سینما و تئاتر

۱۰ سریال برتر با موضوع جادوگری

بادبان نعیم نوربخش

روایت داستان زندگی زنان جادوگر همواره یکی از موضوعات محبوب علاقه‌مندان به سریال‌های ماورایی بوده است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم که ۱۰ مورد از بهترین سریال‌هایی که شبکه‌های تلویزیونی درباره این موضوع ساخته‌اند را به شما معرفی کنیم. البته سریال‌های زیادی در این خصوص روی آنتن رفته‌اند اما معرفی سریال‌های برگزیده توسط تیم بادبان به ۱۰ مورد محدود شده است. برای باز گذاشتن دست مخاطبان در انتخاب سریال‌های باب سلیقه خود نام برخی دیگر از سریال‌های محبوب در این ژانر را در پایان مطلب ذکر کرده‌ایم.

The Changeling

سریال The Changeling

پخش سریال The Changeling یا «عوض شدن نوزاد» از تاریخ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط پلتفرم اپل تی‌وی پلاس آغاز شده است. این سریال هشت قسمتی که براساس رمانی با همین نام نوشته «ویکتور لاوال» ساخته شده داستان زوجی را روایت می‌کند که فرزندشان توسط پریان جایگزین شده است. مادر نوزاد که توسط جادوگری در برزیل افسون شده است پی به این قضیه می‌برد و دست به کار وحشتناکی می‌زند. وب‌سایت تخصصی نقد فیلم Rotten Tomatoes براساس ۵۹ نقد نوشته شده نمره ۶.۶ را از ۱۰ به آن داده است. وب‌سایت Metacritic نیز براساس ۳۳ نقد نوشته شده نمره ۶۴ از ۱۰۰ را به آن داده است.

Salem

سریال salem

پخش سریال سِیلم شامل دو فصل ۱۳ قسمتی و یک فصل ۱۰ قسمتی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تا ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد. این سریال براساس وقایع رخ‌ داده در قرن هفدهم در شهر Salem از ایالت ماساچوست آمریکا ساخته شده است. این سریال داستان جادوگری به نام «مری سیبلی» را روایت می‌کند که کنترل شهر سیلم را به دست گرفته و در بحبوحه وحشت عمومی از جادوگران تلاش دارد تا شیطان را برای برپایی حکومت جدید فراخوانی کند. وب‌سایت Metacritic براساس ۱۶ نقد نمره ۴۹ از ۱۰۰ و وب‌سایت Rotten Tomatoes براساس ۲۶ نقد نمره ۵.۵ از ۱۰ را به آن داده‌اند.

A Discovery of Witches

سریال A Discovery of Witches

سریال «کشف جادوگران» براساس رمانی سه جلدی به نام All Souls Trilogy نوشته «دبورا هارکنِس» در سه فصل به ترتیب هشت، ده و هفت قسمتی توسط شبکه اسکای وان ساخته شد. پخش سریال از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کرد. این سریال داستان یکی از استادان دانشگاه ییل به نام «دیانا بیشاپ» را روایت می‌کند که از پیشینه جادوگری خود ناراضی است. او به طور اتفاقی نسخه‌ای خطی از یک کتاب قدیمی را در کتابخانه بادلیان آکسفورد پیدا می‌کند که او را به سوی سرگذشت دنیای جادوگری و افشای اسرار آن رهنمون می‌کند. وب‌سایت Rotten Tomatoes از ۳۳ نقد نوشته شده نمره ۷ از ۱۰ را به آن داده و Metacritic نیز براساس ۱۳ نقد نمره ۶۷ از ۱۰۰ را به آن داده است.

 Mayfair Witches

سریال Mayfair Witches

سریال «جادوگران مِی‌فیر» براساس یک رمان سه جلدی به نام «سرنوشت جادوگران می‌فیر» نوشته «آنه رایس» ساخته شده است که نخستین جلد آن در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. فصل نخست این سریال در هشت قسمت سال ۲۰۲۳ از شبکه AMC منتشر شد و فصل بعدی آن نیز در دست ساخت است. این سریال سرگذشت «روآن فیلدینگ» یک جراح اعصاب را بیان می‌کند که درمی‌یابد برخلاف میل باطنی تنها وارث خانواده‌ای از جادوگران شده است. او ضمن کشف توانایی‌های جادویی خود ناچار است با موجودی شیطانی سر کند که چندین نسل از اعضای خاندان او را در بند خود درآورده است. وب‌سایت Rotten Tomatoes براساس ۲۸ نقد نوشته‌شده نمره ۵.۸ از ۱۰ و Metacritic براساس ده نقد نمره ۴۷ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند.

Chilling Adventures of Sabrina

سریال «ماجراهای وحشت‌انگیز سابرینا» براساس مجموعه کتاب‌های کمیکی به همین نام در چهار فصل به ترتیب یازده، نه و هشت قسمتی ساخته شد. پخش این سریال از سال ۲۰۱۸ در شبکه نتفلیکس آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرد. این سریال داستان دختر نوجوانی به نام «سابرینا اسپلمن» را بیان می‌کند که نیمی جادوگر و نیمی انسان معمولی است. او ضمن کنار آمدن با ماهیت دوگانه‌اش باید با نیروهای شیطانی که خود و خانواده‌اش را تهدید می‌کنند نیز مبارزه کند. وب‌سایت Rotten Tomatoes براساس ۱۰۳ نقد نوشته‌شده نمره ۷.۷ از ۱۰ و وب‌سایت Metacritic براساس ۲۸ نقد نمره ۷۴ از ۱۰۰ را به این سریال داده‌اند. شایان ذکر است که در سال ۱۹۹۶ نیز سریالی براساس همین داستان به نام «سابرینا، جادوگر نوجوان» (Sabrina The Teenage Witch) توسط شبکه ABC در هفت فصل و ۱۶۳ قسمت ساخته شده بود.

 The Secret Circle

سریال «محفل سری» سال ۲۰۱۱ در یک فصل متشکل از ۲۲ قسمت از شبکه CW پخش شد. ادامه این سریال با وجود استقبال بینندگان به دلیل هزینه بالای جلوه‌های ویژه تولید نشد. سریال محفل سری براساس رمانی به همین نام نوشته «ال. جی. اسمیث» ساخته شده و داستان شخصیتی به نام «کیسی بلیک» را روایت می‌کند که پس از نقل مکان به شهر خیالی «چنس هاربر» درمی‌یابد که ذاتا جادوگر است و ششمین عضو یک فرقه مخفی می‌باشد. وب‌سایت Metacritic براساس بیست نقدی که نوشته شده نمره ۵۵ از ۱۰۰ را به آن داده است.

Good Witch

سریال Good Witch

سریال آمریکایی-کانادایی «جادوگر خوب» محصول مشترک استودیوی ITV و شبکه تلویزیونی Hallmark است. این سریال در هفت فصل ۱۰ قسمتی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ روی آنتن بود. سریال روایتگر شرح‌حال بانویی به نام «کیسی نایتینگل» مقیم شهر خیالی «میدلتون» است که به همراه دخترش «گریس» دارای قدرت‌های جادوگری و افسون‌گری هستند. این سریال با وجود استقبال بینندگان تلویزیونی هرگز نامزد دریافت جوایزی مانند امی یا گلدن گلوب نشد. گفته می‌شود که احتمال دارد شبکه هالمارک ساخت فصل هشتم این سریال را در دستور کار قرار بدهد. سایت IMDb امتیاز ۷.۱ از ۱۰ را به این سریال است.

Charmed

سریال «افسون‌شده» ادامه یک مجموعه تلویزیونی با همین نام است که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ در قالب هشت فصل و ۱۷۸ قسمت پخش شده بود. سری جدید این سریال توسط شبکه تلویزیونی WB ساخته شد و بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در قالب چهار فصل و ۷۲ قسمت روی آنتن رفت. این سریال داستان سه خواهر را روایت می‌کند که پس از فوت مادرشان درمی‌یابند وارث قدرت‌های افسون‌گری و جادوگری هستند و باید از جهان در برابر موجودات خبیث و شیطانی محافظت کنند. قدرت این سه خواهر هنگام همکاری و هماهنگی با یکدیگر سه برابر قوی‌تر می‌شود. وب‌سایت Rotten Tomatoes براساس ۳۱ نقد نمره ۶.۵ از ۱۰ و وب‌سایت Metacritic براساس ۱۳ نقد نمره ۵۵ از ۱۰۰ را به این سریال داده‌اند.

Wizards of Waverly Place

سریال Wizards of Waverly Place 2007

سریال «جادوگران پاتوق ویوِرلی» داستان دختر نوجوانی به نام «الکس روسو» با بازی «سلنا گومز» می‌باشد که به همراه دو برادرش همگی دارای قدرت جادوگری هستند و برای رهبری قدرت‌های جادویی خانوادگی خود به رقابت می‌پردازند. محور داستانی سریال چالش‌های الکس برای مخفی نگه داشتن ماهیت خود در تقابل با رویدادهای روزمره و زندگی اجتماعی است. این سریال در چهار فصل و ۱۰۶ قسمت توسط شبکه تلویزیونی دیزنی ساخته شده و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ روی آنتن بود.  وب‌سایت IMDb امتیاز ۶.۹ از ۱۰ را به این سریال داده است.

Witches of East End

سریال Witches of East End

سریال «جادوگران ایست‌اِند» براساس رمانی به همین نام نوشته «ملیسا دلا کروز» در سال ۲۰۱۳ توسط شبکه تلویزیونی Lifetime روی آنتن رفت. این سریال در دو فصل ۱۰ و ۱۳ قسمی ساخته شد. وقایع این سریال در شهری خیالی به نام ایست‌اند می‌گذرد که در مجاورت دریاست. داستان این سریال حکایتگر زندگی زنی به نام «جوانا بیوکامپ»، خواهر و دو دخترش است. وب‌سایت Metacritic نمره ۵۰ از ۱۰۰ را به آن داده است.

۱۰ سریال دیگر درباره زنان جادوگر

Bewitched 1964
Every Witch Way 2014
Always a Witch 2019
Wicked City 2022
Wednesday 2022
Merlin 2008
The Witcher 2019
Archive 81 2022
Eastwick 2009
Luna Nera 2020

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا