خبر

چرا فرهاد آئیش فامیلی‌اش را عوض کرد

فرهاد آئیش در مصاحبه با روزنامه اعتماد دلیل تغییر نام خانوادگی خود را فاش کرد

روزنامه اعتماد در نسخه سوم مرداد ماه خود مصاحبه مفصلی با فرهاد آئیش بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون را منتشر ساخته است. یکی از پرسش‌هایی که در این گفت‌وگو مطرح شده است به دلیل تغییر نام خانوادگی این چهره مطرح می‌پردازد.

فرهاد آئیش که نام اصلی‌اش در شناسنامه «فرهاد حشمتی عقدایی» بوده است، در پاسخ به این پرسش که چرا و چه زمانی تصمیم گرفتید نام خانوادگی آئیش را برای خوتان برگزینید و آیا در آمریکا نیز از همین نام استفاده می‌کردید گفت: «بله در آمریکا هم آئیش بودم. اسم آئیش را دوست داشتم. یادم هست شنیده بودم پاپلو پیکاسو اسم خودش نیست. یا اسم نیما یوشیج، علی اسفندیاری است. من هم فکر کردم شاید بهتر باشد اسم دیگری داشته باشم. بعضی‌ها از من بعداًمی‌پرسیدند چه دلیل روانی داشت که اسمت را عوض کرده‌ای. اول فکر می‌کردم فقط یک چیز است. فکر می‌کنم من پنج ساله بودم پدرم فوت کرد و یکی، دو سال به من نمی‌گفتند. ولی یکی از دوستانم که او هم پدرش فوت کرده بود به من یواشکی گفته بود که پدرت مرده و من به صورت ناخودآگاه فکر می‌کردم، چیز بدی است که کسی پدرش مرده باشد. مادرم در شمیرانات مدیر مدرسه بود و به نام خانم ابطحی همه می‌شناختند. به من می‌گفتند فرهاد ابطحی. ولی وقتی می‌گفتند حشمتی کمی گیج می‌شدم. یادم می‌آید در دبستان، وقتی معلم‌ها حاضر غایب می‌کردند، وقتی می گفتند فرهاد حشمتی حاضر نمی‌گفتم. دو، سه سه بار که تکرار می‌کردند یکدفعه به خودم می‌آمدم. فکر می‌کردم من ابطحی هستم. فکر می‌کنم با این فامیلی مشکل داشتم. به خصوص اینکه انرژی خوبی از مادر و خواهرم در ارتباط با پدرم نمی‌گرفتم. یعنی از پدرم به خوبی یاد نمی‌کردند. گویا جوری بوده که دوست‌داشتنی نبوده و مادرم را اذیت می‌کرده».

البته او در ادامه یادآوری می‌کند که نام خانوادگی اصلی خود را هنوز حفظ کرده است و با آن مشکلی ندارد اما به فامیلی آئیش بیشتر علاقه دارد.

فرهاد آئیش در مصاحبه با روزنامه اعتماد دلیل تغییر نام خانوادگی خود را فاش کرد


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈مصاحبه کمیاب گری کوپر در تهران


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا