سینما و تئاتر

تلــه‌پاتــی در سینما و تلویزیون

معرفی برترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که پدیده تله‌پاتی در آنها نمایش داده می‌شود

سینـمــا

بادبان– تله‌پاتی نوعی درک فراتر از حس‌های پنج‌گانه ماست که ادعا می‌شود طی آن افراد بدون استفاده از ارتباطات کلامی، فیزیکی و تصویری به طور مستقیم به ارسال و دریافت اطلاعات از ذهن دیگران می‌پردازند. در ساده‌ترین شکل تله‌پاتی مانند پلی مستقیم میان دو ذهن عمل می‌کند که به واسطه آن افکار، عواطف و احساسات یا حتی تصاویر ذهنی میان دو نفر تبادل می‌شوند. این پدیده دست‌مایه ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی شده است که در ادامه برخی از نامدارترین آنها را معرفی کرده‌ایم.

Star Trek: The Next Generation (1987 – ۱۹۹۴)

در این سریال کاراکتر Deanna Troi از قدرت‌های ذهنی برخوردار بوده و در کشتی فضایی USS Enterprise-D مشغول به کار است. او که موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌بتازوید است قادر است عواطف و افکار دیگران را درک کند. این موهبت در Troi به کارکنان کشتی فضایی کمک می‌کند تا ضمن برقراری روابط دیپلماتیک بتوانند نیات شوم دشمنان را کشف کنند.

شخصیت دیانا تروآ در سریال Star Trek
شخصیت دیانا تروآ در سریال Star Trek

X-Men (200)

در این فیلم شخصیت پروفسور X که به نام چارلز خاویر نیز شناخته می‌شود مهارت بالایی در تله‌پاتی دارد. او بنیانگذار گروه مردان X است و با بهره گرفتن از توانمندی‌های خود در برقراری ارتباط، کنترل ذهن و دستکاری حافظه دیگران به اعضای تیمش متشکل از جهش‌یافته‌ها در نبرد با نیروهای شرور کمک می‌کند. مهارت‌های پروفسور ایکس در موفقیت تیمش برای برقراری روابط صلح‌آمیز با جوامع انسانی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

شخصیت پروفسور ایکس در فیلم مردان ایکس
شخصیت پروفسور ایکس در فیلم مردان ایکس

Harry Potter (2001 – 2011)

در این مجموعه سینمایی، کلاهی به نام Sorting Hat در مدرسه هوگوارتس موجود است که می‌تواند ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان تازه‌وارد را شناسایی کند. آنها وقتی این کلاه را به سر می‌گذارند مغزشان اسکن می‌شود و براساس توانایی‌ خود به یکی از چهار بخش مدرسه فرستاده می‌شوند. نویسنده داستان هری پاتر «جی. کی. رولینگ» در توضیح خاصیت این کلاه می‌گوید که حتی قادر است به افکار فردی که آن را پوشیده است پاسخ بدهد.

کلاه سورتینگ هت بر سر هری پاتر در مدرسه هاگوارتس
کلاه سورتینگ هت بر سر هری پاتر در مدرسه هاگوارتس

Scanners (1981)

این فیلم کلاسیک درباره فرقه‌های مخفی ساخته دیوید کراننبرگ به موضوع مهارت‌های ذهنی و خاص افرادی می‌پردازد که قادرند ذهن دیگران را به کنترل خود در بیاورند. قهرمان این فیلم شخصی به نام Cameron Vale است که با این مهارت خود به مبارزه با سایر هم‌گنانش می‌پردازد که قصد دارند جهان را به زیر سلطه خود دربیاورند.

شخصیت کامرون ویلز در فیلم سینمایی اسکنرز
شخصیت کامرون ویلز در فیلم سینمایی اسکنرز

True Blood (2008 – ۲۰۱۴)

در این سریال شاهد حضور گسترده خون‌آشام‌ها در جامعه انسان‌ها هستیم. Sookie Stackhouse در این سریال شخصیتی است که قدرت تله‌پاتی دارد. او که به عنوان یک پیشخدمت در رستوران Bon Temps مشغول به کار است از مهارت تله‌پاتی، دلربایی و ذهن‌خوانی خود استفاده می‌کند تا اسرار پنهان را برملا کند.

شخصیت سوکی استکهاوس در سرایل ترو بلاد
شخصیت سوکی استکهاوس در سرایل ترو بلاد

The Speed of Thought (2011)

در این فیلم شخصیت جاشوآ لازاروس به عنوان یک جاسوس از مهارت خدادادی خود در تله‌پاتی برای خواندن ذهن افراد و برقراری رابطه با آنها بدون صحبت کردن استفاده می‌کند. دولت از مهارت او در جهت منافعش بهره‌برداری می‌کند اما وقتی لازاروس موفق به کشف دنیایی مخفی پر از افراد مسلط به تله‌پاتی می‌شود، وقایعی را از سر می‌گذراند که موجب می‌شود او تمام باورها و وعده‌هایی که به او داده شده است را زیر سؤال ببرد.

شخصیت جاشوآ لازاروس در فیلم سرعت فکر
شخصیت جاشوآ لازاروس در فیلم سرعت فکر

Sense 8 (2015 – ۲۰۱۸)

در این سریال علمی‌تخیلی محصول نتفلیکس گروهی از هشت انسان موفق می‌شوند یک خط ارتباطی ذهنی با استفاده از تله‌پاتی میان هم برقرار کنند. این گروه این ارتباط ذهنی را در سرتاسر جهان میان هم حفظ می‌کنند و با توسل به آن از مهارت‌ها، افکار و عواطف یکدیگر در مسیر مبارزه با شر برای کمک به هم استفاده می‌کنند.

کاراکترهای سریال sense 8
کاراکترهای سریال sense 8

The Listener (2009 – ۲۰۱۴)

در این سریال کانادایی یک امدادرسان اورژانس به نام Toby Logan که از قدرت ‌تله‌پاتی برخوردار است به همکاری با پلیس می‌پردازد تا با خواندن ذهن مجرمان و قربانیان به برقراری عدالت کمک کند.

شخصیت توبی لوگان در سریال The Listener
شخصیت توبی لوگان در سریال The Listener

منبع: مجله Psychic Powers

ترجمه توسط تیم بادبان


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈متاورس بر پرده سینما


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا