خبر

شب مهرداد اسکویی در شب‌های بخارا

بادبان: هفتصد و سی و نهمین شب از شب‌های بخارا با مدیریت علی دهباشی اختصاص داده‌ شد به تجلیل از مهرداد اسکویی، فیلمساز مستند، مدرس فیلمسازی، عکاس و پژوهشگر تاریخ عکاسی. این نشست در ساعت پنج بعد از ظهر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور و سخنرانی احمد الستی، سیف‌الله صمدیان، بابک کریمی، دکتر فریناز راشد مرندی، محمد غفوری، علی دهباشی و پیام تصویری ماندانا کریمی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

شب مهرداد اسکویی در شب‌های بخارا
به گزارش بادبان، مهرداد اسکویی (متولد ۱۳۴۸، تهران) فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی سینما است. فیلم‌های اسکویی در بیش از ۵۵۰ جشنواره فیلم در سراسر جهان به نمایش درآمده و باعث شهرت او شده است.
اسکویی در سال ۲۰۱۰ به عنوان چهره‌ فرهنگی سال جهان از سوی جایزه جهانی (پرنس کلاوس) هلند انتخاب شد و نیز در سال ۲۰۱۶ مفتخر به دریافت جایزه True Vision از جشنواره فیلم True/False شد که گواهی بر روایتگری نوآورانه و خلاقه‌ او در صنعت فیلمسازی مستند است.
آخرین فیلم مستند اسکویی، «سایه‌های بی‌خورشید»، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره معتبر IDFA 2019 در آمستردام هلند به نمایش درآمد که جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و نقطه عطفی دیگر را در کارنامه او رقم زد. از دیگر آثار اسکویی می‌توان به فیلم‌های «خانه مادری‌ام مرداب»، «از پس برقع» و «روزهای بی‌تقویم» اشاره کرد.

شب مهرداد اسکویی در شب‌های بخارا


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈شبانه‌های شاعران نوگرا در باشگاه شهرداری


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا