خبر

امین ا… رشیدی: گلپا را در منزل شعبان بی‌مخ دیدم

امین الله رشیدی، خواننده و آهنگساز شناخته شده است که خوانندگی را در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ آغاز و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته‌است.

امین ا... رشیدی - اولین بار گلپا را در منزل شعبان بی مخ دیدم

 رشیدی در گفت وگو با آرمان ملی با گلایه از وضعیت موسیقی به آشنایی خود با استاد گلپا اشاره می کند می گوید:من اولین بار اکبر گلپایگانی را در خانه شعبان جعفری که به شعبان بی مخ بود دیدم و همان جا با هم آشنا شدیم و دوستی ما نیز همواره ادامه داشت.گلپایگانی یک نابغه در موسیقی بود و انقلابی در موسیقی ایران به وجود آورد. من خاطرات زیادی با ایشان دارم که در کتاب هایی که نوشته ام به صورت  تفضیلی درباره آن بحث کرده ام.ایشان شاگرد علی برومند بود.

یکی از خاطراتی که آقای گلپایگانی برای من تعریف کردند این بود که یکبار که قرار بوده به منزل استاد خود علی برومند بروند هنگامی که صدای من را از رادیو می شنوند به مدت یک ربع صبر می کنند تا موسیقی من تمام شود و بعد به نزد استاد خود بروند و دلیل تأخیر خود را نیز گوش دادن به صدای بنده عنوان می کنند و عذرخواهی می کنند.ما در اولین باری که همدیگر را در خانه شعبان جعفری دیدیم که بعد از ناهار با هم در مرکز تهران قدم زدیم و ساعتی گفت وگو کردیم که دوستی ما شکل گرفت. در آن زمان شعبان جعفری تلاش می کرد هنرمندان را دور هم جمع کند که اغلب نیز در منزل خودش این اتفاق رخ می داد.در سال های اخیر نیز که آقای گلپایگانی روی ویلچر نشسته بود من چندین بار به دیدن ایشان رفتم.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈مصاحبه کمیاب گلپا در نیم قرن پیش


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا