خبر

پیش‌بینی‌های قانونی برای بهبود معیشت هنرمندان اروپایی

بادبان: شاخه فرهنگی پارلمان اروپا قصد دارد مجموعه مقرراتی را به تصویب برساند که شرایط کار را برای هنرمندان ساکن اتحادیه اروپا تسهیل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با تصویب این دستورالعمل معیشت هنرمندان اروپایی به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند.

تصویب مقرراتی برای بهبود معیشت هنرمندان اروپایی

به گزارش بادبان به نقل از یورونیوز کمیته‌های فرهنگی و اشتغال در پارلمان اروپا بسته‌ای قانونی پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند شرایط کار و اشتغال هنرمندان را به میزان زیادی ارتقا دهد. در این طرح پیشنهادی مقرراتی به نفع هنرمندان اروپایی گنجانده شده است تا هنگام فروش آثارشان به پلتفرم‌های ویدیویی خارج از اروپا به آنها کمک کند. سخنگوی کمیته تحصیل و فرهنگ در پارلمان اروپا در این باره گفته است که بحران همه‌گیری کووید و اثری که روی بازار کار هنرمندان گذاشت نشان داد که شرایط کاری برای فعالان حرفه‌ای در بخش‌های فرهنگی و ابتکاری چندان مطلوب نیست و این وظیفه ماست که از آنها حمایت کنیم چرا که جامعه ما بدون فرهنگ و هنر فاقد روح خواهد بود.

معیشت هنرمندان به خصوص در سال‌های اخیر به واسطه تحمیل قراردادهای منفعت‌طلبانه کاری بر هنرمندان مستقل، شرایط اشتغال نامناسب و خطر جایگزین شدن با هوش مصنوعی به شدت مورد تهدید واقع شده است. به طور خاص پلتفرم‌های وی‌او‌دی مانند نتفلیکس، دیزنی‌پلاس و آمازون‌پرایم در انعقاد قرارداد با هنرمندان شروطی برای واگذاری تمام حقوق مالکانه پدید‌آورندگان آثار هنری و فرهنگی بر طرف مقابل تحمیل می‌کنند که موجب می‌شود تمام درآمدهای حاصل از آثار هنرمندان نصیب این پلتفرم‌ها شود.

از آنجا که مقررات اتحادیه اروپا حق انحصاری تمام و کمال آثار هنری را به هنرمندان پدید‌آورنده اعطا می‌کند این شروط در قلمرو اتحادیه اروپا ضمانت اجرایی ندارند و حالا در صورت تصویب مقررات یادشده، این امتیاز در انعقاد قرارداد با پلتفرم‌های مستقر خارج از قلمرو اتحادیه اروپا نیز نصیب هنرمندان اروپایی خواهد شد.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈۵ فیلم درباره ون‌گوگ که هنرمندان باید ببینند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا