کتاب و ادبیاتهنر

هفت مجله نوروزی برای مطالعه در تعطیلات

کتابخانه بــادبــان ⚞

بادباننیما نوربخش (سردبیر)– از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، ما هنوز در آستانه چهل سالگی عاشق پیک نوروزی‌‌های دوران مدرسه هستیم. اصلا نوروز بدون پیک نوروزی مثل آجیل بدون پسته است. هرچند شاگرد تنبل‌های کلاس، دشمن ما و پیک شادی بودند ولی هرچه کتک خوردیم پوست‌مان کلفت‌تر شد. آخرش هم نفرین‌شان ما را گرفت و روزنامه‌چی‌ شدیم و میرزابنویس محل.

از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، ما فکر می‌کنیم اسفند که به آخرها می‌رسد کیوسک‌های مطبوعاتی بوی بهشت می‌دهند. خلاصه شما هم اگر مثل ما فکر می‌کنی و در این گرانی وانفسا، پولی ته جیبت مانده سری به کیوسک‌ها بزن. هر کس که خرید خوش به سعادتش. هر کس هم نخرید بسان ایام قدیم، قرارمان زنگ آخر دم مدرسه؛ خوش دارم توبه نکرده خونش را بریزم کف آسفالت و خلاص.

هفت مجله نوروزی برای مطالعه در تعطیلات 1402

یک و دو– روزنامه همشهری دو ویژه‌نامه نوروزی دارد. نخست معرفی‌نامه ۱۰۰ نقطه گردشگری تهران که در قالب مجله همشهری سرزمین من در ۱۴۰ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده. دوم هم معرفی‌نامه ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما در قالب مجله همشهری ۲۴ در ۴۶۰ صفحه.

سه– روزنامه ایران طی هفته گذشته سالنامه خود را در ۱۰۰ صفحه با قیمت ۲۰ هزار  تومان به بازار عرضه کرد. البته این ویژه‌نامه نوروزی خوش‌قیمت احتمالا همان روزها تمام شده؛ بسته به شانس علاقه‌مندانش.

چهار– روزنامه سازندگی عکس مهسا امینی را بر جلد برده و در معرفی ویژه‌نامه‌ای که در ۲۳۰ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به بازار آمده نوشته این مجلد «… به اتفاق‌های مهم سال ۱۴۰۱ نگاهی جامع داشته و در عین‌ حال نظر به‌ فردای ایران دارد. چرا که هنوز امیدی هست …».

پنج– ویژه‌نامه نوروزی روزنامه دنیای اقتصاد و مجله تجارت فردا با عنوان «سالنامه جامع اقتصاد ایران» منتشر شد. مجله‌ای ناب در ۵۲۰ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان در شهرستان‌ها و ۳۰ هزار تومان در تهران و البرز.

شش– سالنامه روزنامه شرق در ۲۲۸ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر شد. یک ویژه‌نامه نوروزی با تیتر «سالی که رفت ولی ماند» مملو از مصاحبه و یادداشت و خوراک نوروز برای اهل مطالعه.

هفت– سالنامه روزنامه اعتماد در ۲۰۰ صفحه با قیمت ۱۲۰هزار تومان منتشر شد. چند درصدی گران‌تر از بقیه اما یک ویژه‌نامه نوروزی برای عشاق کتاب و مجله.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈مردی که می‌خواست داریوش قرن بیستم باشد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا