مد و زیبایی

بازگشت نوستالژیک ۱۵ مدل موی زنانه

معرفی بهترین مدل‌های موی زنانه از دهه 80 میلادی که دوباره محبوب شده‌اند

بادبان: دهه ۸۰ میلادی دوره خوداظهاری، یاغی‌گری و آزادی‌طلبی بود. انعکاس این رویکردها نیز در صنعت مد و زیبایی مشهود بود. در آن زمان سایه‌های بسیار روشن چشم، جواهرات نئون و زمخت نامتعارف، لباس‌های سیاه‌وسفید گوشه‌دار با اپل‌های شانه و البته موهای پرحجم و چشمگیر، مد روز بود. در این دهه هیچ چیز کمرنگ و ناچیز نبود و اگر یک تفکر را  به خواهیم از جریان مد و زیبایی آن سال‌ها استخراج کنیم، آن چیزی نبود غیر از این که همه لیاقت دیده شدن و مرکز توجه قرار گرفتن را دارند. در صنعت مد و زیبایی، همه ترندها و علایق در چرخه‌های ۲۰ ساله تکرار می‌شود. این یعنی در دهه پیش رو می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بسیاری از سلایق مد روز در دهه ۸۰ میلادی بار دیگر زنده شوند. این مسأله را هم‌اکنون در مدل‌های موی پرطرفدار و محبوب میان جوانان می‌توان مشاهده کرد. اگر به دنبال تغییر ظاهر و مدل موی خودتان هستید نگاهی به سلیقه زنان دهه هشتادی می‌تواند گزینه‌های مناسبی پیش روی شما قرار دهد. از موهای فرفری و پرحجم دیسکویی گرفته تا موهای بهم ریخته که کمتر نیاز به نگهداری و توجه دارد، این مدل موهای محبوب قصدی غیر از اظهار وجود و خودنمایی ندارند.

معرفی بهترین مدل‌های موی زنانه از دهه 80 میلادی که دوباره محبوب شده‌اند

۱- هر چقدر حجیم‌تر، بهتر

برجسته‌ترین مدل موی دهه ۸۰ موهای فرفری پر حجم بود. این یعنی اگر موهایتان به طور طبیعی فرفری و زیباست، قطعا باید از آن استقبال کنید و اجازه دهید تا آنجا که می‌تواند بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر موی صاف و لخت دارید می‌توانید با افشانه‌های حجم دهنده و تحریک ریشه‌های مو به این هدف برسید. اما به یاد داشته باشید که تحریک ریشه مو موجب صدمه و آسیب می‌شود پس آن را به طور مرتب و روزانه انجام ندهید.

مدل موی زنانه حجیم و فردار

۲- موهای بهم ریخته و شلخته دائمی

در دهه ۸۰ موهای شلخته فردار رایج بود. هر کسی موی صاف و لخت داشت این مدل را انتخاب می‌کرد تا برای چند ماه آینده نگران مدل موی خودش و نگهداری از آن نباشد. اما امروزه این مدل آرایش، عامل آسیب دیدن موها قلمداد می‌شود و به همین خاطر آن را چندان پیشنهاد نمی‌کنیم. در عوض می‌توانید با استفاده از یک فردهنده کوچک یا بیگودی‌هایی که نیاز به گرما ندارند این مدل را داشته باشید. البته این یک روش دائمی نیست اما سلامت موهای شما را تضمین می‌کند.

موهای بهم ریخته و شلخته دائمی

۳- مدل موی مواج

این مدل مو در دهه ۸۰ به لطف چهره‌هایی مانند «مدونا» و «سیندی لاپر» محبوب شد. آن زمان با کمک دستگاه‌های موج‌دار کردن مو می‌شد به راحتی یک الگوی زیگ‌زاگی به وجود آورد که بافت خاص و حجیمی به مو می‌داد. امروز باز هم این دستگاه‌ها طرفدار پیدا کرده‌اند و مانند گذشته نیز موجب خشک شدن و آسیب رسیدن به موها نمی‌شوند. با وجود این استفاده از یک محافظ گرما همچنان واجب است.

مدل موی مواج

۴- مدل موی دم‌اسبی افتاده کنار صورت

در دهه ۸۰ مدل موهای نامتقارن محبوبیت زیادی داشت. یک راه ساده برای مدل‌هایی که نیاز به کوتاهی نداشته باشند این است که مدل موی دم‌اسبی یا گیسوی بافته شده را امتحان کنید و به یک طرف سرتان بیندازید. نسخه متواضع‌تر آن همین انداختن دنباله مو به یک طرف سرتان است اما می‌توانید با بستن و آویزان کردن آن از بالای سر، نسخه چشمگیرتری داشت باشید.

مدل موی دم اسبی افتاده کنار صورت

۵- موی پرپری با چتری‌های پرزدار

این مدل مو از آرایش بازیگر معروف دهه ۷۰ هالیوود «فارا فاست» الهام گرفت و تا دهه ۸۰ نیز محبوبیت خود را حفظ کرد. البته کمی تغییر هم به خود دید. لایه‌ها شلخته‌تر و مبالغه‌آمیزتر شدند و باله‌ها آرایش بی‌نقصی نداشتند. این مدل مو امروزه با نام مدل گرگی بار دیگر رایج شده است و گزینه بی‌نظیری برای کسانی قلمداد می‌شود که دوست ندارند ساعت‌ها وقت خود را برای مدل دادن به موهایشان تلف کنند.

موی پرپری با چتری‌های پرزدار

۶- مدل موی مولت

موی مولت ترند برجسته دهه ۸۰ شناخته می‌شود که صرفا مردان از آن استفاده نمی‌کردند. امروز بازگشت به این مدل مو عملی جسارت‌آمیز به شمار می‌رود اما کسانی که این شجاعت را داشته باشند قطعا ظاهری چشمگیر خواهند داشت. اگر به این مدل علاقه دارید ولی هوز نگرانید که آیا به شما می‌آید یا نه، از اندازه‌های کوچک شروع کنید. تفاوت جلو و عقب موها را به کمترین میزان برسانید. وقتی به این مدل عادت کردید همیشه می‌توانید جلوی موها را کوتاه‌تر کنید.

مدل موی مولت

۷- مدل موی چتری پرده‌ای

در دهه ۸۰ موی حجیم و پرده‌ای طرفدار زیاد داشت اما پرده‌های آن به جای صاف و ضخیم بودن، چتری و فوق‌العده حجیم درست می‌شدند. برای داشتن یک مدل چتری کلاسیک از دهه ۸۰ پرده‌ها را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم کنید. بخش پایینی را به سوی پیشانی فردار کنید و بخش بالایی را در جهت مخالف و بیرونی موج دهید.

مدل موی چتری پرده‌ای

۸- مدل موی باب دیپ‌ساید

هر چند نسل جوان امروزی دوست ندارد این را بشنود اما به کناره انداختن موها در حال طرفدار پیدا کردن است. یک مدل دیپ‌ساید مانند تصویر زیر با هر مدل دیگری قابل انطباق است اما وقتی با مدل باب کوتاه و حجیم همراه شود، معرکه می‌شود و همچنین یادآور عدم تقارنی است که دهه هشتادی‌ها آن را دوست داشتند.

مدل موی باب دیپ ساید

۹- مدل موی پیچ فرانسوی

بسیاری از مدل‌های مو که به دهه ۸۰ تعلق دارند، شلخته و بامزه هستند اما یک مدل مو نیز هست که براق و شق و رق بوده و از شکوه بیشتری برخوردار است. این مدل همان «فرنچ توییست» یا پیچ فرانسوی است و با روش‌های متعددی می‌توان آن را ارائه کرد اما بهترین حالت آن با برجستگی فوقانی و پیچش باریکی در پشت سر است. راحت‌ترین روش این آرایش، شروع کردن با یک دم‌اسبی افتاده و سپس پیچاندن آرام آن برای ایجاد گره‌ای در موهاست. سپس دنباله دم اسبی را داخل پیچش جا می‌دهید و با افشانه مو و گیره آن را محکم می‌کنید.

مدل موی پیچ فرانسوی

۱۰- مدل موی نیمه آپ‌دوی چتری

لوازم جانبی برای آرایش مو بخش مهمی از مد دهه ۸۰ است و به خاطر همین بسیاری حتی اگر تنها تمایل داشتند که موهای خود را روی شانه‌ها بریزند باز هم شمه‌ای به ظاهر خود می‌افزودند. بهترین روش کلاسیک برای داشتن هر دو طرف این ترند آرایشی این بود که کمی حجم بامزه به بالای سر بیفزایند و در عین حال دنباله گیسوان را روی شانه‌ها بریزند.

مدل موی زنانه نیمه آپ‌دوی چتری

۱۱- موی دم‌اسبی فوق شلخته بالای سر

موی دم اسبی بالای سر ممکن است فورا شما را به یاد «آریانا گرانده» بیندازد اما در دهه ۸۰ این مدل مو بسیار شلخته‌تر و پرحجم‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفت. موهایی که فر طبیعی دارند  گزینه مناسب‌تری برای این مدل هستند اما می‌توانید آن را روی مویی که خودتان فردار کرده‌اید نیز پیاده کنید. پس از روز دوم یا سوم که مو برای پایین ریختن ظاهر مناسبی ندارد، این مدل مو گزینه بسیار مناسبی است.

موی دم اسبی فوق شلخته بالای سر

۱۲- فرهای بزرگ و حجیم

در دهه ۸۰ موهای شلخته با فرهای کوچک بسیار محبوب بود اما فرهای بزرگ و باشکوه نیز طرفدار داشت. با یک اتوی فر دهنده پهن به راحتی می‌توانید این مدل را بسازید. اما با بیگودی و موپیچ یا هر روش طبیعی برای فر دادن موها در طول خواب شبانه نیز قابل حصول است.

فرهای حجیم

۱۳- مدل موی پرده‌ای روی شانه‌ها

سال‌هاست که داشتن پرده‌های چتری روی شانه‌ها محبوبیت یافته است و هنوز هم این ترند طرفدار زیاد دارد. برای داشتن یک آرایش بامزه دهه هشتادی این مدل مو را با موهای آشفته و شلخته در هم بیامیزید. در این حالت نگهداری از موها بسیار راحت می‌شود.

مدل موی پرده‌ای روی شانه‌ها

۱۴- مدل موی باب نامتقارن

در حالی که باید با فصل تابستان خداحافظی کنیم خیلی‌ها تمایل دارند مدل موهای کوتاه‌تر را امتحان کنند تا نسیم خنک پاییزی سر و صورتشان را نوازشی بدهد. مدل باب گزینه‌ای همیشه مناسب است اما اگر می‌خواهید آن را مزه‌دار کنید، آن را نامتقارن بسازید. میزان عدم تقارن کاملا به خودتان بستگی دارد.

مدل موی باب نامتقارن

۱۵- بستن اسکرانچی

راحت‌ترین راه برای داشتن حال و هوای دهه هشتادی این است که موهایتان را با یک کش موی پارچه‌ای (اسکرانچی) زرق‌وبرق‌دار ببندید. اسکرانچی دهه‌هاست که طرفدار دارد امام هرازگاهی استفاده از آن پررنگ‌تر می‌شود. در گرمای تابستان داشتن یک کش مو دور مچ برای وقت‌هایی که احساس گرما می‌کنید، کاربرد زینتی هم خواهد داشت.

بستن اسکرانچی به مو

منبع: msn.com


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈۱۰ مدل کفش پاییزی برای خانم‌های مشکل‌پسند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا