دیدگاه مردم

اندر مصائب هجوم مسافران به غرب مازندران

نوشهرشهروز مومنی خبری در فضای مجازی از قول استاندار مازندران خواندم با این عنوان که ۲۱ میلیون مسافر در تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ وارد این استان‌ شده‌اند. اگرچه این آمار دور از واقعیت به نظر می‌رسد و این آمار قطعا کمتر بوده است به‌ هر حال ما ایرانیان معتقدیم مهمان حبیب خداست و قدمش بالای سر، اما آیا مسئولان غرب مازندران که خیل عظیمی از این مسافران راهی این دیار شده‌اند از مشکلات پیش آمده تعطیلات اخیر آگاه شده‌اند و تدابیری برای رفع مشکلات دائمی اندیشیده‌اند؟

اندر مصائب هجوم مسافران به غرب مازندران

پیاده‌روها حتی مزار شهرها نیز در تسخیر مسافران بود و صف‌های طولانی مسافران به منظور استفاده از سرویس‌های بهداشتی شهری جوابگوی نیاز آنان نبود. از سوی دیگر، کمبود نان و بنزین در سطح شهرهای غرب مازندران برای مردم بومی هم دردآور بود. کلاردشت و مرزن‌آباد به صورت روزانه در گرداب ترافیک قفل شده بود و جاده کجور به علت نداشتن امکاناتی مثل روشنایی معابر و جاده‌ها، آسفالت مناسب و گاردریل دستخوش حوادث و خسارات جبران‌ناپدیزی شد. حتی انباشت زباله‌ها در محور کمربندی شهرها و حاشیه جنگل را می‌توان از نبود فرهنگ بالای جمع بسیاری از همین مسافران دانست.

در گیر و گور همه این مشکلات باید به سفر زیارتی نماینده محترم نوشهر و چالوس و کلاردشت اشاره نمایم که باید گفت دست مریزاد و زیارت قبول جناب پولادی؛ چرا که بابت حضور این همه مسافر از اقصی نقاط ایران به شهرهای حوزه انتخابیه شما لازم بود در ایام قطعی مکرر برق و آب و ترافیک سنگین زادگاه‌تان حداقل در کنار مردم منطقه می‌ماندید تا مردم به حضورتان دلخوش می‌شدند. خطاب به آقایان پولادی و حسینی نمایندگان حوزه‌های انتخابیه غرب مازندران باید گفت لطفا پس از اتمام تعطیلات به جاده عباس‌آباد و سایر جاده‌های جنگلی حوزه انتخابیه خود سری بزنید و ببینید زحمت این چند روزه فقط برای پاکبان‌هاست.

حداقل از مسئولان مربوطه پیگیری به عمل آورید تا در مسیرهای پر رفت و آمد جنگل ها امکاناتی را فراهم نمایند تا انباشت زباله‌ها به جنگل و طبیعت آسیب نرسانند و باری از دوش پاکبان‌ها برداشته شود. فراموش نشود عریزان پاکبان در این ایام و در این هوای گرم، تمام وقت مشغول خدمت بودند و برای نظافت شهر و جنگل و معابر از جان مایه گذاشتند. پیشنهاد می‌گردد در کنارشان باشید و عکسی به یادگار داشته باشید شاید در انتخابات بعدی به کارتان آید.


🔥 ممکن است این مطلب نیز برای شما جالب باشد: 👈ادای احترام به مدیر اولین عکاسخانه نوشهر


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا