هنرهای تجسمی

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد + گزارش تصویری

بادبانمریم اکبری
مراسم رونمایی از تابلوی جدید ثریا نیکوروش هنرمند نقاش و مدرس هنر، روز چهارشنبه هشتم آذرماه در تهران برگزار شد.

به گزارش بادبان، در این مراسم که به میزبانی مجتمع آموزشی نیکوروش و با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان برگزار شد از جدیدترین اثر این نقاش با موضوع روز بعد از خلقت آدم و با عنوان «أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ» در سبک سورئال رونمایی گردید. استاد نیکوروش ابتدا به طرح روایات و آیات آسمانی پیرامون آفرینش انسان و جهان پرداخت و سپس با بیان اینکه دومین اثر از مجموعه سه اپیزودی «خلقت» را به منصه ظهور رسانده عنوان داشت: «شاید چیزی نزدیک به چهار سال مطالعه کردم تا بتوانم به موضوع و دغدغه همیشگی‌ام که به تصویر کشیدن خلقت انسان و انسانیت بود جامه عمل بپوشانم».

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد
اثر نخست از سه‌گانه خلقت – اثر ثریا نیکوروش

این نقاش و مدرس پیشکسوت هنر در ادامه افزود: «هرگاه در زندگی و یا هنگامه خلق این اثر، مستاصل می‌شدم و فکر می‌کردم که کار سختی در پیش دارم از خداوند و کتاب آسمانی قرآن یاری می‌خواستم تا توانایی انجامش را به من عطا کند. خوشبختانه مرحمت الهی شامل حالم شد و امروز با فراغ بال، دومین تابلو از این مجموعه سه اپیزودی را به روی بوم آوردم و احساس می‌کنم رسالتی که به عنوان یک هنرمند بر عهده داشتم را به خوبی انجام دادم».

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد
اثر دوم از سه‌گانه خلقت – اثر ثریا نیکوروش – آذر ۱۴۰۲

در بخش دیگری از مراسم، طیبه شاه‌حسینی یکی از شاگردان مجتمع آموزشی نیکوروش به مناسبت همزمانی این رونمایی با زادروز زنده‌یاد مهندس علی ایرانی شاد (فرزند ثریا نیکوروش) از یک یادگار ماندگار خبر داد و گفت: «استاد نیکوروش همواره کارهایشان ماندگار است و به ما هم کارهای ماندگار یاد می‌دهد و من هم خواستم هدیه‌ای ماندگار تقدیمش کنم. از این رو درخت بلوطی در جنگل‌های زاگرس با نام فرزند متوفی ایشان کاشته شد تا یاد و نام او در این سرزمین همواره سرسبز و سرزنده باشد».

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد

از جدیدترین نقاشی ثریا نیکوروش رونمایی شد


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈نقاشی با مداد رنگی را چطور یاد بگیریم


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا