خبر

بحران در کمین معیشت فرهنگیان و بازنشستگان

حبیب الله بدری پژوهشگر اجتماعی و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد

یک پژوهشگر اجتماعی می‌گوید با عدم اصلاح روندهای فعلی، به زودی با بحران بزرگی در حوزه معیشت فرهنگیان و بازنشستگان مواجه خواهیم شد. حبیب‌الله بدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بادبان، ضمن مهم برشمردن جایگاه فرهنگیان در رشد و تعالی کشور، اضافه کرد: «وقتی پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند که من معلم برانگیخته شدم این جمله نشانگر نقش بسیار مهم معلمان در جامعه است. من نمی‌خواهم تکرار مکررات کنم چرا که مشکلی را حل نمی‌کند اما دولت‌ها باید بدانند که عدم توجه به معیشت فرهنگیان و بازنشستگان، موجب ایجاد بحران‌های اجتماعی عظیمی می‌شود که چه بسا فضای سیاسی جامعه را هم تحت تاثیر قرار دهد».
حبیب الله بدری پژوهشگر اجتماعی و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی
بدری که سال‌ها در قامت یک معلم اشتغال داشته و اکنون نیز خود را به عنوان یک کاندیدای فرهنگی در معرض رای و انتخاب مردم تهران و ری و شمیرانات برای حضور در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی قرار داده، تصریح کرد: «من به عنوان یک فرهنگی در زمینه معیشت فرهنگیان برنامه‌های مدونی برای مجلس آینده دارم چرا که خودم از این قشر هستم و دردها و مشکلات‌شان را با پوست و استخوانم حس می‌کنم. ضمن اینکه قانون‌گذاری در حوزه کارمندان و کارگرانی که زیرمجموعه نظام تامین اجتماعی هستند نیاز به تخصص در این امر دارد و از آنجا که گرایش تحصیلی من در مقطع کارشناسی ارشد، رشته برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی بوده، در این حوزه تجربیات و مطالعات راهبردی بسیاری را آماده ارائه و اجرا دارم».
این مشاور معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: «به اعتقاد من نخستین مسأله فرهنگیان و بازنشستگان، بحث معیشت‌ و حقوق و مزایایی است که دریافت می‌کنند. چرا که ایشان بسیار در مضیقه هستند و گاه نمی‌توانند حداقل‌های زندگی خودشان را تامین کنند.» او با اشاره به اینکه مدیریت صحیح صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند اقتصاد این قشر را متحول کند، افزود: «تلاشم اینست با توجه به تخصصی که دارم در صورت ورود به مجلس، یک تجدیدنظر کلی در زمینه مدیریتی و سهام صندوق داشته باشیم. چنان که در بعد مدیریتی باید مدیران متخصصی در راس این مجموعه قرار بگیرند و در بعد اقتصادی نیز شرکت‌های زیان‌ده را از زیرمجموعه آن خارج کنیم و به جایشان شرکت‌های جدیدی که کارآمد و سودده باشند را به صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کنیم تا بتوانند جوابگوی نیاز فرهنگیان و بازنشستگان باشند».
حبیب‌الله بدری پژوهشگر اجتماعی در گفت‌وگو با بادبان
حبیب‌الله بدری با ناکارآمد برشمردن سیاست‌های فعلی حاکمیت در حوزه رفاه اجتماعی تصریح کرد: «من معتقدم چنانچه روند ناکارآمد فعلی ادامه پیدا کند طی چند سال آینده با یک بحران بسیار جدی در صندوق ذخیره فرهنگیان و معیشت این قشر و حتی پرداخت مستمری به بازنشتگان مواجه خواهیم شد که از نقطه نظر اجتماعی نیز بسیار خطرناک است. چرا که بازنشستگان هم تعدادشان از شاغلان بیشتر است و هم خانواده بزرگتری دارند. ضمن آنکه چون به سن سالمندی رسیده‌اند نیازهای حمایتی بیشتری در حوزه بهداشت و درمان و بیمه را می‌طلبند. از این رو قبل از آنکه یک بحران اجتماعی ایجاد بشود که فضای سیاسی جامعه را هم تحت تاثیر قرار دهد بهتر است علاج پیش از واقعه کنیم و قبل از درمان به فکر پیشگیری باشیم».

 


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈حقوق شهروندی مورد بی‌مهری دولت‌ها واقع شده است


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا