هنرهای تجسمی

حامی مالی بی‌ینال خوشنویسی دوبی کیست

نخستین بی‌ینال خوشنویسی دوبی، نشانه‌های متعددی از توسعه و پیشرفت هنر در خاورمیانه دارد. یکی از این نقاط درخشان حضور یک بخش تجاری خصوصی به عنوان حمایت کننده اصلی است «گروه الرستمانی». دنیای هنر با بخش خصوصی فعال و پیشرو پیش می‌رود و در این میان سهم شرکت‌های بزرگ نفتی، کارتل‌های بزرگ اقتصادی و تجاری بسیار بالاست. تقریبا امروز همه برندهای مهم بین‌المللی دنیا در کنار هنرهای تجسمی می ایستند تا زیباتر و شایسته‌تر جلوه کنند.

حامی مالی بی‌ینال خوشنویسی دوبی کیست

به گزارش ایران آرت، آخرین نمونه که اتفاقا شهرت جهانی هم یافت شرکت کوکاکولا است؛ برندی که به نظر می‌رسد بی‌نیاز از هرگونه تبلیغ است با ارائه یک فیلم تبلیغاتی خاص رسماً اعلام کرد برای متفاوت دیده شدن در کنار هنر می‌ایستد؛ این ویدئو شاهکار نام دارد لوکیشن آن یک گالری موزه است و یک قوطی نوشابه کوکاکولا بین شاهکارهای هنری دنیا مانند تابلوی کوکاکولا اثر اندی وارهول و نقاشی‌های بزرگانی مانند ادوارد مونک، ون گوگ و … دست به دست می‌شود تا به هنرجوی نقاش برسد و به او الهام بدهد. اما حضور بخش‌های بزرگ اقتصادی در کنار هنر در خاورمیانه با کندی پیش می‌رود و قابل قیاس با ترازهای جهانی نیست. همین جاست که نخستین بی‌ینال خوشنویسی دوبی یک الگوسازی درخشان می‌کند و گروه الرستمانی به عنوان یک گروه تجاری پیشرو اماراتی حمایت کننده اصلی اولین بی‌ینال خوشنویسی می‌شود. همچنین صندوق الوطن به عنوان حامی دیگر، این دوسالانه را مورد حمایت قرار داده است.

گفتنی است بی‌ینال دوسالانه خوشنویسی دوبی Dubai Calligraphy Biennale به ابتکار Dubai Culture برپا شده و با رویکردی نوین، خط و خوشنویسی و تایپوگرافی را به عنوان عنصری هویتی در فرهنگ بشری ارائه می‌کند. همچنین موزه اتحاد دوبی، صحنه اصلی این دوره است که توسط شیخ حمدان ولیعهد دوبی و شیخا لطیفه دختر شیخ محمد و ریاست فرهنگ و هنر دوبی افتتاح شد و تا پایان ماه اکتبر جاری دایر خواهد بود.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈عجیب‌ترین فیلسوفان تاریخ را بشناسید


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا