موسیقی

وقتی بنیامین جلیقه انتحاری به تن کرد

گزارش یک مجله موسیقی درباره رفتارهای‌ جنجالی بنیامین بهادری

همه چیز از مهرماه سال ۸۴ شروع شد. آلبوم «۸۵» بنیامین بهادری قرار بود به صورت رسمی منتشر شود ولی ماشین «نیما وارسته» را دزد برد و سی دی آلبوم در آن ماشین گُم شد. دو هفته بعد قطعه «دنیا دیگه مثل تو نداره…» از این آلبوم لو رفت و پدیده «بنیامین» رونمایی شد. مجله موسیقی «بیلبورد» در گزارشی می‌نویسد: «خواننده‌ای که با سرعت نور به یکباره همه‌گیر و ترانه‌هایش موج بزرگی در موسیقی ایران راه انداخت. کل ایران با آثارش بالا و پایین شد و به صدر محبوبیت و معروفیت در موسیقی ایران رسید. موسیقی ایران با پدیده‌ای روبه‌رو بود که سبک جدید از عاشقانه‌ها را باب کرد و به مرور از یک خواننده پاپ و همه‌گیر به سبکی مدرن و به‌روز با مخاطبانی میلیونی تبدیل شد.

گزارش یک مجله موسیقی درباره رفتارهای‌ جنجالی بنیامین بهادری

دومین آلبوم بنیامین به نام «۸۸» در سال ۱۳۸۸ به شکلی غافلگیرکننده منتشر شد. آلبومی با ۱۷ قطعه که برخی قطعات آن زیر یک دقیقه بود. ساختارشکنی او در این آلبوم باز هم خبرساز شد تا او همچنان در معرض توجهات باشد. در حالی که تصمیمات اشتباه و برخی انتخاب‌های نادرست او را به سمت دور شدن از جایگاه همیشگی سوق می‌داد به یکباره خبر تصادف او و فوت همسرش منتشر شد. موضوعی که هیچکس حتی از جزییات ابتدایی آن و اینکه او فرزند دختری هم دارد، مطلع نبود و او در حالی که مشغول تایید کمپینی برای معرفی همسر و فرزندش در آلبوم جدید خود بود یک تراژدی تمام عیار را تجربه کرد. فوت همسر و تصاویری تلخ از فرزندش، حجم بازنشری عظیم را تجربه کرد و حالا این تراژدی بار دیگر او را در معرض توجهات قرار داد. یک کام بک بزرگ که با آلبوم «۹۳» باز هم به اوج برگشت.

سال‌های افت بنیامین از راه رسید. حضور در سینما را تجربه کرد و انتشار آلبوم «۹۴» تیر خلاصی بود برای آغاز یک مسیر نزولی. پدیده سال ۸۴، ده سال در اوج بودن را تجربه کرد و به مرور خودش هم شکست را پذیرفت و به صورت خودخواسته و البته به یکباره از برگزاری کنسرت و انتشار آثارش عقب نشست. در این مسیر البته دعوای حقوقی با شرکت طرف قرارداد، ازدواج جدید و سه فرزندش و حواشی درگیری با همسر فرهاد مهراد و شهیار قنبری نیز مزید بر علت شد که او پس از آخرین اجرای خلاقانه‌اش که کنسرتی در پشت بام منزلش در آغاز ایام کرونا بود، به غار خودش برود.

تصویری از ویدئویی که بنیامین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد
تصویری از ویدئویی که بنیامین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد

۴ یا ۵ سال بنیامین در سکوت مطلق فرو رفت. سکوتی که حتی نگران کننده بود و باعث شد خیلی‌ها سراغش را بگیرند. او مرد رفتارهای غافلگیرکننده بود و هر لحظه باید منتظر سوپرایزی از او بود. حالا اما از دو سه ماه پیش، غافلگیری‌های معمول بنیامین، به شکلی معکوس در حال رخ دادن‌اند. انتشار ویدئوهایی عجیب از او هر روز بیشتر و بیشتر فروپاشی رفتاری‌اش را نشان می‌دهد و تاکید و اصرار او برای ساختارشکنی در فرمی جدید، مضحکه‌ای تاسف بار را برای او و دوستدارانش باعث شده است. تصاویری که در توییتر چندباری در یک ماه گذشته ترند شد و حتی ماجرا به سمت ترحم و ابراز نگرانی هم پیش رفت اما او تصمیمش را گرفته بود. جلب توجه به هر قیمتی و از هر راهی. آغاز یک فروپاشی رفتاری.

آدم تا کجا می‌تواند سقوط کند؟ انگار بنیامین جلیقه انتحاری به تن کرده و تصمیم دارد خودش و همه خاطرات روزهای درخشانش را با هم دود کند و به هوا بفرستد. رفتارهایی متناقض و از آن مهمتر، دفاع مطلقی که از این خودزنی از سوی این خواننده مطرح می‌شود. او حتی پیشنهاد تست الکل و مواد مخدر را هم به منتقدانش می‌دهد! یک فرار رو به جلو برای تبرئه از اتهاماتی که خیلی هم دور به نظر نمی رسد. این بازی قرار است به کجا ختم شود؟»


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈چرا ملودی‌های موسیقی پاپ ساده‌تر شدند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا