دیدگاه مردم

غصه کجور و قصه از ماست که بر ماست!

همسفر می‌شویم با جاده چالوس به سمت تهران، دوراهی دوآب تابلویی زیبا به نام منطقه تاریخی کجور با خوشامدگویی برای رهگذران جلب توجه می‌کند. اما آنچه در باورم نیست اینکه چرا کجور را محروم می‌خوانند ؟ در حالی که کجور از توابع شهرستان نوشهر و منطقه‌ای بکر با جاذبه‌های توریستی، مردمانی باصفا، مهمان‌نواز، دارای فرهنگی با پیشینه تاریخی است. چشمه‌های زلال و چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل و کوه بستر را مهیا می‌کند برای پرورش استعدادها؛ نمونه بارزش شاعرانی چون زنده‌یاد فرهود جلالی، استاد کیومرث فاضلی و هنرمندانی همچون مهدی رئیس فیروز از کارگردانان نامی و اسبق سینمای ایران.
نقشه کجور مازندران
حتی در امر موسیقی امثال جواد یساری را دارد که در کنارشان در زمینه تحصیل و علم هم باید یاد کرد از زنده‌یاد جواد فاضل از اساتید ریاضی در سطح کشور، خانم صدیقه (دریا) شیخ‌الاسلامی فوق دکترای مکانیک از کشور امریکا، محسن شیخ‌الاسلامی کندلوسی نفر اول جهان در رشته دکترای مهندسی مکانیک و سایر نخبگان منطقه که اگر نام برده شود از حوصله خارج می‌شود. یادی کنیم از بزرگمرد خیر و خوشنام صمد خان خزایی که با اهدای زمین جهت ساخت مدرسه و استقرار ادارات در شهر پول صاحب قدم بوده و از شادروان مهندس درویش کبیر، بنیانگذار باشگاه شموشک که تحولی در ورزش و فوتبال شهرستان نوشهر به وجود آورد.
نمی‌دانم با این همه پتانسیل چرا باز محروم نامیده می‌شود. منطقه‌ای که با همه ویژگی‌های اشاره شده اگر رشدی نداشته از انتخاب ماست که بر ماست! در طول ۴۶ سال پس از انقلاب به جز یک دوره که مهندس طاهرنژاد از منطقه کلاردشت نماینده مردم سه شهرستان نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس بوده در سایر ادوار منتخبانی همچون حاج آقا افرازیده، دکتر انوشیروان محسنی، دکتر حاج قاسم احمدی و پروفسور محمدعلی محسنی جملگی از فرزندان منطقه کجور بودند که متاسفانه هیچ فکری برای تنش کجور نشده و هیچ رشدی نداشته است. کجور اگر خوب مدیریت می‌شد با شرایط اقلیمی و آب و هوای ناب و طبیعت بکر می‌تواند به عنوان قطب گردشگری در ایران شهره باشد.

موزه و روستای کندلوس که جزو هشت روستای برتر کشور برای ثبت جهانی ست برای رفع کمبودها همت مسئولین را می‌طلبد. از دیوچشمه به عنوان نعمت خدادادی می‌توان قطب اقتصادی ساخت اگر خوب مدیریت شود. بستر برای پرورش ماهی، زنبورداری و دامداری مهیاست حتی می‌توان سرمایه‌گذاران را برای احداث کارگاه‌های صنعتی به کجور معرفی کرد تا زمینه اشتغال جوانان فراهم گردد. ولی متاسفانه کجور هر چهار سال یکبار میزبان منتخبان در مجلس می‌شود و بعد از انتخابات هم فراموش!


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈خاله گوهر خزایی شیرزن دیار کجور


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا