خبر

نگاره‌های نگار قمشه‌ای در گالری نقش‌جهان 

بادباننیما نوربخش
نمایشگاهی از آثار نگار قمشه‌ای با عنوان «نگاره زندگی» در گالری نقش جهان تهران برپا می‌شود. این نمایشگاه که مجموعه‌ای از آثار سلف پرتره این نقاش را دربرمی‌گیرد از تاریخ اول تا ششم دی‌ماه و به کیوریتوری رضا عنصری در معرض دید هنرمندان و علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار می‌گیرد.
به گزارش بادبان، نگار قمشه‌ای متولد سال ۱۳۵۷ و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است که نخستین نمایشگاه از نقاشی‌هایش را سال ۱۳۸۶ در نگارخانه شهرزاد برپا کرده بود. وی طی سال‌های گذشته آثارش را در نمایشگاه‌های گروهی دیگری نیز به نمایش گذاشت که عموما با فرم و رویکردی دکوراتیو در سبک آبستره به روی بوم نقش بسته بودند.

نگاره‌های نگار قمشه‌ای در گالری نقش‌جهان 
پیرامون چیستی، چرایی و پرسش‌هایی درباره آثار اخیر وی می‌توان به استیمنت این مجموعه رجوع کرد که در متن آن آمده: «نگار قمشه‌ای در مجموعه «نگاره زندگی» عکس‌های شخصی خود را منبع الهام در شکل‌گیری آثارش قرار داده است. هنرمند به وسیله نقاشی، عکس‌هایش را با اجرایی خاص بازآفرینی کرده و محتوای تازه‌ای به تصاویرش بخشیده است. نقاشی‌های او با پالت رنگی بسیار محدود، استعاره‌ای و تامل برانگیز هستند. استفاده از تور سیاه روی نقاشی‌ها و دیدن نور و سایه‌های پشت آنها، بیانی پنهانی به آثار داده است. هنرمند علاوه بر نمایش فرم اثر به بیان جوانب دیگری نظیر هویت فردی، احساسات شخصی و تجارب زندگی‌اش پرداخته است.»
گفتنی است افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزجمعه اول دی‌ماه خواهد بود و علاقمندان برای تماشای این آثار می‌توانند تا چهارشنبه ششم دی‌ماه در همین ساعات به گالری نقش جهان واقع در نیاوران مراجعه نمایند.

نگاره‌های نگار قمشه‌ای در گالری نقش‌جهان 


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈هلیا سلمانی با طراحی‌هایش به گالری کاما می‌رود


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا