خبر

بیتا فرهی رفت، هامون تمام شد

بیتا فرهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که به دلیل عارضه ریوی و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر روز شنبه چهارم آذرماه دار فانی را وداع گفت.
بیتا فرهی رفت، هامون تمام شد
به گزارش بادبان، زنده‌یاد فرهی متولد سال ۱۳۳۷ در تهران و فارغ‌التحصیل از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در فیلم «هامون» توسط زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر به زنده‌یاد داریوش مهرجویی معرفی و برای بازی در نقش مهشید انتخاب شد.
او که از سال‌های پیش از انقلاب به هنرپیشگی مشغول بود با بازی در این فیلم به شهرت چشمگیری دست یافت و موجب شد تا کارگردانان بنامی همچون احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا و مسعود کیمیایی نیز با وی به همکاری بپردازند.
فیلم‌هایی همچون «هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه‌ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو» و «لامینور» از جمله آثاری هستند که فرهی در آنها به نقش‌آفرینی پرداخته بود.
حالا نکته جالب اما تاسف‌‌انگیز اینست که با مرگ وی آن هم در ایام چهلمین روز درگذشت داریوش مهرجویی، شاهد خاموش شدن تمام ستارگان فیلم ماندگار «هامون» در آسمان هنر ایران هستیم. از مهرجویی در مقام کارگردان تا ناصر چشم‌آذر در مقام آهنگساز و البته تمام بازیگران اصلی فیلم از جمله خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی، حسین سرشار و جلال مقدم که دیگر هیچ کدامشان در میان ما نیستند. از این رو باید گفت با مرگ بیتا فرهی، «هامون» هم تمام شد!

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈۲۰ فیلم‌ که عاشقان مد حتما باید ببینند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا