش کمی بیشتر حرف زد.

پانته‌آ بهرام

سحر دولتشاهی اسپورت‌پوشی با طعم کلاسیک

سحر دولتشاهی یکی از بازیگرانی است که بیشتر ترجیح داده تیپ‌های اسپرت بزند تا رسمی. او خودش را در دایره محدودی از مدل و رنگ قرار نداده اما همین پس زمینه ذهنی به او یک استایل ثابت بخشیده است. سحر در یکی از مراسم اکران فیلم، دامن زرد درخشانی را با کت لی و بلوز سفیدی پوشید که خیلی‌ها او را با لباس بلیک لایولی مقایسه کردند و گفتند سحر از او الگو برداشته است در حالیکه بلیک یک پیراهن زرد و روی آن یک کت لی پوشیده بود. او در جشنواره فیلم و زمانی هم که جایزه گرفت یک دامن کوتاه و راسته به رنگ سرمه‌ای با کت و جلیقه‌ای قرمز رنگ پوشید.

سحر دولتشاهی

شبنم همیشه سنگین و نه همیشه رنگین

شبنم مقدمی بازیگری که بیشتر وقت‌ها لباس‌های رسمی می‌پوشد و کمتر با لباس اسپرت دیده شده از راسته دامن‌پوشان و درست‌تر بگوییم کت و دامن‌پوشان است. او که در اکثر مواقع رنگ مشکی را برای استایل خودش ترجیح می‌دهد با پوشیدن دامن‌هایی به این سادگی ظرافتی زنانه می‌بخشد.

شبنم مقدمی

منبع : چی بپوشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا