خبر

پیش‌بینی هفت‌صبح از اعضا و رویکرد کابینه پزشکیان

بادبان: روزنامه هفت‌صبح در نسخه هفدهم تیرماه خود با بررسی تیم کارشناسان و متخصصانی که در کارزار انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان حضور داشتند اقدام به پیش‌بینی کابینه احتمالی دولت چهاردهم و سیاست‌های آن کرده است. هفت‌صبح ۳۰ عضو احتمالی کابینه پزشکیان را به چهار دسته تقسیم کرده است: تیم اقتصادی، تیم سیاست خارجی، تیم سیاست داخلی و تیم فرهنگی.

پیش‌بینی هفت‌صبح از اعضا و رویکرد کابینه پزشکیان

از نظر این روزنامه تیم اقتصادی دولت پزشکیان حول محور سه تن یعنی علی طیب‌نیا، احمد میدری و حسین عبده تبریزی شکل می‌گیرد. در این میان طیب‌نیا احتمالا با نشستن در پستی مانند معاون اولی، رهبری سکان اقتصادی دولت پزشکیان را در دست خواهد گرفت. اولویت طیب‌نیا مهار تورم است و پزشکیان نیز به عدم دخالت در کار بخش خصوصی اعتقاد دارد.

در حوزه سیاست خارجه از نظر روزنامه هفت‌صبح قطعا جواد ظریف سررشته امور را در دست خواهد داشت. البته این احتمال وجود دارد که او در سایه بماند و عراقچی یا تخت‌ روانچی در پست وزیر امور خارجه ایفای نقش کنند. این روزنامه معتقد است که دولت پزشکیان می‌تواند در کوتاه‌مدت با آژانس به توافق برسد و خطر فعال شد مکانیزم ماشه را از اقتصاد ایران دور کند اما احیای برجام، به انتخابات چند ماه آینده ایالات متحده آمریکا بستگی دارد.

در حوزه سیاست داخلی روزنامه هفت‌صبح برای پست مهم وزارت کشور دو کاندیدا را محتمل‌تر می‌داند: مصطفی پورمحمدی و مجید انصاری. از نظر این روزنامه دولت پزشکیان به منظور کنترل چالش‌های احتمالی مانند مسأله حجاب به سمت دو تشکل مهم روحانیت یعنی جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز خواهد رفت تا بتواند رویه اعتدالی در این خصوص پیش بگیرد.

در حوزه فرهنگ روزنامه هفت‌صبح حضور دو چهره از دولت روحانی یعنی آذری جهرمی برای حوزه ارتباطات و صالحی‌امیری برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را محتمل‌تر می‌داند. این روزنامه انتظار دارد به لطف حضور اعضای تیم فرهنگی روحانی-لاریجانی مانند حسین انتظامی فضای حوزه فرهنگ بازتر شود. به این ترتیب قرار است شاهد دولتی میانه‌رو و دور از تندروی در پاستور باشیم.

تصویرهای اولیه از دولت پزشکیان


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈عضویت خبرنگاران بادبان در کارگروه رسانه کمیته ادوار مجلس ستاد پزشکیان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا