موسیقی

۱۰ حقیقت ناگفته درباره ستارگان پاپ

مـوسیـقی

بادبان نسرین بابایی

اگر از طرفداران پروپا قرص موسیقی هستید شاید خیال می‌کنید که از تمام حواشی و اسرار خوانندگان پاپ خبر دارید. با توجه به وسعت پوشش اخبار موسیقی در پلتفرم‌های اجتماعی، مجلات تخصصی، ویکی‌پدیا و سایر منابع اینترنتی در دنیای امروز این تصور دور از واقعیت نیست. اما هنوز این احتمال وجود دارد که برخی حقایق ناشنیده درباره ستارگان موسیقی پاپ شما را شگفت‌زده کند. اگر بخواهید از این اطلاعات دست‌اول آگاه شوید جای مناسبی آمده‌اید. در ادامه ۱۰ خبر جالب و کمتر شنیده‌شده را درباره خوانندگان پاپ برای شما گرد آورده‌ایم.

یک- یک نوع مگس به افتخار بیانسه نام‌گذاری شده است

نگران نباشید. اشتباه نخواندید. اخبار حاشیه‌ای درباره بیانسه (Beyoncé) زیاد است و این یکی از عجیب‌ترین آنهاست. واقعا گونه‌ای مگس وجود دارد که با الهام از نام بیانسه با عنوان «اسکاپتیا بیانسیا» (Scaptia beyonceae) نام‌گذاری شده است. این حشره که از خانواده خرمگس‌ها قلمداد می‌شود نخستین بار در مناطق شمال شرقی کویینزلند واقع در استرالیا شناسایی شد. برای این خرمگس تا سال ۲۰۱۱ هنوز یک نام علمی انتخاب نشده بود تا در نهایت به طور رسمی نام بیانسه روی آن گذاشته شد. محض اطلاع باید بدانید که در دنیای هنر لقب «ملکه زنبورها» (Queen Bey) به بیانسه داده شده است. اگر به تصویر بعدی بنگرید دلیل آن روشن می‌شود. این خرمگس دمی به شدت طلایی‌رنگ در انتهای رحم و پرزهای طلایی دارد که منبع الهام‌بخشی برای نام‌گذاری آن بوده است. دو نمونه دیگر از این حشره نیز شناسایی شده است اما هر دو مانند نمونه نخست ماده بودند.

یک نوع مگس به افتخار بیانسه نام‌گذاری شده است

دو- کریس مارتین مدرک دانشگاهی در رشته زبان‌های یونانی و لاتین دارد

قرار نیست که همه خوانندگان پاپ دانش‌آموزان اخراجی از دبیرستان و فراری از درس و مدرسه باشند. خوانند اصلی گروه راک بریتانیایی کلدپلی (Coldplay) کریس مارتین (Chris Martin) وقتی دانش‌آموز بود علاقه و استعدادش را در موسیقی کشف کرد و پس از آن با مدیر آتی گروه کلدپلی به نام «فیل هاروی» (Phil Harvey) آشنا شد. اما این آشنایی پایان دوره تحصیلات او نبود چرا که کریس پس از آن به کالج دانشگاه لندن رفت و با مدرک درجه یک افتخاری در زبان‌های یونانی و لاتین از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

کریس مارتین مدرک دانشگاهی در رشته زبان‌های یونانی و لاتین دارد

سه- تیلور سوییفت ۹۸ حدنصاب گینس را شکسته است

این تازه تا اینجای کار است. تیلور سوییفت (Taylor Swift) احتمالا رکودهای بیشتری از خود برجا خواهد گذاشت.  جالب‌تر این است که ۷۴ حدنصاب او هنوز شکسته نشده و او ۱۳ مورد از حدنصاب‌های خودش را دوباره شکسته است. ساعت‌ها طول می‌کشد که تمام موارد را بخوانید اما برخی از تازه‌ترین و مهم‌ترین حدنصاب‌های این خواننده از این قرارند: بیشترین جایگاه شماره یک در فهرست ترانه‌های بیلبورد توسط یک خواننده زن؛ بیشترین پخش آثار یک خواننده زن در پلتفرم اسپلتیفای؛ نفر اول آلبوم‌های فروش رفته از سوی یک خواننده زن در ایالات متحده آمریکا و غیره. احتمال این که خواننده دیگری بتواند در مدتی چنین کوتاه این همه حدنصاب از خود برجا بگذارد بسیار کم است.

- تیلور سوییفت 98 حدنصاب گینس را شکسته است

چهار- کِری آندروود به برندگان مسابقه امریکن آیدل شماره می‌داد

همان‌طور که احتمالا خبر دارید «کری آندروود» (Carrie Underwood) با برنده شدن در شوی استعدادیابی امریکن آیدل موفق شد به ستاره‌ای در دنیای موسیقی تبدیل شود. او زنی موفق و مهربان است که به سایر برندگان این مسابقه شماره تماس خود را می‌داد تا آنها از او در رسیدن به موفقیت در دنیای موسیقی کمک بگیرند. اما عجیب است که اغلب این خواننده‌های جوان هرگز به او زنگ نزدند. با توجه به کمک بزرگی که او می‌توانست به این تازه‌کاران اعطا کند این قضیه بسیار عجیب است. این قضیه مانند این است که یک تازه‌وارد در دنیای بسکتبال شماره «مایکل جردن» را داشته باشد اما برای گرفتن کمک و هم‌فکری با او تماس نگیرد.

کِری آندروود به برندگان مسابقه امریکن آیدل شماره می‌داد

 

پنج- مادر جنیفر لوپز از یک ماشین قماربازی ۲.۴ میلیون دلار برنده شد

بعضی‌ها در پول هم شانس دارند و جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) یک نمونه بارز از این افراد است. مادر او هنگام بازی با یک ماشین بخت‌آزمایی ۲.۴ میلیون دلار به جیب زد. این زن به نام «گوادالوپ رودریگز» (Guadalupe Rodriguez) مبلغ یادشده را سال ۲۰۰۴ در یکی از کازینوهای شهر آتلانتیک سیتی به چنگ آورد. احتمال برنده شدن در این مکان‌ها بسیار ناچیز است. البته آن روز جنیفر همراه مادرش نبود اما تلفنی این خبر خوش را از مادرش شنید. خود جنیفر هرگز قمار نمی‌کند.

مادر جنیفر لوپز از یک ماشین قماربازی 2.4 میلیون دلار برنده شد

شش- جسی جی پیش از انتشار آلبوم نخستش ۶۰۰ ترانه ساخته بود

در طول هفت سال کار در گمنامی «جسی جی» (Jessie J) بیش از ۶۰۰ قطعه ساخت که حکایت از استعداد و پشتکار او برای موفقیت در دنیای موسیقی دارد. از این تعداد آهنگ تنها ۱۳ مورد توانستند جایگاهی در آلبوم‌های منتشره پیدا کنند. این را می‌توان به معنای واقعی تجسم حرفه‌ای‌گری و سخت‌کوشی قلمداد کرد. پس اگر شما نیز در پی کسب جایگاهی در عرصه هنر هستید دست از تلاش برندارید چرا که خیلی‌ها از استعداد هنری برخورداند اما تعداد کمی از آنها یک اراده قوی برای پیگیری هنر خود دارند.

جسی جی پیش از انتشار آلبوم نخستش 600 ترانه ساخته بود

هفت- کِشا پیش از شهرت، در کلیپ کِیتی پری بازی کرده بود

درست خواندید. کشا (Kesha) خواننده پاپ معروف امروزی در یکی از کلیپ‌های «کیتی پری» (Katy Perry) به نام I Kissed A Girl بازی کرده بود. اما از آنجا که در آن موقع کشا به شهرت نرسیده بود تقریبا هیچ‌کس متوجه حضور او در این کلیپ ویدیویی نشد. چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که دختری که نقشی حاشیه‌ای در یک کلیپ تصویری دارد و تنها با دقت زیاد می‌توان او را شناسایی کرد روزی به چهره‌ای نامدار در دنیای موسیقی تبدیل شود. امروز کشا چهار آلبوم استودیویی منتشر کرده و یکی از ستارگان موسیقی شناخته می‌شود.

کِشا پیش از شهرت، در کلیپ کِیتی پری بازی کرده بود

هشت- گروه بیتلز هنوز عنوان پرفروش‌ترین را در اختیار دارد

با این که گروه بیتلز (Beatles) از سال ۱۹۷۰ تاکنون فعالیت نداشته است عنوان پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی را همچنان حفظ کرده است. این اسطوره‌های موسیقی که اهل لیورپول بودند در تمام دنیا شهرت پیدا کردند. دختران جوان هنگام تماشای اجرای این گروه به معنای واقعی کلمه برای آنها گریه و غش می‌کردند. دو عضو این گروه «پل مک‌کارتنی» (Paul McCartney) و «رینگو استار» (Ringo Starr) هنوز هم اجرا می‌کنند و این باعث شده تب گروه بیتلز پس از سال‌ها فروکش نکند. بیتلز با فروش ۲۹۰.۴ میلیون آلبوم از بازارهای در دسترس که رسما تأیید شده است و ۶۰۰ میلیون مورد فروش تأیید نشده رتبه نخست بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. این آمار تازه شامل فروش‌های غیرقانونی طی پنجاه سال گذشته نمی‌شود.

گروه بیتلز هنوز عنوان پرفروش‌ترین را در اختیار دارد

نه- پاهای ریحانا به مبلغ یک میلیون دلار بیمه شد

شرکت «ژیلت ونوس» (Gillette Venus) در سال ۲۰۰۷ پاهای ریحانا (Rihanna) را با مبلغ ۸۰۰ هزار پوند معادل یک میلیون دلار بیمه کرد. ریحانا دومین برنده افتخاری یک جایزه برای پاهای سلبریتی‌ها (Goddess award) شده بود و برای حفاظت از این دارایی ارزشمند خود (یا هر نام دیگری که روی آن بگذارید) پاهای خود را بیمه کرد. چون خوانندگان زیادی پیدا نمی‌شوند که بتوانند مدعی ارزشمند بودن پاهای خود هم‌تراز با ریحانا شوند این رویداد را می‌توان یک ویژگی منحصربفرد تلقی کرد.

- پاهای ریحانا به مبلغ یک میلیون دلار بیمه شد

ده- کریستینا آگیلرا جوان‌ترین خواننده در فهرست ۱۰۰ خواننده برتر تاریخ است

مجله نامدار حوزه موسیقی به نام «رولینگ استون» (Rolling Stone) در سال ۲۰۰۸ با مشورت گرفتن از ۱۷۹ کارشناس موسیقی فهرستی از ۱۰۰ خواننده برتر تاریخ را منتشر کرد. در رتبه ۵۸ نام «کریستینا آگیلرا» (Cherstina Aguilera) به چشم می‌خورد که البته جای شگفتی ندارد زیرا او یکی از بهترین صداها را در صنعت موسیقی پاپ به خود اختصاص داده است. در زمان اعلام این اسامی او تنها کمتر از ۳۰ سال سن داشت اما توانست در جمع برترین غول‌های موسیقی جهان قرار بگیرد. او هم‌اکنون نیز یکی از بهترین‌های عرصه موسیقی است.

کریستینا آگیلرا جوان‌ترین خواننده در فهرست 100 خواننده برتر تاریخ است

منبع: gotstubs.com


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈سرنوشت غریب ۱۰ خواننده محبوب دهه ۷۰


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا