خبر

طنین کمانچه در پروژه موسیقایی «در پی آن آشنا»

بادبان: نخستین شب از پروژه موسیقایی «در پی آن آشنا»شامگاه پنجشنبه ۱۶ آذرماه با حضور هنرمندان جوان در تالار رودکی به روی صحنه رفت.
به گزارش بادبان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این پروژه در راستای حمایت از هنرمندان جوان عرصه موسیقی ایرانی به مدت دو شب، شانزدهم و هفدهم آذر ماه میزبان نوازندگان جوان کمانچه در قالب پروژه «در پی آن آشنا» بوده است.
«در پی آن آشنا» به مدیریت هنری حسام اینانلو و تهیه‌کنندگی انجمن موسیقی ایران با هدف کشف، حمایت و پرورش استعدادهای هنری این عرصه، اولین دوره خود را به معرفی نوازندگان جوان کمانچه اختصاص داده‌ است.
طنین کمانچه در پروژه موسیقایی «در پی آن آشنا»
در شب نخست این برنامه که باحضور پرشور علاقمندان و هنرمندان در تالار رودکی برگزار شد، آریا طبیب‌زاده، پارسا نظری، ماهور سلیمانی و رضوان صیاد به روی صحنه رفتند.
آریا طیب زاده متولد ۱۳۷۹ و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و موسیقی را زیرنظر اساتیدی چون حبیب‌الله محمدی، آسو عبدالله بیگی، اردشیرکامکار، مهدی آذرسینا، محمد منتظری، علی اکبر شکارچی، حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، مجید کیانی و داریوش طلایی آموخته است. این نوازنده جوان در کنسرت «درپی آن آشنا» بداهه‌نوازی در دستگاه سه‌گاه را به اجرا گذاشت.
پارسا نظری دیگر نوازنده این برنامه بود. او متولد ۱۳۸۲ در تهران است و دانشجوی کارشناسی نوازندگی ایرانی. او آموزش موسیقی را نزد اساتیدی چون حسام اینانلو، هومان رومی، فرشید کاکاوند و رشید کاکاوند گذرانده است. این هنرمند جوان در این برنامه اجرایی در آواز ابوعطا را به روی صحنه برد.
طنین کمانچه در پروژه موسیقایی «در پی آن آشنا»
ماهور سلیمانی دیگر نوازنده این کنسرت، متولد ۱۳۸۲ در  ماهشهر و دانشجوی کارشناسی نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشگاه گیلان است. او آموزش موسیقی را زیرنظر اساتیدی چون حسام اینانلو، نگارخارکن، بهنوش بهنام‌نیا، سینا دانش و کیارش روزبهانی آموخته است.
رضوان صیاد آخرین نوازنده شب نخست «در پی آن آشنا»بود. این نوازنده جوان متولد ۱۳۷۹ در آمل است و فارغ‌التحصیل نوازندگی ساز ایرانی. او دوره‌های موسیقی را نزد استادان مهبد نبوی تهرانی، حسام اینانلو و رضا پرویززاده گذرانده است.

در پایان اجراهای صحنه‌ای شب نخست «در پی آن آشنا» در میان تشویق مخاطبان و با حضور مهدی آذرسینا و حسام اینانلو از نوازندگان تقدیر به‌عمل آمد.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈سرنوشت غریب ۱۰ خواننده محبوب دهه ۷۰


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا