خبر

دستگیری پدرخوانده فراری مافیا بعد از ۳۰ سال

ابتلا به بیماری عامل دستگیر شدن مهم‌ترین مجرم فراری مافیای ایتالیا

بادبان– بروز بیماری عاملی بود که موجب شد زندگی ۳۰ ساله «ماتئو مسینا دِنارو» به عنوان یک فراری تحت تعقیب در ایتالیا پایان یابد. مسینا دنارو که ۶۰ ساله شده است، ۱۶ ژانویه امسال به همراه یکی از مجرمان دیگر در جلوی یک کلینیک خصوصی در پالرمو بازداشت شد. به گزارش رویترز مقامات قضایی ایتالیا اعلام کردند که این عضو خطرناک مافیای ایتالیا از سال گذشته که به علت سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به طور مرتب به این کلینیک رفت‌وآمد داشته است.

دادستان پالرمو گفت که ابتلا به بیماری یکی از دلایل عمده‌ای است که موجب می‎شود فراری‌ها از مخفیگاه خارج شده و در انظار عمومی ظاهر شوند. پلیس ایتالیا بعد از باخبر شدن از ابتلای این تبهکار به بیماری، با بررسی پایگاه‌های اطلاعاتی بخش درمان در این کشور توانست سرنخ‌هایی از افرادی که به بیماری مشابهی  مبتلا هستند بیابد که در نهایت به دستگیری دنارو ختم شد.

در طول سال‌های گذشته پلیس توانسته بود ۱۰۰ نفر از هم‌دستان دنارو از جمله خواهرش را دستگیر کند. بخش عمده‌ای از دارایی‌های او نیز به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار در این مدت توقیف شده بود که لطمه بزرگی به شبکه تبهکاری تحت مدیریت او وارد کرده بود. دادستان پالرمو اعلام کرد که دنارو هنگام دستگیری هیچ مقاومتی از خود نشان نداده است. او در زمان دستگیر شدن یک ساعت مچی به ارزش ۳۵۰۰۰ یورو به دست داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا