خبر

هنرمندان موسیقی از «میر عشق» تجلیل کردند

ویژه‌ برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر و منتقد موسیقی، هفدهم اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش بادبان، این برنامه با پخش فیلم و اجرای موسیقی با حضور اساتید و هنرمندان عرصه موسیقی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران شهر تهران همراه بود. هوشنگ جاوید، سید فرید قاسمی، ارشد تهماسبی، جهانشاه صارمی، بهروز مبصری، فردین خلعتبری، مهران مهرنیا و میرعلیرضا میرعلینقی از سخنرانان این مراسم بودند که در این بین و طی چند مرحله، قطعات مختلف موسیقی توسط هنرمندان مدعو اجرا شد.
میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت. برخی کارشناسان وی را نخستین روزنامه‌نگار حرفه‌ای حوزه موسیقی می‌دانند که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی داشته و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول بوده است.
مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است که به زیور طبع آراسته شده‌اند.
هنرمندان موسیقی از میر عشق تجلیل کردند
ویژه‌ برنامه میر عشق به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی

🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈چگونه برگزاری کنسرت در ایران باب شد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا