کتاب و ادبیاتهنر

کتابخانه بادبان – ۲: «برنامه‌ریزی در مدیریت استراتژیک» نوشته شهرام نورمحمدی

کتابخـانــه بــادبــان

بادبانسپیده کلارستاقی– کتاب «برنامه‌ریزی در مدیریت استراتژیک» اثر شهرام نورمحمدی  چندی پیش توسط انتشارات آریا دانش روانه بازار نشر شد. این کتاب در دو بخش و ۹ فصل به مباحث مختلف این حوزه می‌پردازد. فصل اول از بخش نخست به مبانی، اصول پنج‌گانه و اهداف مدیریت اشاره داشته و در فصل‌های دوم، سوم و چهارم به مباحثی همچون تفکر خلاق، مدیریت جهانی و روش‌شناسی تغییر پرداخته شده است. بخش دوم که عنوان «تفکر مدیریتی» را سرلوحه خود دارد به فصول دیگری همچون فلسفه تفکر مدیریتی، خلاقیت، ارزشیابی و انگیزش، کار کردن با هم و راهی به سوی موفقیت اختصاص دارد.

کتاب برنامه‌ریزی در مدیریت استراتژیک

نورمحمدی که صاحب تالیفات متعددی در حوزه حقوق و تجارت است در ابتدای این کتاب آورده : « به طور خلاصه مدیریت را می‌توان هماهنگی بین نیروهای انسانی و منابع سازمانی (مالی و یا ابزاری) دانست تا بتوان به اهدافی که شرکت دنبال می‌کند رسید. مدیریت به مهارت‌های بسیار گسترده‌تری نسبت به سمت‌های شغلی دیگر نیاز دارد.

میزان نیاز به فراگیری این مهارت‌ها نسبت به چالش‌هایی که هر سازمان با ان روبه‌رو است فرق دارد. اصول مدیریت، روش‌هایی را به مدیران ارائه می‌دهد که به کمک آنها بتوانند برنامه‌ریزی، پیشبرد اهداف شرکت و هدایت کارکنان را بهتر انجام دهند.»

از دیگر آثار این نویسنده و این مدرس دانشگاه می‌توان به «مجموعه قوانین و مقررات شهر و شهرداری»، «مجموعه آراء وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور»، «واژه‌نامه فقهی حقوقی»، «واژه‌نامه قانون تجارت» و «کارآفرینی از نگاه علم حقوق» اشاره کرد.   گفتنی است کتاب «برنامه‌ریزی در مدیریت استراتژیک» در ۱۸۷ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار آمده و جهت تهیه آن می‌توانید علاوه بر کتاب‌فروشی‌های معتبر به زودی از رسانه بادبان هم خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا